Eirik Viste Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Har nettopp hentet hjem en 325 motor fra en 92 modell 325. Motor er komplett med ledningsnett, men uten hjerne og luftmengdemåler. Hjernen har samme nummer som 320i, M50. Hjernen har nummer 0 261 200 403. Selgeren sa motoren gikk veldig bra og har bare 140.000 km. Har stått på et lager i 1,5 år. Har du en defekt/slitt 320 motor, er dette en rimelig måte å få 42 hk/55 Nm ekstra effekt. Girkassen og clutch er like. Motorene ser omtrent identiske ut, så det skulle ikke by på problemer ved Eu kontroll. Bremser og oppheng er helt likt på 320 og 325. Motoren selges for 9.000 kr. Kan sendes med TollpostGlobe over hele landet. Har rabattavtale, så krever ikke mer for transport enn det koster meg. Men regn med 1.500 til 2.000 kr i frakt. Men den kan selvfølgelig også hentes i Stavanger. Skal gå over og sjekke motoren litt mer. Prøve og få tatt noen bilder. Har også girkasse, mellomaksling og diff til salgs til 325 hvis det er ønskelig. Eirik. Treffes også på 92 22 65 44. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Er det brems på den diffen du skal selge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 403 bruker å være vanos, de jeg har vært borti. 402 er 92 uten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet August 11, 2008 Forfatter Share Skrevet August 11, 2008 Jeg har akkurat solgt motor med styringsenheten uten Vanos. Den mener jeg hadde nr 403. Og at motorene med Vanos har 413. Men må sjekke det opp. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 I allefall er en slik motor med 140K rimelig attraktiv, og prisen er svært god Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet August 11, 2008 Forfatter Share Skrevet August 11, 2008 Både 328 og 325 diffene er uten sperre. De hadde nok vært solgt for lenge siden hvis de var med sperre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 403 bruker å være vanos, de jeg har vært borti.402 er 92 uten. 402,403 og 405 går på non-vanos. 413 går på vanos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Sjekket papirene for det nå. Beklager det Vet jo at Erik har peiling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet August 11, 2008 Forfatter Share Skrevet August 11, 2008 Har sjekket motoren nærmere i kveld. Den er litt nedstøvet etter lang tids lagring inne på et verksted. Faktisk inne i et omåde på en Alligatorzoo. Ble låst inn porten rundt midnatt etter at det egentlig var lov for dem som leier garasjen å gå inn. Godt at alligatorene ikke gikk rundt på området. Har hatt flere BMWer som har gått litt langt, og alle har lekket olje. En svakhet synes jeg , når en må regne med oljelekkasje når motoren er gått over 150.000 km. Men denne motoren ser usedvanlig tørr og fin ut. Slik at jeg tror på km standen. En ørliten svetting i et hjørne på toppdekselet. Motoren er enda i bilen sammen med 3 andre. Uten motorkran klarer jeg ikke fikse gode bilder. Skal ut til min mekaniker i morgen. Han har truck til å løfte ut motoren. Skal prøve å ta noen bilder da. Men 9.000 kr er jo en rimelig pris for en motor på nesten 200 hk, og lav km. Denne motoren er også velegnet til chiping, der flere hevder at 205-210 hk er vanlig effekt etterpå. Jeg har kontakt med en som lager chiper til disse motorene. Med Vanos sa han at effekten var 225 hk og 300 Nm. Det tror jeg ikke på, men skal teste ut selv snart. Det er i alle fall veldig godt potensiale i denne motoren. Dyrekjøpte erfaringer og ca 1,5 år med import og mye undersøkelser har gjort at jeg kan litt om deler. Og hva som kan passe og ikke i sammen. Men har mye mindre mekkeerfaring enn veldig mange ute på forumet. Jeg lærer stadig av forskjellige innlegg, og håper at jeg har bidratt litt for andre. Det er noe av det jeg liker best med Bimmers. Det er mange her som virker å ha mye mer kompetanse om forskjellige ting og ombygginger, enn BMW sine egne mekanikere har. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Kan se hva som står nederst i signaturen min Min er gått ca 160K og har full komp. Uten at annet enn åpen eksos er ordnet er den rimelig kvikk Kunne ordnet meg M3 brems og understell og lysegrå sportskinn hadde jeg elsket deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet August 13, 2008 Forfatter Share Skrevet August 13, 2008 Bump. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 13, 2008 Share Skrevet August 13, 2008 mye skal du ha for diff med flenser til stikkakslingene, girkasse og bakre del av mellomaksling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet August 14, 2008 Forfatter Share Skrevet August 14, 2008 328 diffen ble solgt i går rett før du spurte. Det samme er mellomakslingen fra 325. Har M50 girkassen fra Getrag til salgs for 2.000 kr + frakt. Har også E36 325 diff. 2.000 kr. Mellomaksling kan jeg ta med neste gang jeg kommer fra Østerrike. Har også svingarmer bak til 325. Eirik. Motoren er en skikkelig oppgradering for dere med 320 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 14, 2008 Share Skrevet August 14, 2008 cltuch er da ikke lik på 320 og 325 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet August 20, 2008 Forfatter Share Skrevet August 20, 2008 Flere har vist interesse, men motoren er enda for salg. Bra motor med lav km.stand. Angående clutch til M50, så har både 320 og 325 samme clutch på de bilene jeg har hatt inne. Faktisk kjøpte jeg en ganske ny clutch fra en M54 530 på 230 hk. Den hadde også samme splines og diameter på lamellene som 320/325 Eirik. 92 22 65 44 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå