Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Var jo dog ikke snakk om at jeg faktisk fikk løs de skruene, skjedde strengt tatt ikke stort mer enn at jeg mer eller mindre strippa begge hodene :oops:.

Ja burde ha nevnt at jeg bruker skralle og bits til denne operasjonen. Dette fordi jeg da greier å holde rett press inn mot skruen samtidig som jeg ikke må bruke krefter for å vri rundt. Viktig å bruke et bits som kommer skikkelig i inngrep. Skal du få full effekt og få ut "dritten" (dvs rusk og støv) som har kommet inn i mekanismen, burde du absolutt få av dekslene. Men så lenge det fungerer så er vel det det viktigste.

Skrevet

Jepp, skjønte det jeg også men dessverre litt for sent. Lever etter teorien om at liten skrue = lite moment for å trekke til men det gjelder åpenbart ikke for bmw :D

Ser absolutt verdien av å komme til skikkelig, får se hva jeg finner på. Worst case får man vel bare borre opp hodet og ta ut skruen den veien, men er litt tricky tilgang til skruen med et borr også.

Ene speilet fungerer nå via knappen men på førersiden er det fortsatt ikke smørt opp nok.

In other news, hadde et relativt ublidt møte med en diger jævla stein som føk av en lastebil i dag på vei til jobb :x:shock::roll: :

13082008115.jpg

13082008116.jpg

Fikk et vitne på det, men verken han eller jeg klarte å se regnr, firmanavn, logo el.lign på lastebilen. Var liksom bare en helt ordinær lastebil som forsvant i 50-60km/t motsatt vei. Snudde for å kjøre etter men slo meg at jeg ikke hadde noen ide om hvordan bilen faktisk så ut.

Forsøkte meg igjen på realoem for å se om jeg kunne finne selve plastpanelet her, men feilet som vanlig miserabelt :oops:.

Men alt i alt var det jo litt flaks at den kun traff sideskjørtet og ikke mokka inn i noe stål eller glass eller gjennom glass og inn i meg. Surt som faen men shit happens og man får ikke alltid tak i de som er skyldige.

Skrevet

Forskjellig felgdim foran og bak er en smalsak å godkjenne..Bmw og MB er vel få merker som er levert med forskjellig dim så bare å ta en tur til biltilsynet..min e32 er godkjent med forskjellige felgstørrelser/dekk dim foran og bak..

Og den 7er nøkkelen er sjarmerende...jeg har også sånn:)

Skrevet

Woho, klarte endelig å finne den:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=20

Finnes en utgave som er schwarz men bilen er jo "schwarz 2" så blir vel da å bestille den som bare er grunnet..

Trenger vel da hmm..

1 x 51717000637

2 x 51717007419 (eller er det for begge sider?)

? x 51718259025

? x 51718259788

? x 51717037660

Men får se når jeg blir å bestille dette, har et par andre ting jeg tror jeg skal prioritere først. Må vel også begynne å varme opp svigers for å ta en liten lakkjobb ;).

Skrevet

Jess, ble dessverre det gitt. Par mm dyp bulk i plasten. Var en diger jævla stein som føk av lastebilen :(.

Sjekket opp hos Bilia og delene kommer på ca 2000kr pluss lakk. Strengt tatt ikke så alt for galt :). Men venter til etter servicen jeg skal ha om et par uker, aldri godt å si hva man finner på en slik hehe. Og som en kollega sa... kan rense såret og slenge i litt "steinsprutlakk" til over vinteren, man vet jo tross alt aldri hva som skjer på norske veier om vinteren ;).

Ellers fikk jeg de to manglende RDC kontrollene mine som jeg skal gjemme i bagasjerommet her i går men glemte å nevne det. BBS felgene har ikke plass til RDC ventilene så må legge 4 slike ventiler i hvert hjørne av bilen for å unngå feilmelding.

Litt teit men... jaja. Slipper feilmeldingen nå vertfall.

Forsøkte meg så vidt på speilene igjen i kveld etter å ha vært ute og spist middag med jobben men var litt tricky i mørket. Burde virkelig ha av de dekslene. Får se hvor desperat jeg blir, irriterende greier ;).

Når jeg til slutt kom hjem var det en hentelapp i posten gitt, ser ut til at jeg kan hente MK4 navi'en i morgen etter jobb! Blir artig å se hvordan det fungerer, særlig siden jeg er fullstendig ute av stand til å finne frem uten GPS og det er litt teit å klinke opp en TomTom i en bil som dette :P.

Merker også at pixelfeilene, selv om det er relativt lite foreløpig, begynner å irritere meg. Får se om ikke det bumpes opp litt på prioriteringslisten over ting som skal ordnes ;).

Skrevet

Hvor er det du har pixelfeil? Trodde alt fra 99/00 var helt fritt for sånt..? De endret displayene rundt der et sted,.

Handlet du navi fra Ebay eller?

