Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange år med Audi ble det BMW på meg. Hentet bilen i stavanger i helgen.

Relativt godt utstyrt, se utstyrslisten lenger ned.

Er litt småfiks på bilen, men helt greit mtp 173.000 km og 7 år gammel i min bok :). Den har fått byttet dører, panser & bagasjeluke på garanti (rust) og er nå helt rustfri og fin. Teflonbehandlet av forrige eier.

Alle bildene er fra forrige eier's annonse, skal få tatt noen skikkelige bilder så fort jeg har tid.

Kom med 20" BBS felger (som ikke har plass til RDC ventilene :roll:)

Feil, mangler & småting som skal utbedres :

* Håndsettet til telefonen lades ikke

* Venstre utvendige speil har fått en skade

* Vil ikke "slå" inn speilhusene når man trykker på knappen

* Pixelfeil i instrumentet

* Skinnet er fint men har sikkert godt av å få en skikkelig behandling for å freshe opp fargen

Feil / mangler som har blitt utbedret siden jeg kjøpte bilen:

* Død navi Fikset! (oppgradert til mk4)

* Telefonmodulen fungerer ikke Fikset! (byttet modul til en fra ebay.de)

* Av og til en ulyd fra servoen Fikset!

* Mangler toppen av "dørlåsepinnen" i førerdøren Fikset!

* Liten lekkasje i ene demperen bak (EDC+høydejustering = dyrt) Fikset!

* Indre styrestag slitte begge sider Fikset!

* Fått en fin-fin skade på venstre sideskjørt Faren til eks'en sparklet og lakket opp dette.

Problemet mitt er vel at jeg fort er litt perfeksjonist og klarer ikke å akseptere ting som egentlig ikke er noe reelt problem :P. Så har litt småplukk å drive med fremover :D.

1o88huzw84pv9mju9p7y.jpg

uy9729kdskus4k4sqmfa.jpg

0m2tzswnudy9fztruaco.jpg

jfo85yb7nfvarnsi2bbb.jpg

ifut762stbjus00je8mw.jpg

wumvh021cp1scbltzcic.jpg

rpts6causa2ug9i169mf.jpg

buquz0dmhw0bks1tsf8n.jpg

yt87wfjvizu0pp68mclo.jpg

g9ol52v9x5ubmhd3wojb.jpg

Utstyrslisten fra BMW er som følger:

Type code GE61

Type 730D (EUR)

Dev. series E38 ()

Line 7

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine M57

Cubical capacity 3.00

Power 135

Transmision HECK

Gearbox AUT

Colour SCHWARZ 2 (668)

Upholstery VOLLEDER CLUB/SCHWARZ (R9SW)

Prod. date 2001-07-06

Order options

No. Description

216 SERVOTRONIC

220 SELF-LEVELING SUSPENSION

223 ELECTRONIC DAMPER CONTROL (EDC)

245 STEERING COLUMN ADJUSTMENT ELEC

261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS

265 TIRE PRESSURE CONTROL (RDC)

302 ALARM SYSTEM

316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION

319 INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

337 M SPORTS PACKAGE

339 SATIN CHROME

341 BUMPERS COMPLETELY IN BODY COLOUR

354 GREEN STRIPE WINDSCREEN

401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC

416 SUNBLINDS

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

441 SMOKERS PACKAGE

457 CONTOUR SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE

464 SKIBAG

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

522 XENON LIGHT

536 AUXILIARY HEATING

549 RADIO CLOCK

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

612 BMW ASSIST

630 CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER

672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS

677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL

710 M LEATHER STEERING WHEEL

739 WOOD TRIM

761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

780 M LT/ALY WHEELS PARALLEL SP.MIXEDTYRE

785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET

978 INNOVATION PACKAGE

Series options

No. Description

202 STEPTRONIC

210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

Information

No. Description

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY

473 ARMREST, FRONT

488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER

602 ON-BOARD MONITOR WITH TV

694 PREPARATION FOR CD CHANGER

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Gratulerer med ny bil! Noen planer for den?

Synes du burde få tonet rutene foran også så det ikke bare er de bak som er mørke. Ser bedre ut når det er likt... Dessuten ser 7-serien så mye penere ut bakfra en foran, så kanskje putte på en liten leppe eller noe? :wink:

Skrevet

Gratulerer!!

Det der er et stk fet slede!

De felgene der er bare så sinnsykt fete!

Hvis du skal selge dem og har en grei pris, så ringer du meg! :)

Skrevet

Takk for gratulasjoner :).

