thorum Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hei, hvis du ikke har fikset piksel feil i speedometeret så burde du sende speedometeret til USA de fikset det for 300 dollar. Utrolig seriøst sted som fulgte opp hele veien... De lodder inn ny piksel skive som er bedre enn orginalen. Etter mange år med Audi ble det BMW på meg. Hentet bilen i stavanger i helgen.Relativt godt utstyrt, se utstyrslisten lenger ned. Er litt småfiks på bilen, men helt greit mtp 173.000 km og 7 år gammel i min bok . Den har fått byttet dører, panser & bagasjeluke på garanti (rust) og er nå helt rustfri og fin. Teflonbehandlet av forrige eier. Alle bildene er fra forrige eier's annonse, skal få tatt noen skikkelige bilder så fort jeg har tid. Kom med 20" BBS felger (som ikke har plass til RDC ventilene ) Feil, mangler & småting som skal utbedres : * Håndsettet til telefonen lades ikke * Venstre utvendige speil har fått en skade * Vil ikke "slå" inn speilhusene når man trykker på knappen * Litt utvendig listverk som mangler * Pixelfeil i instrumentet * Par små lakk "chips" som må utbedres * Litt småslitne trelister som skal få en polish før eller siden * Skinnet er fint men har sikkert godt av å få en skikkelig behandling for å freshe opp fargen * Kommer av og til et *knepp* fra midkonsollen, sikkert en av de mange motorene/ventilene som skal sende luft hit og dit som går litt tregt * Slitte fordekk * Feilmelding på dekktrykkskontroll Feil / mangler som har blitt utbedret siden jeg kjøpte bilen: * Død navi Fikset! (oppgradert til mk4) * Telefonmodulen fungerer ikke Fikset! (byttet modul til en fra ebay.de) * Av og til en ulyd fra servoen Fikset! * Mangler toppen av "dørlåsepinnen" i førerdøren Fikset! * Liten lekkasje i ene demperen bak (EDC+høydejustering = dyrt) Fikset! * Indre styrestag slitte begge sider Fikset! * Fått en fin-fin skade på venstre sideskjørt Faren til eks'en sparklet og lakket opp dette. Problemet mitt er vel at jeg fort er litt perfeksjonist og klarer ikke å akseptere ting som egentlig ikke er noe reelt problem . Så har litt småplukk å drive med fremover . Utstyrslisten fra BMW er som følger: Type code GE61 Type 730D (EUR) Dev. series E38 () Line 7 Body type LIM Steering LL Door count 4 Engine M57 Cubical capacity 3.00 Power 135 Transmision HECK Gearbox AUT Colour SCHWARZ 2 (668) Upholstery VOLLEDER CLUB/SCHWARZ (R9SW) Prod. date 2001-07-06 Order options No. Description 216 SERVOTRONIC 220 SELF-LEVELING SUSPENSION 223 ELECTRONIC DAMPER CONTROL (EDC) 245 STEERING COLUMN ADJUSTMENT ELEC 261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS 265 TIRE PRESSURE CONTROL (RDC) 302 ALARM SYSTEM 316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION 319 INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 337 M SPORTS PACKAGE 339 SATIN CHROME 341 BUMPERS COMPLETELY IN BODY COLOUR 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC 416 SUNBLINDS 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 441 SMOKERS PACKAGE 457 CONTOUR SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE 464 SKIBAG 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 522 XENON LIGHT 536 AUXILIARY HEATING 549 RADIO CLOCK 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 612 BMW ASSIST 630 CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL 710 M LEATHER STEERING WHEEL 739 WOOD TRIM 761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 780 M LT/ALY WHEELS PARALLEL SP.MIXEDTYRE 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 978 INNOVATION PACKAGE Series options No. Description 202 STEPTRONIC 210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 851 LANGUAGE VERSION GERMAN Information No. Description 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 473 ARMREST, FRONT 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 602 ON-BOARD MONITOR WITH TV 694 PREPARATION FOR CD CHANGER
Steffan C Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hei,hvis du ikke har fikset piksel feil i speedometeret så burde du sende speedometeret til USA de fikset det for 300 dollar. Utrolig seriøst sted som fulgte opp hele veien... De lodder inn ny piksel skive som er bedre enn orginalen. Har du noe link til dette selskapet?
thorum Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Linken er http://www.vdorepair.com/ jeg tok den med 1 år garanti. (På min E38). Hei,hvis du ikke har fikset piksel feil i speedometeret så burde du sende speedometeret til USA de fikset det for 300 dollar. Utrolig seriøst sted som fulgte opp hele veien... De lodder inn ny piksel skive som er bedre enn orginalen. Har du noe link til dette selskapet?
