Kjennern Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 Ta en rask telefon til Turboservice også du Fikk bytta turba der på en Passat TDI engang til 10K. Relativt kurrant pris.
Christian Nyegaard Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Skrevet Juni 17, 2009 Takk for tipset, men jeg orker bare ikke mer . Bilen skal skrus sammen og selges fiks ferdig, uten noen som helst form for tidsinstillte bomber som ligger å venter.
Christian Nyegaard Skrevet Juli 2, 2009 Forfatter Skrevet Juli 2, 2009 Såh, i dag var bilen ferdig på bilia. Ny turbo montert og god stemning. Men fikk beskjed om at det var en litt rar lyd i bilen de ikke helt fant ut av og ba meg kjøre med det til i morgen for å se om det endret seg noe. Lyden var definitivt til stede (minnet litt om bremsepiping av og til). Kom hjem og åpnet bagasjerommet bare for å finne alle dempe og beskyttelsesplatene som normalt sett skal være fastskrudd under motoren i nettopp bagasjerommet. Så, da må jeg ned til bilia i morgen tidlig og forklare at jeg har fri i morgen og skal på tur nedover til porsgrunn *nå* og trenger panelene mine der de skal være. Sukk.
Kjennern Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Det vil ingen ende ta, kjøp en E46 cab med lite km. Aldri hatt det så bra som nå jeg. Ingen kr som går til deler enda
Gunnar Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Ikke bare har du hatt mye feil på bilen i utgangspunktet, i tillegg har du fått feil diagnoser (på det grøvste!) og elendig service på toppen. Du får håpe kapittelet er slutt snart, og så kjøpe deg noe annet. Hvis jeg ikke husker helt feil var dette din første BMW? Håper ikke det blir den siste - jeg er sikker på at du kan finne en BMW du blir fornøyd med. En "eldre" 7-serie er nok kanskje for viderekomne, med høy toleransegrense og en del kontakter...
Richie85 Skrevet Juli 2, 2009 Skrevet Juli 2, 2009 Virkelig synd dette her! Som Gunnar sier, håper ikke dette blir din siste BMW! Hvordan går det med salg?
viplash Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 En "eldre" 7-serie er nok kanskje for viderekomne, med høy toleransegrense og en del kontakter... Det kan nok være korrekt. men har hatt min siden januar nå, og har kun byttet bremser, og en slange til kjølingen. That it. Det syntes jeg er ganske så greit. Men du er nok ikke på noe.
Gunnar Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 Det er også lettere å få tak i brukte deler til E32 om noe alvorlig skjer - og ikke så farlig å putte de i heller, som på Christian sin 2001-mod til 300 lapper. Mye derfor jeg kvier meg for å kjøpe en 2-3 år gammel BMW uten garanti - får man en alvorlig feil, så koster det skjorta å reparere fordi man sannsynligvis må kjøpe fabrikksnye deler. Har man en eldre BMW så kan man få tak i en brukt motor/girkasse/etc til en rimelig penge. Ny BMW har jeg ikke lyst på fordi man da må ta et stort verditap.
mhane Skrevet Juli 3, 2009 Skrevet Juli 3, 2009 Synes Christian her har vært maks uheldig da. Uansett har Gunnar et poeng. Skulle jeg ha utført alt vedlikeholdet jeg har gjort på 7'eren på verksted så hadde det kostet store summer, og da snakker jeg kun om bytte av slitedeler som feks hjullager, bremsesko skiver stag foringer ol. Vil likevel si at 730d føles som den beste bilen jeg har hatt til nå, og jeg har vel hatt den i over 3 år nå.
mhane Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Noe nytt i salgsprosesen da? Driver å skal godkjenne ett senkesett og gjennomføre EU kontroll selv. Er spent på hvordan responsen på bilen din er.
