730da Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 hei , hvis du trenger deler , har jeg stående en 730 da delebil m elektroniske dempere og alt av utstyr
Christian Nyegaard Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Ah, det er jo noe å vurdere, hvor langt har den gått? Vurderer uansett å tenke på nye dempere bak, de har tross alt snart gått 180.000 km og er på mange måter en slitedel. Men skal ikke se bort i fra at jeg tar kontakt med deg før eller siden uansett da det er litt smådill som begynner å oppføre seg rart. Enig med deg Gunnar, mye som begynner å hoste og harke nå. Pri 1 nå er jo selvfølgelig å få eu godkjent maskineriet, så får man ta det sakte og rolig derifra. Bilen er fin og fortjener å bli vedlikeholdt videre . Virker også veldig rart at hydraulikkpumpa skal ha tatt kvelden, høres på alle mulige måter bare ut som om den ikke har nok olje. Må få sett på det også, men vært gjennom et lite samlivsbrudd så har ikke hatt tid og energi til å få tatt tak i disse tingene på noen uker. Men men, på tide å få ordnet opp . Odd-M, det var jo faktisk ikke så galt. Vet jeg kan få sendt det til tyskland for reparasjon for ca 2000 pluss frakt, ulempen med det er jo dog at man står uten bil i perioden instrumentet er til rep.
Christian Nyegaard Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Det er jo ikke dumt. Er det hydraulisk bagasjelokk på den? edit; du sa jo alt utstyr så kanskje litt dumt spørsmål hehe.. Men må se ann bagasjelukemekanikken, dersom det faktisk er noe annet enn oljeproblem må jeg jo se meg om etter en ny pumpe.
730da Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 som regel er det oljemangel , men er det noe annet har jeg pumpa .
Christian Nyegaard Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 OKi, takk for info Forresten noen som vet hva slags olje som brukes bak der og hvor man enklest får tak i? Og i samme opplegg; om noen har noen gode tips for etterfylling, se hvor meg at det kan bli litt søl ganske enkelt med vinkelen til fyllepluggen?
mhane Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 Mener enn fikk kjøpt ett "repp-sett" orginalt til det hydrauliske bagasjerommet der fulgte det med olje pakkninger ol. var ikke ille pris heller. Skal se om jeg får tid til å undersøke litt da luken min har litt lite olje den også.
Christian Nyegaard Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 Ah, det høres jo ikke så dumt ut. Må få sjekket det ut. Bilia på fornebu mener dog at det er nok olje der men jeg stiller meg skeptisk rett og slett fordi det er billigst foreløpig. Uff, må få tatt en skikkelig titt bak der. Er jo lett å sjekke oljenivået, må bare ha inn litt lys. Prøvde her om dagen med en sånn liten led lampe men hjalp meg jo ingenting. Og dagslys er lettere sagt enn gjort med normale arbeidstider om dagen...
mhane Skrevet Januar 7, 2009 Skrevet Januar 7, 2009 De jeg har snakket med sier det høyst sannsynlig er lavt oljenivå. Parker bilen med fronten opp, deretter flatt og så med fronten ned en bakke så får du en indikasjon på om det er det som er problemet. (du skal åpne luken for hver stilling, hos meg går luken som en drom bare bilen står med rett vinkel.
Christian Nyegaard Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 Ahh bra tips. Den har dog vært litt... funky en stund, mulig den har "konsumert" såpass med olje at det er tricky uansett vinkel nå. Kommer vel ann på hvor i kammeret innsuget er men.. Skal få testet dette vertfall, takk igjen!
Christian Nyegaard Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 Siden furubakken ikke har svart mailen min gikk det nå ut en mail til stenshagen i oslo.. så får vi se. Kanskje litt sært, men jeg har sansen for verksteder som svarer meg på mailen min. Kunne jo selvfølgelig bare tatt en telefon men... ja. Sikkert et flott verksted med kompetente folk dog. Får se hva stenshagen sier. Viktigste nå er egentlig bare å få fikset tingene, orker ikke ha bilproblemer i all evighet heller .
Kjennern Skrevet Januar 8, 2009 Skrevet Januar 8, 2009 Helt enig med deg der. Liker å sende en mail å få svar på den før jeg tar kontakt pr tlf. Vet ikke hvorfor jeg liker den fremgangs måten. Mulig for å se om verkstedet faktisk tar litt initiativ for å få meg som kunde.... Skal du fikse noe som du ikke må ha i boka kan du ta kontakt med Quick Stop på Kalbakken 22254014 De kan BMW hvertfall. Og er ganske rimelig. Er et relativt nytt firma men de jeg har kjøpt bil hos siste 2 ganger bruker dem.
Christian Nyegaard Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Skrevet Januar 8, 2009 Takk for tipset, er jo ikke noe servicejobb dette her så inget reelt behov for noe bmw sjappe egentlig..
Gunnar Skrevet Januar 9, 2009 Skrevet Januar 9, 2009 http://cgi.ebay.de/Hydraulikoel-Kofferr ... 240%3A1318 Kanskje dette er løsningen?
Christian Nyegaard Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Skrevet Januar 9, 2009 Ohhh til den prisen der er det jo bare å sende en mail til selger og spørre om han vil sende til Norge. Tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå