Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var jo kanskje bra at det ikke var girkassa da. Om du er riktig heldig, så kan jo det bety mindre utgift på og få den på veien igjen. Men vi får nå se hva RATS sier for noe. Men er jo bra service at de sjekker mer for deg da enn at de bare konkluderer med fin girkasse..

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja jøss, fint at de faktisk sjekker hva som skjer før de begynner å plukke fra hverandre bilen ;). Hadde de vært litt sketchy kunne de jo bare ha plukket ut girkasse og ringt meg etter 10-15.000 påløpte kroner i arbeid og bare "uh girkassa er fin, dette blir dog dyrt for vi har skrudd ut alt hoho".

Så joa, det er jo selvfølgelig finfint. RATS er kanskje dog ikke det kjappeste verkstedet jeg har hatt med å gjøre, men virker ikke som det er noe problem med integritet og faglig kompetanse vertfall. Og det veier tungt :)

Skrevet
ja du får rope ut hvis du trenger diff , jeg har liggende en

Jeg tipper at jeg har kjøpt bakluke og pass.dør av "730da" her, for en stund siden. Kan trygt anbefale handel der, hvis det skulle bli aktuelt.

Kan da vel ikke være så mange 730d delebiler der i området...

Delene jeg kjøpte var helt skadefri, bare å skru på og lakke hele bilen uten noe om og men.

Skrevet

Det merkelige her er jo at den fungerer etter en stund, og så feiler når den girer til 2. Hvorfor skulle diffen ordne seg igjen etter noen minutter? Forsåvidt gjelder det samme automatkassen...

Skrevet

Ja, det er absolutt litt merkelig. Kjørte jo aldri spesielt langt bortover på 1. gir, den vil jo gire ganske umiddelbart. Mulig den bare klarer et par runder i diffen før f.eks et par gåene tenner treffer hverandre og ikke lenger griper?

Bare en teori, jeg vet ikke. Hele feilsymptomet er litt pussig.

Takk for input mhane, absolutt godt å vite dersom diffen blir diagnosert død hos Rats :).

Ser egentlig ingen kjempeproblemer med en brukt diff jeg, noen andre som har noen andre tanker rundt det ? Bare få rats til å bytte olje på den og tut og kjør tenker i så fall jeg..

Apropos det, når bilen først er hos rats, noen som har noen tanker på få dem til å ta et fullt oljebytte med hotflush opplegget de har dersom girkassen viser seg å være helt ok ?

Skrevet
Apropos det, når bilen først er hos rats, noen som har noen tanker på få dem til å ta et fullt oljebytte med hotflush opplegget de har dersom girkassen viser seg å være helt ok ?

Høres ikke dumt ut! Nærmer ikke bilen din seg et par hundre tusen nå?

Men er enig med Gunnar at hele problemet høres merkelig ut, regner med at RATS vet hva de snakker om her og at de har sjekket mulige feilkilder. Men jeg tenker litt i banen om en evt pumpe som begynner å feile.. Eller om det kan være noe så enkelt som en elekronikkfeil..

Blir jo bare synsing, men skulle hatt et koplingsskjema på bilen..

Skrevet

Bilen har vel gått rett i underkant av 180.000 km nå ja.

Hele greia er litt rar ja, men har foreløpig stor tillit til RATS kara. Men blir mildt sagt veldig spennende å se hvordan det går...

Begynner å savne bilen min jeg vertfall.. Sinne på bilen har begynt å bli til savn nå :P

Skrevet

Er jo egentlig ikke mye ironi i at et girkasseverksted fant ut at girkassen var fin, viser jo bare at du valgte riktig da du satte bilen inn hos dem siden de gjorde jobben sin og fant ut at den ikke var ødelagt.

Hadde vært festlig om noen andre hadde skiftet girkassen din og så vært like langt etterpå!

Skrevet

jo mhane ,var helt korrekt meg du handlet dør og bakluke av , begynner å få sammen min egen nå ,og da er det bare å selge det jeg ikke har bruk for

Skrevet
Ja, det er absolutt litt merkelig. Kjørte jo aldri spesielt langt bortover på 1. gir, den vil jo gire ganske umiddelbart. Mulig den bare klarer et par runder i diffen før f.eks et par gåene tenner treffer hverandre og ikke lenger griper?

Det kan jo hende, men da snakker man jo ikke akkurat mange meter. Dessuten burde den jo gripe igjen når den var forbi det ødelagt segmentet, og revers burde jo også funke.

Men uansett bør det være en enkel sak å lokalisere problemet. De har vel hatt den på bukk og hatt bilen i gang og satt den i gir. Går mellomakslingen rundt mens akslingene ut av diffen står, så er det vel ikke så mye å lure på. Går ut fra det er noe slikt som gjør at de mistenker diffen...

Skrevet

Ja, det hørtes veldig ut som hva han også sa men jeg ble litt satt ut av at original diagnose ble forkastet..

Ser nesten ut til at jeg må ha fabrikksny diff, delenr på 730da's er ikke likt som mitt;

33101428613 (hans)

33107504648 (min)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...