Christian Nyegaard Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Skrevet Juli 5, 2009 Jess, stakk innom Bilia med bilen på fredag, tok med meg karen fra servicedesken og åpnet bagasjerommet. Responsen var en lånebil og ønske om god helg og gode mengde beklagelser. Passet meg for så vidt fint (selv om jeg gjerne skulle kjørt min egen bil) for jeg var på vei ned til porsgrunn for å ha en hyggelig helg der (som jeg fikk). Er kanskje litt ambisiøst med en E38 som første BMW som dette er for min del. Jeg har liksom aldri helt klart å føle at den er gammel nok eller billig nok til at jeg ville skru på den selv, ikke fordi det ikke er doable (har strengt tatt skrudd min porsjon bil til nå), men fordi jeg bare føler at bilen fortjente sitt dokumenterte vedlikehold fra et autorisert verksted (hvor verdifullt dette er kan man selvsagt stille spørsmålstegn ved). Jeg var også smålei av å skru bil etter at de to siste ble solgt og var i utgangspunktet ikke på jakt etter noe som skulle trenge så alt for mye jobb (bommet litt der ja ). Anyway, jeg kan ikke si meg skremmende imponert av BMW så langt dessverre. Ene leiebilen jeg har hatt hadde ikke gått 60.000 km og hadde defekt AC. 1 serien jeg har hatt i noen dager nå har en risting inne i girkulen og bilen har ikke gått 20.000 km. Små filleting som alt kan fikses på garanti (med tilhørende fare for at bilen faller fra hverandre etter verkstedsbesøket selvsagt ), men det drar liksom ikke opp kvalitetsinntrykket noe særlig. Kompetansen til autorisert verksted er heller ikke noe å skryte voldsomt av. Selve kundeservicen jeg har fått har vært, og er, meget bra, men hjelper liksom ikke så mye når verkstedet i bakkant ikke klarer å levere selv grunnleggende kvalitet på arbeidet. Såh... hva det blir neste gang er ikke godt å si, men jeg sliter litt med tanken på BMW. Blir ikke overrasket om jeg finner meg en liten golf eller noe annet relativt ukomplisert og heller spytter bil-pengene inn i nytt kjøkken i min nye leilighet som jeg tar over om under en måned . Har vært en del interesse for bilen men nå har den jo stått på verksted i hva.. 2-3 uker og annonsen står med teksten "salg på vent" så ikke rart det er litt rolig akkurat nå. Får se hva som skjer når jeg får bilen tilbake i strøken stand igjen og får oppdatert annonsen. Jeg er forøvrig heller ikke uenig med Magne her om at 730d'en er den uten sidestykke beste bilen jeg har hatt. Det er jo et fantastisk stykke maskineri å kjøre rundt, utrolig komfortabelt og nydelig å kjøre.
pandaballer Skrevet Juli 9, 2009 Skrevet Juli 9, 2009 Hehe, du kjøpte bilen i sandnes hehe, du er rett der jeg bor, ved bogafjell. ialfall der bildene er tatt Konge.
Christian Nyegaard Skrevet Juli 9, 2009 Forfatter Skrevet Juli 9, 2009 Hehe, de bilde i første posten var selgers og de var nok tatt i sandnes ja
Christian Nyegaard Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 Litt oppdatering her for de som skulle ha interesse enda: Fikk en ulyd i bilen etter turbobyttet i sommer. Etter en god del uker hos Bilia (jeg ba dem bruke så lang tid de bare ville; jeg var på ferie uansett) fant de endelig feilen som var i en EGR ventil. Denne ble byttet og både ulyd og andre problemer forsvant. Bilen går nå bedre enn noen sinne, men jeg har strengt tatt ikke behov for bil lenger når jeg bor midt i byen og jeg er fortsatt ekstremt ukomfortabel med å gateparkere bilen selv om det har gått bra så langt.. Så nå ligger den ute for salg igjen: http://www.finn.no/finn/object?finnkode=18945223
Richie85 Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Synd du ikke skal ha bil Christian;) Hvis ikke kunne du kjøpt min og jeg din.. hehe! Liker bilen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå