egil s Skrevet August 24, 2008 Share Skrevet August 24, 2008 jeg har svart på din PM ang det jeg har hørt om den siden det ikke nødvendigvis stemmer med virkeligheten så skal ikke jeg spre unødige rykter. Jeg vuderte lenge E60 M5, men konkluderte med at jeg ikke gadd bruke så mye penger på bil nå. Han du kjøpte bilen av sendte meg et tilbud på den 2 dager før du kjøpte, men jeg satt i Korea på jobb og hadde da en avtale på den bilen jeg skal se på i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet August 24, 2008 Share Skrevet August 24, 2008 Ja, vi fortsetter enten på pm eller i den andre tråden siden denne her ikke er min. Som sagt så har Hartge i Tyskland bekreftet at bilen er bygget på nytt e46-chassi fra BMW fabrikk. Hartge er et meget seriøst firma, skal ikke tro på alt folk sier på forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet August 24, 2008 Forfatter Share Skrevet August 24, 2008 Var å vasket bilen i stad, tenkte da at jeg kunne prøve å ta noen bilder i mørket. Slik at jeg fikk prøvd meg litt med lukkertider og iso. Det var ikke lett... Hadde vel egentlig ett for dårlig stativ, hadde kun en tripod. Tok mange bilder, men disse to ble best, nederste er litt uklart men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet August 24, 2008 Share Skrevet August 24, 2008 Den så litt lilla ut der Er det det som er trikset med å ta bilder i mørket? Lengre lokketid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet August 24, 2008 Forfatter Share Skrevet August 24, 2008 Nå er jeg ingen ekspert på å ta bilder, første gangen jeg prøvde meg på bilder i mørket. Ettersom jeg har fått med meg så går det på lukkertider og iso. Så da prøvde jeg å stille på litt forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet August 24, 2008 Share Skrevet August 24, 2008 Slik at jeg fikk prøvd meg litt med lukkertider og iso. Det var ikke lett... Hadde vel egentlig ett for dårlig stativ, hadde kun en tripod. Flott med kveldsbilder. De fleste veldig bra stativer er forresten tripods. Jeg mistenker at bevegelsesuskarpheten i det nederste bildet skriver seg fra at det kommer en rystelse gjennom stativet når du trykker på utløserknappen. Hvis du ikke har en fjernutløser, kan du bruke selvutløseren: Da er rystelsen borte innen bildet blir tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 jo det har med lukkertid å iso å gjøre, men jeg vill heller kjøre så lav iso som mulig og høyere lukkertid. Har du iso over 800 vil bildene bli veldig kornete og med mye støy. Siden du har stativ ville jeg kjørt en lukkertid på opp mot sekundet og holdt iso tallet på 4-800. selvutløser/timer er også bra å bruke med høy lukkertid. Nå har jo lysfølsomheten på linsa mye å si også, en F under 3.0 er å anbefale ved nattfoto uten blitz, men de linsene er svindyre. I mørket er de best å ha en god blitz, men det er litt vanskelig utendørs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet August 25, 2008 Forfatter Share Skrevet August 25, 2008 Nå har jeg bare ett kompaktkamera canon ixus 950is, så da begrenser det seg ganske mye. Kan ikke akuratt bytte linse på den. Tok alle bildene uten blits. Da blitsen på kamera er en vits, så sant du ikke tar portrettbilder. Brukte selvutløser selvfølgelig. iso 800 ble veldig kornete synes jeg så de var ikke brukbare når jeg fikk de inn på pc'n, men de så veldig bra ut å skjermen på kamerat når jeg holdt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Det er nok optikken i kompakt kameraet som gir deg kornete bilder allerede ved 800 iso. helt off-topic så signerte jeg kontrakt på en M3 i Tyskland i dag Om en uke skal den hentes og gjett om jeg gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Dersom du brukte selvutløseren, har du nok rett i at stativet ditt strever litt med å holde ting stødig. For kveldsbilder som dette anbefaler jeg iso-verdier rundt 100. Det gir desto lengre lukkertider, men jeg mistenker kameraet ditt for å takle lukkertider opp til 15 sekunder, så da trenger du bare å tenke på å ta med et stødig stativ og en smule tålmodighet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Flott bil! Vurderte denne selv for et par år siden da Fredrik hadde den. Hadde jeg vært deg , hadde jeg definitivt fått den litt ned mot bakken og kostet på noen grommere hjul. Mitt tips: Sett vinterdekk på disse felgene, jeg betalte rundt 10k for gode vinterdekk i 225/255-18, så kjøper du noen fine 19" i løpet av vinteren. Da er det bare å glede seg til våren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet August 26, 2008 Forfatter Share Skrevet August 26, 2008 egil: gratulerer Blir vel en lang lang uke da...Blir spennede å se bilder av den etterhvert. Får ta en ny runde med kameraet en kveld, prøve og feile litt mer Stemmer at det 15 sek lukkertid på det. Ja den skal ned mot bakken. Holder på å forhøre meg rundt om for pris på montering og 4 hjulskontroll. Så regner med den er litt lavere innen noen få uker nå. Har vurdert vinterdekk på 18". Har faktsik funnet nokian hakkepelita RSI 225/40-18 her i Oslo til ca 8500 ferdig montert. Men felgene mine er vel 8" og 8 1/2 mener jeg. Så bør vel ha 255/35 bak, eller går det med 225 bak også.. Hvordan synes du det var å kjøre med i den dimmen? Er litt skeptisk til 225/255 med vinterdekk. Jeg kjører for det meste i stor-oslo motorvei etc. Er egentlig bareveier hele året bortsett noen få dager. Blir en og annen tur til fjells også. Har også planer om 19" til våren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paddy Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Meget pen bil Detta der er ein veldig fin farge til E46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Har vurdert vinterdekk på 18". Har faktsik funnet nokian hakkepelita RSI 225/40-18 her i Oslo til ca 8500 ferdig montert.Men felgene mine er vel 8" og 8 1/2 mener jeg. Så bør vel ha 255/35 bak, eller går det med 225 bak også.. Hvordan synes du det var å kjøre med i den dimmen? Er litt skeptisk til 225/255 med vinterdekk. Jeg kjører for det meste i stor-oslo motorvei etc. Er egentlig bareveier hele året bortsett noen få dager. Blir en og annen tur til fjells også. Har også planer om 19" til våren. Hadde Nokian RSi i 225 på forrige bilen - null problem. Har Yokohama IceGuard i 225/255 på M3'n - null problem. Ferdes i samme klimatiske miljø som deg. Du kan ha 225 på 8,5, men som sagt ikke noe problem med 255. Penere er det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CS Skrevet September 7, 2008 Forfatter Share Skrevet September 7, 2008 Det høres bra ut, greit å høre andres erfaring. Vipper frem og tilbake daglig om jeg skal gå for 17 eller 18. Så vi får se hva det blir til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå