Christian Nyegaard Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 Jeh, har store planer om å la kvalifisert personel se på saken.. Får se hva Bilia sier nå i første omgang, så får jeg ta det videre derifra. Men synes det er rart at bilen hverken går forover eller bakover pluss at den får kontakt igjen etter noen min i park bare for å feile når den skal gire til 2. igjen..
BlueM Skrevet Februar 12, 2009 Skrevet Februar 12, 2009 Du nevnte at du fikk starthjelp... Er ikke noe så "enkelt" som at spenningen rett og slett er for lav til at elektronikken på kassa ikke fungerer skikkelig da? Eventuelt noe så "ille" som at starthjelpen har laget noen "klumper" i strømmen som har gitt elektronikken en trøkk da... :s Men hva vet jeg. Eneste automatkassene jeg har erfaring med har sittet i gamle Chevrolet van'er... Og forøvrig - flott bil du har, og min dypeste medfølelse. Håper at du får en hyggelig overraskelse nå. Det har du fortjent.
Christian Nyegaard Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Skrevet Februar 12, 2009 Du nevnte at du fikk starthjelp... Er ikke noe så "enkelt" som at spenningen rett og slett er for lav til at elektronikken på kassa ikke fungerer skikkelig da?Eventuelt noe så "ille" som at starthjelpen har laget noen "klumper" i strømmen som har gitt elektronikken en trøkk da... :s Men hva vet jeg. Eneste automatkassene jeg har erfaring med har sittet i gamle Chevrolet van'er... Og forøvrig - flott bil du har, og min dypeste medfølelse. Håper at du får en hyggelig overraskelse nå. Det har du fortjent. Tenkt denne tanken selv mtp elektronikk. Dette skjer jo når bilen er i gang, så burde jo absolutt ikke være noe problem med spenningen. Fulgte instruksjonsbokens fantastiske veiledning for å jumpstarte men man vet jo aldri . Takk for både kompliment og medfølelse
Gunnar Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Brukte du startkabler med motstander på? Prøvde du å "resette" den med å ta strømmen etter dette skjedde? Ellers burde man kanskje sjekke ladespenning ja. Men antar Bilia begynner med å ta en diagnose, så får du se hvor det går derfra. Jeg kan evt. være behjelpelig med diagnose.
Christian Nyegaard Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 Jeg skal ærlig medgi at vi brukte low-tech startkabler uten fancy motstander . Vet jo at det er noe man strengt tatt må bruke, men i minus 10 er gode råd dyre (og kan potensielt, i ettertid, bli enda dyrere....). Har ikke forsøkt en reset av bilen nei, turte ikke siden batteriet jo nettopp hadde vært flatt. Vil tro diagnosen er første steg ja. Oljenivå på girkasse er vel også noe som sikkert sjekkes. Takk for tilbudet om diagnosen, veldig avhengig av hva bilia kommer med så får vi se hvor veien går videre.
viplash Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Nysgjerrig på hva dette kan være jeg da. Håper Bilia snart kommer med en rapport til deg.
caaatooo Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Må si at jeg lo godt av denne sammenligningen Det er uansett utrolig surt å være nødt til å plages så mye med en bil som du har vært til nå, og særlig når det er snakk om en såpass kostbar og ny bil. Medregnet den reparasjonen som står for døra så kan man vel si at bilen har anslagsvis kostet deg +/- 400 lapper, og det får man mye fint for, f.eks. en tidlig utgave av E60 530d. Jeg føler virkelig med deg, og håper at det bare er snakk om en bagatell som har medført feilen, selv om det kanskje er for mye å håpe på... Man får jævla mye pent for denne pengesummen ja.. Men noe sier meg at neste bilen med en viss sannsynlighet ikke har opprinnelse i bayeren . Uansett uflaks jeg har hatt her klarer jeg liksom ikke å sitte igjen med en kjempeopplevelse av kvalitetsprodukt om du skjønner hva jeg mener.. Blir uansett spennende å se hva pokkern dette er for noe. Veldig synd at du føler det slik. På de BMWene jeg har hatt har jeg, bank i bordet, ikke vært plaget med noe annet enn å måtte bytte motstanden til klimaautomatikken på E39'a jeg hadde. Likevel forstår jeg godt at tilliten din til de blåhvite er svekket, med det "marerittet" du har måttet gjennomgå på denne bilen. Venter spent på oppdateringer om hva som feiler den
Hansh Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Sannsynligheten for at det går galt med slike startkabler er omtrent 1 til 5000 så er lite sannsynlig! Opplevde med en Mercedes E200 CDi som jeg skulle hente for min svigerfar på flyplassen for et par mnd. siden at den ikke ville gire opp i andre etter å ha blitt tappet helt for strøm mens den stod der. Lot den gå en stund for å lade litt før jeg stoppet og startet motoren igjen. Fungerte fint etterpå. Kan ha vært noe lignende?
Luftwaffel Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Du får PM meg om du trenger Esso LT71141 på 1 liter. Sender pr post så fort jeg får bestillinga.
Christian Nyegaard Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 Nysgjerrig på hva dette kan være jeg da. Håper Bilia snart kommer med en rapport til deg. You and me both! Veldig synd at du føler det slik. På de BMWene jeg har hatt har jeg, bank i bordet, ikke vært plaget med noe annet enn å måtte bytte motstanden til klimaautomatikken på E39'a jeg hadde. Likevel forstår jeg godt at tilliten din til de blåhvite er svekket, med det "marerittet" du har måttet gjennomgå på denne bilen. Venter spent på oppdateringer om hva som feiler den Skal ikke legge skjul på at det er satt litt på spissen og at jeg i denne tråden de siste dagene har en ganske direkte lever -> tastatur forbindelse uten normale filtere . Men jeg synes uansett det er skuffende at noe man betaler såpass for ikke fungerer bedre. Verste for mitt inntrykk av propellmerket er jo egentlig at jeg ser at fabrikksnye modeller også har problemer selv om entusiaster og merket selv ikke nødvendigvis ønsker å fokusere så mye på det. Men med venner som kjøper seg ny bmw i norge fra bmw norge ser man titt og ofte ... rare ting som skjer. Anyways, jeg skal ikke legge ut om at bmw er ræva og alt annet er bedre for det er det jo absolutt ikke. ALLE merker har issues og ALLE merker feier dem litt under teppet. Spørsmålet blir jo ultimat sett bare hvor heldig man er når man kjøper en bil.. og denne gangen har jeg vært særs uheldig . Sannsynligheten for at det går galt med slike startkabler er omtrent 1 til 5000 så er lite sannsynlig!Opplevde med en Mercedes E200 CDi som jeg skulle hente for min svigerfar på flyplassen for et par mnd. siden at den ikke ville gire opp i andre etter å ha blitt tappet helt for strøm mens den stod der. Lot den gå en stund for å lade litt før jeg stoppet og startet motoren igjen. Fungerte fint etterpå. Kan ha vært noe lignende? Har tenkt tanken selv faktisk. Synes det er mildt sagt rart dersom det er 100% separat at jeg stod med flatt batteri og 10 min senere fungerte ikke bilen.
Christian Nyegaard Skrevet Februar 13, 2009 Forfatter Skrevet Februar 13, 2009 Du får PM meg om du trenger Esso LT71141 på 1 liter.Sender pr post så fort jeg får bestillinga. Takk for det, kjekt å vite!
J Naustdal Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 I så fall er jeg meget interessert i å høre hvor olja ble byttet, og hva slags olje som ble puttet på... har hørt om flere ras rundt et år etter oljebytte hvor uoriginal olje har blitt brukt. Den originale fås som kjent egentlig ikke kjøpt på literflasker, så mange bruker uoriginalt. Fant frem kvitteringen her nuh. Spennende nok er det ingen firmalogo eller navn på kvitteringen, men står vertfall navnet til daværende eier så kan vel i teorien kontakte ham for å få navnet på verkstedet. De fleste andre kvitteringene med denne eiers navn er fra Biltreff AS i førde med en BMW logo på seg og på denne står det "kopi verkstedsfaktura" så ikke godt å si altså. Biltreff As ( http://WWW.Biltreff.no ) er bmw forhandler og verksted, så riktig olje og filter er nok brukt. Er forresten ein kompis av meg som hadde denne bilen før
Christian Nyegaard Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Skrevet Februar 16, 2009 Ok, da har jeg fått telefon fra bilia. Måtte bare samle meg litt før jeg skrev noe her . Bilia har konkludert med defekt girkasse og bytte av denne hos dem utgår. Ikke pga. dårlig service eller tilbud (sånn i BMW standard var for så vidt tilbudet bra med god rabattsats), men fordi bilen da totalt sett vil ha kostet meg nesten 500k siden august. Hadde jeg hatt denslags summer å bruke på bil hadde jeg neppe kjørt en bil fra 2001 i utgangspunktet . Så, da blir det å få sjekket ut alternative løsninger. Forslag til steder jeg bør kontakte? Tenkte å ta en telefon til www.rats.no vertfall, de virker jo kompetente på området?
wicky124 Skrevet Februar 16, 2009 Skrevet Februar 16, 2009 ring til tanh på 47344434.. eller torgeir på 91142374.han har nok av sjuere stående samt motor og girkasse (jessheim) eller så overhaler han nok girkassa ganske så mye billigere enn RATS...ring torgeir...enklere å snakke med han da tanh som regel er opptatt med masse annet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå