Gå til innhold

Skal bytte ut skeive skiver, klosser nødvendig også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har desverre klart å få skeive bremseskiver foran. Det er sånne EBC slissa og borra aktige skiver :P så de koster desverre litt og det passa meg ikke veldig bra nå. Men klossene koster jo 1200 2 stk!? også så vidt jeg kan se på gs... Dvs. 2400 i klosser og 2000 i skiver? Har sånne greenstuff klosser. De er nesten ikke slitt så vil gjerne slippe å bytte dem.

link.

http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... oWebRef=&/

Men poenget mitt her: Kan klossene bli slitt feil p.g.a de skeive skivene sånn at jeg vil merke om jeg ikke bytter dem ut når jeg setter på nye skiver? Takler ikke den ristinga under nedbremsing...

86 E30 325 det er snakk om.

Skrevet

Er vel likt for alle biler det regner jeg med. Bytter du skiver må klossene også byttes. Er skivene skeive i før bytting vil også klossene ha lik slitasje som skeivheten i skivene. Når jeg hadde kast i skivene mine foran ble det byttet klosser foran. Da er du ihvertfall sikker at det blir bra.

Skrevet

nja.... hvis skivene er uten rust etc, men bare skjeve så ser jeg ikke noe problem ved å ikke bytte klossene.

Dvs vi gjorde ikke det på verkstedet jeg jobbet.. (mitsubishi-forhandler)

Skal jo ikke så mye til før skivene er "skjeve" så disse mm har ikke så mye å si på bremseklossene.

Skrevet

De har så vidt slitekant. skjønner ikke at de kunne bli skjeve i det hele tatt -.- Har en kamerat som jobber på maskin verksted, kanskje han kunne ha dreid dem rette ja. Kan vel ikke være mye som må dreies?

Skrevet
De har så vidt slitekant. skjønner ikke at de kunne bli skjeve i det hele tatt -.- Har en kamerat som jobber på maskin verksted, kanskje han kunne ha dreid dem rette ja. Kan vel ikke være mye som må dreies?

Nei, bare noen mm

Bare pass på å sjekk hvilke minimumsmål det er på skivene(ang slitasje), så du ikke dreier for mye..

Skrevet
Nei, bare noen mm

Hehe.. ta noen millimeter og skivene kan kastes. Vi snakker tideler her.

Mine skiver som er 28 tykke har minimumsmål på 26.4, dvs. 1.6mm til slitasje.

Hvor kan jeg få sånn info?

Nå vet jeg ikke om det er variasjoner, men en 1990 325i skal ha minimum 10.7mm på massive skiver og 20mm på ventilerte.

Skrevet
Nei, bare noen mm

Hehe.. ta noen millimeter og skivene kan kastes. Vi snakker tideler her.

Mine skiver som er 28 tykke har minimumsmål på 26.4, dvs. 1.6mm til slitasje.

Hvor kan jeg få sånn info?

Nå vet jeg ikke om det er variasjoner, men en 1990 325i skal ha minimum 10.7mm på massive skiver og 20mm på ventilerte.

hehe...uhm.. var vel det jeg eeeegentlig mente :P:oops:

Jeg tror forøvrig at jeg selv ville byttet skivene framfor å dreie av dem..

Skrevet

Dreie av skiver er tull. Har gjort det noen ganger på jobb pga garanti (mitsubishideler er SVINdyrt) men da på biler som gjerne er gått under 10000 km. Føles jalla uansett. Bremser er billig forikring.

Skrevet
Dreie av skiver er tull. Har gjort det noen ganger på jobb pga garanti (mitsubishideler er SVINdyrt) men da på biler som gjerne er gått under 10000 km. Føles jalla uansett. Bremser er billig forikring.

hehehe...du og? :P

Husker vi fikk slikt verktøy som vi spente opp på bilen.

Mange brukte så mye arbeidstid på dette at det sikkert hadde lønnet seg å bytte skivene istedet. og så var det de som dreide for mye el de som dreide feil vei så skjæreverktøyet ble ødelagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...