Kjipt med skjørtene, og nå klarte du jo få meg til å begynne å sjekke opp litt rundt skjørter til min igjen. Hadde egentlig bestemt meg for å droppe det i og med at Schmiedmann skal ha 5800,- for et skjøtesett, men ser jo at det trolig er billigere å kjøpe alle delene løst selv... :shock:

Skrevet

Det finnes en del oppskrifter på nett. Søk på "pixel repair DIY" eller noe sånt. Ikke alltid det funker. Han som hadde bilen min før meg har prøvd med "varmetrådlakk", og hadde kortslutta alle pinnene, så displayene mine var bare å kaste. Fattern prøvde å finne ut hvor displayene kom fra (går ikke å kjøpe løse), men ga opp, så jeg kjøpte et brukt klimapanel fra en faceliftbil. Helt perfekt display der (bank i bordet). Har dessverre fortsatt i instrumentpanel, stereo og MID, så det blir nok å ta ut de og se om han har ødelagt de også. Men stereo/MID blir kanskje byttet med navi i stedet.

Skrevet

hos slatlem i kr.sund koster en slik nøkkelring 182,-

Fin bil forresten, kjipt med slike småfeil, men det er jo slik du får et bedre forhold til bilen din ;]

Skrevet
Jess, ble dessverre det gitt. Par mm dyp bulk i plasten. Var en diger jævla stein som føk av lastebilen :(.

quote]

var enda godt den ikke traff felgen din!

Hadde det samme skjedd med min bil, og jeg hadde hatt dine felger hadde jeg fått tvangstanker og vurdert selvmord før jeg hadde stoppa bilen og sett på skadene!

Mvh Hylle.

Skrevet

Pixelfeil ja.. er dessverre vanlig med pixelfeil og ikke bare hos BMW. Kommer av en dårlig konstruksjon / lite gjennomtenkt design.

Clima er 100% i orden (også bank i bordet :P) men er i selve instrumentet (altså OBC'en) hvor jeg mangler pixler.

Problemet er strengt tatt bare relatert til manglende trykk mellom selve LCD panelet og kretskortet til instrumentet.

Kjøpte i går en slik "how to fix pixels" på ebay hovedsaklig av nysgjerrighet. Kort oppsumert har den ikke stort mer info enn hva du finner i de forskjellige artiklene linket opp fra www.e38.org.

Er et par forskjellige "filosofier" når det gjelder pixel reparasjon. Dette går på "quick fix" og "proper fix" egentlig.

Man må ikke finne på å bruke reparasjonsmiddel for varmetråder vertfall :P.

"Quick Fix" er rett og slett at man skrur ut instrumentet og spruter inn elektronikkrens under selve LCD'en. Man må åpne instrumentet men slipper stort mer demontering enn å løsne et par klips.

"Good fix" innvolverer at man demonterer enda mer for å få rengjort skikkelig samt å få snudd selve kontaktflaten (som er en slags gummilist med kontaktpunkter ) mellom LCD og kretskort. Problemet er dog at dette skal innvolvere at man enten a) må drille gjennom selve instrumentet for å komme til skruene som sitter der eller B) ta av viserene på instrumentet som igjen betyr at man med en viss sannsynlighet får en mer eller mindre markant feilvisning.

Blir vel å teste en "quick fix" i første omgang tenker jeg ;).

Skrevet

Var vist kommet noen andre svar her siden jeg posta det over her, sånn går det når man sniker inn litt forumposting på jobb ;).

Kan prøve de her, men det koster!

http://www.speedofixer.co.uk/bmw_pixel_repairs.htm

Joda, gyldig alternativ det der :). Men har drevet med elektronikk siden jeg var 12-13 år så er ikke kjempeskremt av å demontere litt ;). Har ikke noe bra utstyr selv lenger til fint arbeid men har heldigvis kamerater som stiller til disp når behovet dukker opp :).

hos slatlem i kr.sund koster en slik nøkkelring 182,-

Fin bil forresten, kjipt med slike småfeil, men det er jo slik du får et bedre forhold til bilen din ;]

Der kan du se, stenshagen i Oslo er vel ikke kjent for sine lave og fornuftige priser? :lol:

Fikk min rundt den prisen der selv på ebay :).

Man blir jo litt bedre kjent med bilen og tror ikke jeg slipper å gjøre noe som helst på en bil før jeg kjøper en kliss ny bil og kan dure innom forhandleren for å mase om garanti :P.

var enda godt den ikke traff felgen din!

Hadde det samme skjedd med min bil, og jeg hadde hatt dine felger hadde jeg fått tvangstanker og vurdert selvmord før jeg hadde stoppa bilen og sett på skadene!

Mvh Hylle.

Hehe, ja var litt småskeptisk når jeg skulle gå ut av bilen for å se hva i alle dager som hadde skjedd. Smellet var overraskende høyt, litt som om lastebilen hadde kjørt inn i meg, men det hang ikke på greip i hodet mitt det helle siden jeg jo hadde sett at det var en god 1.5 meter eller så minst mellom oss.

Men skjønte vel i og for seg at noe hadde fallt av når jeg så skaden og bilen bak kom jo etter noen sekunder inn og forklarte nøyaktig hva som hadde skjedd der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...