Kjennern Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Lyden jeg fikk var fra servoen pga lite veske. Ellers var det ikke noen lyd.
Christian Nyegaard Skrevet August 25, 2008 Forfatter Skrevet August 25, 2008 Olje kjølern til servoen min lakk. Dette medførte et "forbruk" av servo olje. Lakk i en skjøt. Be dem sjekke dette? Er en billig del, men tror det koster litt å bytte den i timer..... Ah takk for tips. Dette burde vel dog nesten forårsake en dam et eller annet sted ? Uansett, verdt å sjekke ut! Mest bekymret for at en eller flere dempere bak har tatt kvelden (kjennes dog ikke slik ut) siden bilen jo har automatisk høydekontroll med tilhørende shit som kan gå i filler . Synes bilen "ligger" litt bakoverlent, men hva vet jeg. Dette systemet skal kunne gi feilmeldinger for eget maskineri også og har ikke sett noen av de. Er lyden fra motorrommet? Satt faktisk i bilen på vei hjem fra jobb i sted og lurte på det samme. Fant også ut at jeg nok skal klare å fremprovosere den i 3. gir (Vertfall). Så jeg er jammen ikke sikker. Kan jo være noe snodig i drivverket også, girkassa girer dog silkemykt så burde ikke være noe der. Men man vet jo aldri .
Christian Nyegaard Skrevet August 25, 2008 Forfatter Skrevet August 25, 2008 Lyden jeg fikk var fra servoen pga lite veske. Ellers var det ikke noen lyd. Hadde faktisk ulyd på servoen når jeg tok over bilen, etterfyllte hydraulisk olje og den forsvant som dugg for solen. Burde nesten forsøke å ta opp med mobilen på vei til jobb i morgen eller noe slikt for å se om jeg klarer å fange lyden.. blir litt enklere å forklare da
Sjøbuse Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 nå når dere snakker om lyder fra bilen. bilen min knirker litt ved høyre bakhjul. vet du hva det kan være?
mhane Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Kan være spindelen bak. Mine knirket noe jævlig og måtte bytte på begge sider. Utrolig godt å bli kvitt de kinrk, kniiirk lydene. Er bilde av dem i tråden min.
Christian Nyegaard Skrevet August 25, 2008 Forfatter Skrevet August 25, 2008 Har sett noen snakke om casterstag som kan forårsake klunking, ingen som tilfeldigvis har noe blide eller delenummer på dette så jeg kan finne det i ETK ?
Christian Nyegaard Skrevet August 25, 2008 Forfatter Skrevet August 25, 2008 Ahh, den der ja. Nice. Mener bestemt at jeg av og til får et lite "klunk" fra venstre front. Verdt å sjekke ut vertfall! Takk!
mhane Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Ble kvitt klunkingen min fremme når jeg byttet del 5 der. Men det kan jo være mye annet som klunker...
Christian Nyegaard Skrevet August 25, 2008 Forfatter Skrevet August 25, 2008 Jao, er mye deler i forstilling (og bakstilling for så vidt..) på disse. En god del skal være byttet allerede på denne, men har nå like fullt et lite klunk fra tid til annen og sånn kan man jo ikke ha det . Men er et godt utgangspunkt å sjekke.. Burde jo være litt småsliten om den er klar for å byttes
Sjøbuse Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 hører nesten ikke knirkinhen bak. men hører den og det er irriterende. også har jeg en knekkelyd forran på venstre side hviss jeg kjører veldig sakte og svinger. er ikke alltid det kommer knekkelyder. men kommer noen ganger. noe svar på dette også?
Steffan C Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Pendelstaget er også en utsatt del når det gjelder klunking. Jaggu meg del nr. 5 igjen, her
mhane Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Skal jeg synse litt her så er dette overdrevet. Er det klunking i forstilling ved salg av E38/E39 så sier alle som skal selge at det sikkert er pendelstaget pga at det er billig og lett å skifte. Har i mine tilfeller vist seg å ikke stemme. Her måtte det mer skruing til ja
Steffan C Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Joa, du har et poeng der mhane. Men ville bare tipse, på min gamle Touring var de helt def. Bilder her .
Christian Nyegaard Skrevet August 25, 2008 Forfatter Skrevet August 25, 2008 Det som er fint med pendelstagene er jo nettopp at de er billige og enkle å skifte . Koster liksom ikke mange kronene eller timene for den saks skyld å bytte så greit sted å starte vertfall. Burde jo være midt på treet greit å kjenne hvordan de er ved å sette dem under litt spenn, men aldri godt å si. Noen av disse stagene/foringene har jo også en lei tendens til å virke helt ok når man har bilen oppe på bukk, bare sånn for å gjøre ting ekstra enkelt for de av oss som skrur i garasjen . Men setter stor pris på tipsene her folkens. Har for det meste bare skrudd audi de siste 3 årene og BMW er helt nytt territorie så er ikke så greit å vite umiddelbart hvor jeg skal begynne å lete etter slark!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå