Gå til innhold

Kondemnering - hva kan jeg skru ut?

EirikL
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva jeg kan fjerne fra en bil før den leveres til forsikringsselskapet? Tenker på stereo, sommerfelger og annet stasj som ikke er originalt. Jeg får jo ikke noe ekstra for det i oppgjøret, så de kan vel ikke forlange at det skal være med? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel plukke av alt som ikke er standard. Hvis du snakker med forsikringsselskapet får du høre hva du kan plukke av. Bedre å være i dialog med de enn å prøve å "lure" de. Trenger jo ikke si hele sannheten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setene ville jeg iallefall prøvd å lure ut :) kanskje ikke så lett :?

Da må du betale for de hvertfall. Det er en komplett bil som skal kondemneres, det inkluderer sommer og vinterdekk og alt som man normalt vil finne i en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte mitt forsikringsselskap og det eneste jeg hadde lov til å ta var stereo og felger.

Dvs. bilen måtte ha 4 hjul, men det gjorde ikke noe om det var stålfelger med utslitne dekk...

Spurte om speil, styling og slikt men det var det som sto på bilen når den ble taksert så det fikk jeg ikke røre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte mitt forsikringsselskap og det eneste jeg hadde lov til å ta var stereo og felger.

Dvs. bilen måtte ha 4 hjul, men det gjorde ikke noe om det var stålfelger med utslitne dekk...

Spurte om speil, styling og slikt men det var det som sto på bilen når den ble taksert så det fikk jeg ikke røre

da har du en relativt verdifull bil som blir kondemnert og som du har fått betalt ut penger fra forsikringsselskapet for.da kan man ikke fjerne mye nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg kondemnerte en bil så løsnet jeg karrosseriet og sendte det og beholdt alt av drivverk,motor osv. Så lenge den plata som oftest er under panseret er med så kan du vel beholde alt som er.

Kondemnert pga skade eller levert og fått ut vrakpanten?

Hørtes mer ut som den siste.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg kondemnerte en bil så løsnet jeg karrosseriet og sendte det og beholdt alt av drivverk,motor osv. Så lenge den plata som oftest er under panseret er med så kan du vel beholde alt som er.

Kondemnert pga skade eller levert og fått ut vrakpanten?

Hørtes mer ut som den siste.. :roll:

Levert pga vrakpanten ja.da kan man jo gjøre som man vil omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...