Ang. planer er jeg litt usikker, har hatt nok biler hvor det å bli stoppet i teknisk kontroll er worst case scenario og er egentlig ganske glad for at jeg ikke har noen store ting å skjule for gutta i uniform. Har ikke sååå lyst til å måtte rive av solfilm langs veien ;).

Når det gjelder elektronikken er Navi problemet snart løst da jeg har bestillt en MK4 på ebay som forhåpentligvis kommer i løpet av uka. Problemet med den gamle var at den ikke skrudde seg av og tømte batteriet (!?) så den ligger løst i bagasjerommet akkurat nå.

Telefonen er jeg mer usikker på da både modulen og selve telefon apparatet i midtarmlenet er helt døde. Får vel dra frem multimeteret og måle meg litt frem for å se hva som faktisk foregår. Sikringene så ok ut men begrenset hvor nøye jeg sjekket gjennom når jeg stod ute i regnet ;).

Det jeg må få avklart aller først dog er servoproblematikken. Servoen fungerer jo 100% men lyden er absolutt ikke tillitsvekkende. Sikkert grei skuring å få ordnet det før hele pumpa tar kvelden hehe.

Hylle; sånn rent realistisk hva tror du disse ville kunne gå for? Har lekt litt med tanken på 20" alpina selv om de kanskje koster hakket mer enn de smaker og er ganske så anonyme for å være såpass dyre som de jo faktisk er.

Skrevet

Forresten ingen som vet delenummeret på det lille dekselet på kanskje 1,5x0,8cm som sitter på toppen av låsepinnene i dørene ?

Har prøvd å bla meg gjennom realoem.com og gs sine siden men har ikke klart å finne det.

Kanskje jeg bare må ta et bilde så folk ser og skjønner hva i alleste dager jeg snakker om :P

Skrevet

Vet hva du mener, men I ETK ser det ikke ut som den er å få løs. Mulig du må kjøpe hele knappen.

Sjekket at pluggen står i under på telefonmodulen bak på venstre side? Den dør helt hvis du tar ut den. Mener telefonen deler sikringer med diverse andre ting som du ville merka at var borte hvis du hadde tatt den. Lurer på om ikke stereoen forsvant da jeg tok telefonsikringen på min.

Skrevet
Nydelig slede... :D Er de stolene vader?

De såkalte "Vader" stolene (her i forb. med en E36 M3 GT)... og som man ser minner hodestøtten om profilen på Darth Vader´s (Star Wars) hode/hjelm.

10.jpg

Darth Vader

Vader2_1208967467.jpg

Grisefin slede med den fineste motoren... 8)

Skrevet

gratulerer med knall fin bil!

Så denne på finn en stund, synes den var et helt riktig utgangspunkt, men syntes prisantydning var noe stiv. Håper du fikk dratt ned prisen noe med tanke på feilene som du listet opp her?

Skrevet

Haha, vader stolene har jo fått et fantastisk tilnavn :D.

Stolene er de (muligens noe unormale?) contour stolene (option 457) med noe individual skinn styr hvor midtre delen av skinnet er mørkegrått. Ser faktisk ganske trivelig ut med ikke 100% sort interiør, bare 99,99% :P.

Gunnar: Nei har ikke fått sjekket den, lar middagen synke litt nå så tar jeg en tur ut for å se. Har ikke blitt heeelt kjent med denne bilen enda og denne tyske gjengen gjør det hele litt anderledes enn den tyske gjengen jeg normalt sett er vant til ;).

Bare for å bekrefte delen jeg snakker om i døren:

http://shup.com/Shup/56407/11082008112.jpg

Du sitter ikke tilfeldigvis på delenummeret til hele den delen jeg evt. må skaffe meg for å få dette pent? Orker ikke sånne små synlige teite ting i bilen i lengden ;).

Skrevet
gratulerer med knall fin bil!

Så denne på finn en stund, synes den var et helt riktig utgangspunkt, men syntes prisantydning var noe stiv. Håper du fikk dratt ned prisen noe med tanke på feilene som du listet opp her?

Jo takk for det :).

Joda, betalte ikke 325' for bilen ;). Men kan vel nevne at jeg ikke kan selge bil (går alltid alt for langt ned i pris...) og klarer heller ikke prute nevneverdig når jeg skal kjøpe (har faktisk klart å "prute" OPP en bil en gang :P).

Så at jeg i det hele tatt gikk noe ned var, i min verden, et lite mirakel :oops: .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...