Gå til innhold

Påkjørt bakfra..?


EBørøsund
 Share

Anbefalte innlegg

Sto i et kryss i Elgesetergata tidligere i dag, om BUMP, der spratt bilen som sto bak meg inni meg.

Clean sak, men skadene er små. Masse riper i lakken på bakfangeren og små sprekker rundt "støtdemperne" som skal ta imot støt. Fangeren har flyttet seg litt fremover.

Hva kan jeg forvente meg av takstmannen vil si? Blir fanger byttet? og må støtdemperne byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den blir rettet den og ødelagte ting blir byttet ut, men takstmann kan faktisk kreve og få montert brukte deler på bilen din , er ikke så mye du får gjort, saken går sin gang, stikk å takser den så fort som mulig, selv om du ikke har prata med selskapet, men du leverer vel skademeldinga i morgen. Noen selskaper har egne takstmenner andre bruker NAF og andre godkjente verksteder men finn et verksted som er kjent for bra jobber, har du noe karosseri arbeid du sku få gjort har du en gyllen mulighet til å få bra pris på, de fleste verksteder sikler på forsikrngsjobber, da kan du si hvis dere hjelper meg med å lakke det billig så får dere jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motargumentet mot brukte deler ved skade er at forsikringselskapet da må overta rustgarantien på HELE bilen. Dette er de aldri villige til, så da blir det orginale nye deler...

Sett bilen hos et autorisert BMW-verksted eller enda bedre, hos en oppretter som har kursing fra BMW. De vil hjelpe deg med å få med alle detaljene som takstmannen fort kan overse!

Det er utrolig hvor mange takstmenn som glemmer kostnaden av smådetaljer som skruer, clips, locariskjermer, deksler mm.

Har selv erfart at takstmenn ikke har gjort jobben sin skikkelig, så jeg tar heretter en egen "takst" med samtlige delenummer og pris for å vite hva alt kommer på. Lakk og arbeid er det standardsatser på, så her er kampen å få med mest mulig. Ofte takstmannen ikke tar med flater som er usynlige (bak støtfanger f.eks.).

Og vær tilstede selv når taksten skal utføres, da kan du påpeke alle detaljer du mener skal være med.

Og husk at det fortsatt er din bil, så du velger hvilket verksted den skal til.

Gjensidige ville sende gamle 330'n min til et bakgårdsverksted i Drammen for deretter å la NAF kontrollere jobben. De nektet faktisk å la meg frakte bilen noe annet sted! Etter litt kjefting på skadesjefen der, så fikk pipa en annen låt, og skaden ble utbedret med utmerket resultat hos Terje Schie (som Autozentrum bruker ofte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk meg en slik bump jeg også da jeg blei pårygga i fronten.

Gjensidige bruker NAF, og takserer ofte billigere enn f.eks. jeg var hos bmw først men det var ikke godkjent av gjenstridige.

når jeg var hos naf fikk jeg beskjed om at de kun takserer det de ser, altså er det skader bak fangern takseres ikke dette.

jeg valgte derfor å la de utbedre skaden iom at jeg ikke ville fått ekstra penger om det hadde vert skade bak fangern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at NAF i Bergen ihvertfall er veldig grundig når de tar takst og sjekker arbeidet etterpå, så ihvertfall flere ting jeg ikke hadde lagt merke til. De spurte meg også om jeg hadde noen spesielle ønsker når det gjaldt hvilke verksted jeg ville ha bilen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står vell fritt til og velge verksted etter hva jeg har skjønt!?

Sitter bare å venter på telefon om hvor IF vil at jeg skal ta takst på skaden. Håper de blir å bytte fangeren. Tenkte å ta jobben selv å få en kjenning til å lakkere delene, kanskje lettest å gjøre det på den måteom om jeg får i delene billig selv;) koed.no?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motargumentet mot brukte deler ved skade er at forsikringselskapet da må overta rustgarantien på HELE bilen. Dette er de aldri villige til, så da blir det orginale nye deler...

Sett bilen hos et autorisert BMW-verksted eller enda bedre, hos en oppretter som har kursing fra BMW. De vil hjelpe deg med å få med alle detaljene som takstmannen fort kan overse!

Det er utrolig hvor mange takstmenn som glemmer kostnaden av smådetaljer som skruer, clips, locariskjermer, deksler mm.

Har selv erfart at takstmenn ikke har gjort jobben sin skikkelig, så jeg tar heretter en egen "takst" med samtlige delenummer og pris for å vite hva alt kommer på. Lakk og arbeid er det standardsatser på, så her er kampen å få med mest mulig. Ofte takstmannen ikke tar med flater som er usynlige (bak støtfanger f.eks.).

Og vær tilstede selv når taksten skal utføres, da kan du påpeke alle detaljer du mener skal være med.

Og husk at det fortsatt er din bil, så du velger hvilket verksted den skal til.

Gjensidige ville sende gamle 330'n min til et bakgårdsverksted i Drammen for deretter å la NAF kontrollere jobben. De nektet faktisk å la meg frakte bilen noe annet sted! Etter litt kjefting på skadesjefen der, så fikk pipa en annen låt, og skaden ble utbedret med utmerket resultat hos Terje Schie (som Autozentrum bruker ofte).

EirikL fikk 45 i takst på caben, og jeg sa han måtte få takstert igjen...

Endte med 90 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...