E30 Andreas Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 Hei, er ny her på forumet, har lest en hel masse etter jeg kjøpte meg et lite E30 prosjekt men har ikke meldt meg inn før nå. Jeg lurer på sperrediff til min E30, bilen er en 320 så da har jeg vell den ''lille'' diffen (hvis det stemmer at lillediffen skal ha 6 bolter på baklokket?) motor er en turbo oppstatt 325. Menn er det sånn at jeg kan sette en 325 (stordiff) med sperre rett opp uten å bytte drivaksler/knuter..osv? Er det noen som kan forklare meg mulighetene mine her? Eller diff fra andre biler som passer med brems? Eller en type ettermarkedsdiff evt hvor jeg kan få tak i dette? Noen som har liggende? Takker for alle svar
Yngvejos Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 Drivakslene er like, og stor diff skal være bolt-on. Enkelte e34 differ passer hvis du setter på baklokk fra en stor e30 diff. Hvis oljepluggene står rett over hverandre, har du den store diffen.
Fliid Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 E30, den store diffen er bolt on. Du trenger ikke bytte en eneste annen del, kun diff.
E30 Andreas Skrevet August 10, 2008 Forfatter Skrevet August 10, 2008 ok takk, menn er det noen som lager ettermarkeds differ med mere brems enn 25%? eller andre bmw differ som har samme knuter bare annen innfestning? for innfestning/oppheng kan jeg lage nytt. eller evt hvilke forskjellige knuter/ drivaksler jeg vil trenge for å sette på fks en 535 diff eller noe enda sterkere?
haavard Skrevet August 10, 2008 Skrevet August 10, 2008 Skal fungere å ta flensene mot drivakslene og baklokket fra storediffen og sette på diff fra 535 osv. Storediffen = 8 bolter, lillediffen = 6 bolter.
E30 Andreas Skrevet August 10, 2008 Forfatter Skrevet August 10, 2008 Takk, menn ''skal'' fungere? er det noen som har testet dette?? noen som har oppskriften? og er det noen som har en diff liggende 325, 535..osv m brems?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå