Halvor89 Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Får bra behandling den her ser jeg Keep up the good work Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Bare jeg som er aktiv i denne tråden om dagene Følger nok med serru Ser som vanlig bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiohZ Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 hehe hadde samme problem med en 320 som var ombygget til en m3. karoseriet var regelrett "revet" ut der traversen står. jævla stor jobb og røkke ned alt og sveise forsterkninger. jeg kjøpte også m3 forsterkninger:) fikk dreid opp nye "hylser" som tålte mere enn di orignale. altså selve gjengene:) slik at alt blei nytt og pent. husk og spray inn enten sink spray eller tektyl i "hullene" på øversiden. sånn at du ungår rust inni dær:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Mars 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2010 hehe hadde samme problem med en 320 som var ombygget til en m3. karoseriet var regelrett "revet" ut der traversen står. jævla stor jobb og røkke ned alt og sveise forsterkninger. jeg kjøpte også m3 forsterkninger:) fikk dreid opp nye "hylser" som tålte mere enn di orignale. altså selve gjengene:) slik at alt blei nytt og pent. husk og spray inn enten sink spray eller tektyl i "hullene" på øversiden. sånn at du ungår rust inni dær:) Hehe, ja, det var litt arbeid med å få et reparert, men langt ifra en umulig oppgave "Hylsene" min gjorde jeg ikke noe med, da de så helt fine ut. Brukte vel 1 svær boks med Bodyshots i alle kriker og kroker så skal mye til hvis det begynner å ruste der Har holdt fint i snart 2 år, og regner med at det holder i 20 år til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 8, 2010 Share Skrevet Mars 8, 2010 Hva er rett sum da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2010 Du får slenge inn bud så skal jeg si ifra når du er kommet høyt nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Mai 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2010 Har fått gjort litt forefallende vedlikeholdsarbeid på bilen i dag. Var mye ulyder og knirk i dørene pga ødelagte klips til dørtrekkene. Kjøpte et sett med 100 klips på ebay for en latterlig lav sum, så nå er den saken ute av verden. Ny vindusheis ble montert på førerdøren da den gamle takka pent for seg tidligere i vinter. Nye bremser og klosser ble montert bak. Zimmermann skiver og Brembo klosser. Ser ut til at jeg også må gå til innkjøp av nye hjulbolter, for dette så ikke pent ut Var 2 år siden sist det ble byttet plugger, så tok dette i samme slengen. Valgte å prøve PulStar PulsePlugs, da jeg har lest og hørt mye positivt om disse. Merket ikke noe umiddelbar forbedring, men dette har sammenheng med defekt lambda. Fikk ikke byttet denne i dag pga gjenglemt verktøy hjemme Blir farging/restaurering av skinnsetene neste uke, gleder meg. Samt noen nye M-interiørdetaljer er også på tur. Oppdaterer etterhvert som det skjer noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2010 Begynte i dag med skinnfargingen som jeg har nevnt et par ganger tidligere i tråden. Bestemte meg for å prøve på armlenet først, siden dette har de minste flatene, og i tillegg så det ikke så pent ut. Vasket skinnet først med eddikvann for å fjerne fett, pusset lett over med 600 papir på de områdene som læret var mest misfarget. Skylte med vann og tørket så fort over med rødsprit. Før og etterbilde Skal ha ett lag til med farge før jeg legger over clearcoat og deretter Megs skinnpleie. Tror dette blir en great success, men skal ha armlenet montert i bilen over en periode først, for å se hvor slitesterk fargen er, om den farger av osv osv før jeg begynner på setene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 28, 2010 Share Skrevet Mai 28, 2010 Very nice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Mai 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2010 Very nice Ja, det ble very very nice. Ble positivt overasket over resultatet når clear-coaten var lagt på. Det ser, lukter og kjennes som mykt skinn. Helt utrolig at dette faktisk skal gå an med farge/lakk. Ser virkelig fram til den dagen alle setene er ferdigbehandlet Fikk btw nye mansjetter til gir og handbrekk i dag. Spesialtsydd av en skredder i England en plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Juni 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2010 Fikk i dag farget ferdig passasjersetet og ble meget fornøyd med resultatet. Dette var den stolen som hadde minst preg av slitasje, dere kan se tilstanden på setet til venstre. Slitasje spesielt på høyre side av stolen. Før bildet ble tatt, var de mest ødelagte områdene pusset over med 1200-grit papir, samt vasket med Isopropanol. 2 lag farge ble lagt på disse områdene, mens av clearcoat ble det lagt 2 lag over hele stolen for maksimal slitestyrke. På førersetet er det stor slitasje på skinnet (ingen hull/sprekker), så resultatet blir å vises ennå bedre på denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2010 Fikk i dag endelig montert nye enderør på eksosen. AC Schnitzer replica-sak kjøpt fra USA. Valgte denne typen pga at flerparten av andre Bimmere har 2 rette rør ut bak. Skiller seg litt mere ut fra "resten" Kappet av de gamle orginale enderørene og fikk sveisa på dette nye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2011 Denne er nå til salgs til fordel for en stasjonsvogn. Har ikke lagt bilen ut på Finn.no ennå, men annonse blir laget snart. Prisant: 80.000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå