Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekket litt priser siden jeg ikke har stort annet å ta meg til mtp bilen, bilia med BMWCCN rabatt koster så og si det samme som koed gjør. Weird.

Men koed er et par kroner billigere og alt teller jo så... Men men, først må RATS bekrefte at det er diff så kan jeg få bestillt faenskapet og så kan det ta en liten jævla evighet før jeg har bilen tilbake på veien.

Tror "hyggelige og tålmodige" Christian må ta seg en liten ferie så kan "han litt kjipe kunden" ta over, smålei av å vente nå.

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

dette er ikke hyggelige nyheter! Vi får bare krysse fingrene om at det er diffen som var gåen! Den gode nyheten er jo at det stadig blir nærmere tørre fine veier;) Så du kan cruise gliset ditt igjen :D

Skrevet

Kort og relativt absurd (men meget positiv) turn of events:

1) Når Bilia skiftet bakdempere på bilen har de måttet løsne bærebruene bak.

2) Drivakslingene bak sitter inne i diffen med en c-clips-låse-funksjons-patent

3) Dersom man demonterer bærebruene bak uten å sprette drivakslene inn igjen skikkelig vil disse, etter noen dagers bruk f.eks, løsne og man mister all drivkraft.

Hvorfor det blir i orden igjen er vel kanskje fordi mansjetten klarte å så vidt dytte akslen inn igjen etter en stund? Gudene vet.

RATS mener bilen er klar for henting og total pris på jobben er veldig, veldig, veldig mye lavere enn forventet (under 5.000 for alt).

Gode nyheter på alle mulige måter, men dette *må* få noe etterspill for Bilia. Sorry, god kundebehandling (som de absolutt har) holder ikke når vi snakker om en faglig svikt av disse dimensjonene.

Skrevet

Her hadde jeg bare reist å levert faktura til Bilia + krevd neste service gratis.... Som tort å svie!

Skrevet

Ingenting overrasker meg når det gjelder verksteder lenger. Er nok ikke at de ønsker å gjøre en dårlig jobb. Men de er nok presset på tid vs fakturering der som alle andre steder. Og har nok desverre opplevd litt slurv på forskjellige merkeverkstder til tider. Er vel ikke så ofte det skjer, men ille nok egentlig med tanke på de stive time prisene de har om dagen.

Btw: Møtte på en felles bekjent sist uke, Sverre S på UUS. Han så likheten med dine problemer og de jeg hadde på min 530d hehe. Jeg var innleid på UUS da min hadde sin omgang med feil på feil på feil.... hehe

Så han fikk full dagbok fra Erik sin 530d hehe :lol: Og sikkert som banken at jeg fikk høre det hver dag... 8)

Skrevet

Ahhh det var deg ja, jeg hørte mye om dine "glade dager" med bilen når det der pågikk ;). Sverre likte godt bilen men var vel ikke superimponert over kvaliteten. Stakkars fyren tør vel aldri kjøpe en BMW selv sånn som vi har foret han med horror stories... :lol:.

Er nok som du sier at det er tidspress som gjør dette, men jeg stiller også litt spørsmålstegn ved faglig kompetanse jeg altså. En ting er drivakselproblemet ved første jobben, men at dette ikke avdekkes ved diagnose av problemet er jo en helt annen sak.

Skrevet

Hehe ja hadde det artig der.

Ja rart dem ikke så det under diag, men har en mistanke om at mange ikke gjør annet en å koble på pcen og kjøre en diag der. Ikke så mye visuell inspeksjon på en måte. Mulig jeg tar feil på dette, men er bare slik jeg har opplevd det. Sier ikke computern at noe er feil så det er liksom ikke noen feil...

Skrevet

Nei er nok noe der.. Hmmm... rats fant jo bilen stående på jekk med 1 løs hjulbolt på parkeringsplassen på Bilia... kan det ha vært diagnosen mon tro ? Opp med 1 hjul på jekk, start opp og sett i D og se hva som skjer?

Ville ikke overrasket meg stort....

Skrevet

Det her beviser jo fler eting, og det kommer jeg ikke til og gå inn på i noen stor grad. men det som sjokkerer meg med dette, er at Bilia hadde bilen inne for feilsøk. De konkluderte med at det var automatkassa som hadde tatt kvelden. Så blir bilen sendt til verksted som driver med automatkasser, og der sier de at kassa er god som gull, men at det er noe helt annet som er feil OG hva som er feil, og hvorfor.

For min del, så ville jeg gått rimelig hardt ut mot Bilia etter det her. Og jeg hadde ALDRI brukt de på min bil igjen. For min del så viser det stor mangel på faglig kompetanse. Et merkeverksted skal IKKE gjøre disse feilene. si hva man vil, men etter min feil er det her en GROV feil fra Bilia sin side. Og hva hadde skjedd dersom du hade sagt ja, bytt girkassen. Så hadde de byttet den, og vært like langt. Skulle du betalt for den nye kassa OG videre feilsøk da? Jeg hadde også forlangt at Bilia skulle betalt faktura fra RATS.

Hadde jeg gitt meg her? Nei, absolutt ikke.

Men det er jo MEGET positivt for din del at det ikke var så alvorlig som først antatt. Da har d enda en del kroner på bok og kan kjøpe de tingene du snakket om. Og du fikk vist at det er ikke din BMW som det var noe galt med. Bare den utførte jobben på bilen som ikke var helt i vater. Så tilliten til bilen er vel bedre nå tenker jeg ;)

Skrevet

Problemet med slikt som dette er at det, etter en slitsom periode med uvissthet om kostnader og bekymringer rundt parkert bil, er enklere å bare betale regningen og se fremover. Noen ganger er det nesten verre å ta opp krangelen og på en måte skape enda mer negativt miljø rundt bilen. Dessverre. Men all ære til deg om du orker, og kjører hardt mot Bilia!

Skrevet

Og der gikk en av xenonpærene... hehe. Er vel D2S i denne, så må bare finne noe ASAP. Har vært kjipt lys en stund så kanskje like greit. Edit;

noen som har en bra kilde på gode, gjerne philips 85122+, pærer? Som er i norge og sender kjapt?

Helt krisekjipt å kjøre uten skikkelig lys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...