hillmar Skrevet April 24, 2009 Skrevet April 24, 2009 Hvordan går det med saken mot bilia? Har du gjort no med det? Er litt spennende å høre hva de sier, og om de er bedre på kundeservice enn audi http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2860354.ece
Christian Nyegaard Skrevet April 29, 2009 Forfatter Skrevet April 29, 2009 Holder på å slutte med nikotin om dagen og det har gjort meg irritert nok til å få ut fingeren i forhold til Bilia. Grovskrev faktisk reklamasjonen min i sted, ble gode 3 A4 sider. Får rydde opp i teksten i morgen samt få skrevet det ut og sendt avgårde i løpet av morgendagen. Blir spennende å se hva som skjer videre vertfall
hillmar Skrevet April 29, 2009 Skrevet April 29, 2009 Haha, hørtes ut som en grei tilstand å være i når man skriver klagebrev! Du får holde oss innformert...
Christian Nyegaard Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Skrevet Mai 15, 2009 Fikk en hyggelig telefon fra verksmesteren på Bilia. Har en avtale for gjennomgang av alt arbeid utført på bilen på mandag, så får vi se hva som skjer videre.
Christian Nyegaard Skrevet Juni 12, 2009 Forfatter Skrevet Juni 12, 2009 Relativt stor fare for at jeg kommer til å selge bilen nå . Skal flytte på meg og det blir nedover mot Oslo sentrum og jeg fullstendig nekter å gateparkere en 7er i Oslo. Sukk...
wicky124 Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 du kan vel alltids leie deg en garasje eller no?
bmwkizn Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Sinnsykt pen bil ) Får håpe du har brukt opp uflaks,n din nå
Christian Nyegaard Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Skrevet Juni 13, 2009 du kan vel alltids leie deg en garasje eller no? Med dieselforbruk, parkering på jobb og forsikring bruker jeg allerede ca 3.500 i mnd på bilen. Sleng på 1500 i parkering hjemme også og da er det plutselig 5.000 i mnd jeg bruker på bil og det sliter jeg litt med å svelge. Har lagt den ut for salg nå, så får vi se om verden er enig prisen eller ikke. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17833688
Kjennern Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Parker hjemme hos mor å far om det går, så kjøper du deg bysykkel kort
mhane Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Vurderer salg etter jeg har EU godkjent bilen jeg også, så det blir interesangt å se hvordan responsen er på din bil. Er immidlertid sterkt i tvil hva jeg faller ned på. Har aldri hatt en bil lengre enn 3 år før, men man vet jo hva man har og ikke hva man får, så må vel ta noen runder til før avgjørelsen faller. Når det gjelder pris så synes jeg den har gått opp og ned når det gjelder 7 serien, selv om den i virkeligheten selvsakt bare går nedover. Virker som den blir mer populær blant ungdommen etterhvert som prisnivået har dalt, noe som igjen er med på stabilisere prisen. Et fint eksemplar som selges her
Richie85 Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 En nydelig bil! Lykke til med salg Christian! Synd du skal selge nå, kjøpte meg ny bil for 1mnd siden :/
Christian Nyegaard Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Vurderer salg etter jeg har EU godkjent bilen jeg også, så det blir interesangt å se hvordan responsen er på din bil. Er immidlertid sterkt i tvil hva jeg faller ned på. Har aldri hatt en bil lengre enn 3 år før, men man vet jo hva man har og ikke hva man får, så må vel ta noen runder til før avgjørelsen faller. Når det gjelder pris så synes jeg den har gått opp og ned når det gjelder 7 serien, selv om den i virkeligheten selvsakt bare går nedover. Virker som den blir mer populær blant ungdommen etterhvert som prisnivået har dalt, noe som igjen er med på stabilisere prisen. Et fint eksemplar som selges her Blir egentlig veldig spennende å se, har så langt fått overraskende god respons mtp at bildene jeg måtte bruke ikke var skremmende bra. Fått tatt noen fine bilder i kveld som jeg håper å få lagt ut i annonsen i kveld eller i morgen. Fått 1 innbytteforslag (2001 X5 3.0i bensin) som dessverre ikke hjelper meg med gateparkeringsproblematikken, 1 skambud og 1 kar som vil ta en titt på bilen i morgen. Ikke så ille på 1 døgn. Normalt er 3 år ganske normalt for meg også, men nå dukker det plutselig opp eksterne ting som flytting og da får jeg lempe litt på mine normale regler i forhold til hvor lenge jeg har en bil. Tror du har rett i at "ungdomssegmentet" har våknet litt mer for denne bilen. Flere potensielle kjøpere er for så vidt aldri en dum ting vertfall. En nydelig bil! Lykke til med salg Christian! Synd du skal selge nå, kjøpte meg ny bil for 1mnd siden :/ Hehe, for 1 måned siden var jeg ikke på vei ned i sentrum dessverre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå