EBørøsund Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 Sto i et kryss i Elgesetergata tidligere i dag, om BUMP, der spratt bilen som sto bak meg inni meg. Clean sak, men skadene er små. Masse riper i lakken på bakfangeren og små sprekker rundt "støtdemperne" som skal ta imot støt. Fangeren har flyttet seg litt fremover. Hva kan jeg forvente meg av takstmannen vil si? Blir fanger byttet? og må støtdemperne byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 Vær knallhard mot takstmann å krev å få bilen i den stand den var i. Ikke gå med på brukte deler og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 10, 2008 Share Skrevet August 10, 2008 den blir rettet den og ødelagte ting blir byttet ut, men takstmann kan faktisk kreve og få montert brukte deler på bilen din , er ikke så mye du får gjort, saken går sin gang, stikk å takser den så fort som mulig, selv om du ikke har prata med selskapet, men du leverer vel skademeldinga i morgen. Noen selskaper har egne takstmenner andre bruker NAF og andre godkjente verksteder men finn et verksted som er kjent for bra jobber, har du noe karosseri arbeid du sku få gjort har du en gyllen mulighet til å få bra pris på, de fleste verksteder sikler på forsikrngsjobber, da kan du si hvis dere hjelper meg med å lakke det billig så får dere jobben... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Motargumentet mot brukte deler ved skade er at forsikringselskapet da må overta rustgarantien på HELE bilen. Dette er de aldri villige til, så da blir det orginale nye deler... Sett bilen hos et autorisert BMW-verksted eller enda bedre, hos en oppretter som har kursing fra BMW. De vil hjelpe deg med å få med alle detaljene som takstmannen fort kan overse! Det er utrolig hvor mange takstmenn som glemmer kostnaden av smådetaljer som skruer, clips, locariskjermer, deksler mm. Har selv erfart at takstmenn ikke har gjort jobben sin skikkelig, så jeg tar heretter en egen "takst" med samtlige delenummer og pris for å vite hva alt kommer på. Lakk og arbeid er det standardsatser på, så her er kampen å få med mest mulig. Ofte takstmannen ikke tar med flater som er usynlige (bak støtfanger f.eks.). Og vær tilstede selv når taksten skal utføres, da kan du påpeke alle detaljer du mener skal være med. Og husk at det fortsatt er din bil, så du velger hvilket verksted den skal til. Gjensidige ville sende gamle 330'n min til et bakgårdsverksted i Drammen for deretter å la NAF kontrollere jobben. De nektet faktisk å la meg frakte bilen noe annet sted! Etter litt kjefting på skadesjefen der, så fikk pipa en annen låt, og skaden ble utbedret med utmerket resultat hos Terje Schie (som Autozentrum bruker ofte). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 fikk meg en slik bump jeg også da jeg blei pårygga i fronten. Gjensidige bruker NAF, og takserer ofte billigere enn f.eks. jeg var hos bmw først men det var ikke godkjent av gjenstridige. når jeg var hos naf fikk jeg beskjed om at de kun takserer det de ser, altså er det skader bak fangern takseres ikke dette. jeg valgte derfor å la de utbedre skaden iom at jeg ikke ville fått ekstra penger om det hadde vert skade bak fangern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Min erfaring er at NAF i Bergen ihvertfall er veldig grundig når de tar takst og sjekker arbeidet etterpå, så ihvertfall flere ting jeg ikke hadde lagt merke til. De spurte meg også om jeg hadde noen spesielle ønsker når det gjaldt hvilke verksted jeg ville ha bilen på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EBørøsund Skrevet August 11, 2008 Forfatter Share Skrevet August 11, 2008 Står vell fritt til og velge verksted etter hva jeg har skjønt!? Sitter bare å venter på telefon om hvor IF vil at jeg skal ta takst på skaden. Håper de blir å bytte fangeren. Tenkte å ta jobben selv å få en kjenning til å lakkere delene, kanskje lettest å gjøre det på den måteom om jeg får i delene billig selv;) koed.no?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 legg merke til hva jeg sa tidligere. takserer de på samme måte hvor de kun tar høyde for hva de ser er det kjipt for deg om du har skader bak fangern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Husk at det er lov til å klage på taksten. Selvsagt skal et selskap dekke skader som ikke er synlige også! Det er derfor det er viktig å ha kompetanse tilgjengelig ved taksten, så slike skader kan påpekes og hele skadens omfang dekkes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Snakk med meg før du bestiller fanger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EBørøsund Skrevet August 11, 2008 Forfatter Share Skrevet August 11, 2008 Snakk med meg før du bestiller fanger! Skal jeg gjøre ja;) ute å kjørte isted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Jepp, så du blinka. Lekker bil du har forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Motargumentet mot brukte deler ved skade er at forsikringselskapet da må overta rustgarantien på HELE bilen. Dette er de aldri villige til, så da blir det orginale nye deler...Sett bilen hos et autorisert BMW-verksted eller enda bedre, hos en oppretter som har kursing fra BMW. De vil hjelpe deg med å få med alle detaljene som takstmannen fort kan overse! Det er utrolig hvor mange takstmenn som glemmer kostnaden av smådetaljer som skruer, clips, locariskjermer, deksler mm. Har selv erfart at takstmenn ikke har gjort jobben sin skikkelig, så jeg tar heretter en egen "takst" med samtlige delenummer og pris for å vite hva alt kommer på. Lakk og arbeid er det standardsatser på, så her er kampen å få med mest mulig. Ofte takstmannen ikke tar med flater som er usynlige (bak støtfanger f.eks.). Og vær tilstede selv når taksten skal utføres, da kan du påpeke alle detaljer du mener skal være med. Og husk at det fortsatt er din bil, så du velger hvilket verksted den skal til. Gjensidige ville sende gamle 330'n min til et bakgårdsverksted i Drammen for deretter å la NAF kontrollere jobben. De nektet faktisk å la meg frakte bilen noe annet sted! Etter litt kjefting på skadesjefen der, så fikk pipa en annen låt, og skaden ble utbedret med utmerket resultat hos Terje Schie (som Autozentrum bruker ofte). EirikL fikk 45 i takst på caben, og jeg sa han måtte få takstert igjen... Endte med 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EBørøsund Skrevet August 11, 2008 Forfatter Share Skrevet August 11, 2008 Takk det samme Einar;) er ikke så ille å se til din heller;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EBørøsund Skrevet August 17, 2008 Forfatter Share Skrevet August 17, 2008 Da blir det taskt i morgen;) blir godt å få høre hva de sier;) satser på ei uke i Polen med bilen, hellakkering og M-tech... Kanskje:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå