peder87 Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 hei er det mulig og få kjøpt ny tenningslås til e34? plages av og til med at jeg ikke får vridd rundt nøkklen, føler meg ikke helt trygg på å smøre noe inni der har hørt om at det kan kjile seg da. noen råd?
Sir Hofstad Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 betille på bmw etter chassinr. bedre å bytte før du må bore den ut...
ingard Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Kjøp deg ei flaske låseolje (ikke sånn statoil-mannskit) og fyll på! Da er problemet løst. Ble stående en halv time en gang da låsen klikket. Jeg har en peise ny en i hanskerommet. Og det er ikke så dyr heller. Se gsbildeler.no. Men jeg får ikke ut den gamle, så jeg gav opp..
wabby Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 hei er det mulig og få kjøpt ny tenningslås til e34?plages av og til med at jeg ikke får vridd rundt nøkklen, føler meg ikke helt trygg på å smøre noe inni der har hørt om at det kan kjile seg da. noen råd? Bare pass på at du ikke får dette problemet!!! http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=87508
Glenno Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Sjekk med bmw forhandler om dette. Var feil som bmw dekket, da rattlåsen kunne legge seg på under kjøring. Min E34 93 mod 10 mnd ble ikke dekket men kostet meg ca 1200kr inkl arbeide men da med annen nøkkel en den orginale som var fra før.
Sir Hofstad Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Kjøp deg ei flaske låseolje (ikke sånn statoil-mannskit) og fyll på! Da er problemet løst. Ble stående en halv time en gang da låsen klikket. Jeg har en peise ny en i hanskerommet. Og det er ikke så dyr heller. Se gsbildeler.no. Men jeg får ikke ut den gamle, så jeg gav opp.. Får du opp låseknast da?
ingard Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Kjøp deg ei flaske låseolje (ikke sånn statoil-mannskit) og fyll på! Da er problemet løst. Ble stående en halv time en gang da låsen klikket. Jeg har en peise ny en i hanskerommet. Og det er ikke så dyr heller. Se gsbildeler.no. Men jeg får ikke ut den gamle, så jeg gav opp.. Får du opp låseknast da? Jeg får rett og slett ikke ut den gamle låsen. Jeg har prøvd alt mulig å stikke inn i det hullet, men den kom aldri ut. Det er over et år siden låsen låste seg Har ikke opplevd det igjen. Men den er jo litt treg kasnkje. Og jeg frykter at det går galt en tidlig morgen.. Tips?
ESveen Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Bytt hele godset som låsen sitter i. Koster 1100 (rattlåsen) og lås-sylinder koster 800. Da slipper du noe problemer.
Glenno Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Legger ut deler av pm jeg og Steffan C hadde ifjor da jeg styra med dette. Fikk da 2 tilbud: 1. nr 3232050 -Låscylinder for rattlås,demontering och nr 32321156757-låscylinder kr 1039,-. 2. nr 3232050 -Låscylinder for rattlås,demontering och nr 32321156757 -låscylinder nr 32321161551 -rattlås nr 32311157967 -skrue nr 3232001 -rattlås,komplett,byte kr 3615,-. Dette var priser med 10% rabatt, deler og arbeid. Var det slik kun rattlås trengtes byttes? Du skrev at overføringen får enn ikke byttet uten skifte hele rattlås (nr2)? Da datt jeg litt ut her igjen å trenger litt hjelp igjen. Håper jeg ikke masser deg dønn ihjel nå da (Forøvrig så nevnte han noe med at de som hadde dette problemet var fra 95mod og fikk det dekket?) Om jeg trenger bytte rattlås, så trengs vel ikke bytte deler som: ( nr 3232050 -Låscylinder for rattlås,demontering och nr 32321156757 -låscylinder ) Slipper unna da med noen kr i så fall. Finner foresten ikke de nr`ene i dele katalogen jeg fikk på tilbudet heller, mulig det er interne greier. Glenn Hmmm, ble mye greier det her, og jeg er ikke den beste til å forklare på PC heller . Men jeg trengte KUN Å BYTTE RATTLÅS, delenr. : 32321161551. Mulig at det problemet kun var på -95 og -96 modellene. Hadde denne verksmesteren noen forklaring på hvorfor din nøkkel/tenning var litt treg/ hard da? Hilsen. Steffan C. Jeg gikk iallfall for alternativ 2 og har ikke hatt problemer seinere.
Sir Hofstad Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Kjøp deg ei flaske låseolje (ikke sånn statoil-mannskit) og fyll på! Da er problemet løst. Ble stående en halv time en gang da låsen klikket. Jeg har en peise ny en i hanskerommet. Og det er ikke så dyr heller. Se gsbildeler.no. Men jeg får ikke ut den gamle, så jeg gav opp.. Får du opp låseknast da? Jeg får rett og slett ikke ut den gamle låsen. Jeg har prøvd alt mulig å stikke inn i det hullet, men den kom aldri ut. Det er over et år siden låsen låste seg Har ikke opplevd det igjen. Men den er jo litt treg kasnkje. Og jeg frykter at det går galt en tidlig morgen.. Tips? trinn hadde du lås i?
ESveen Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... noWebRef=& Jeg byttet del 2, 4 og 6 pluss de to skruene som hodene knekker av. Litt arbeid med å få av, men dritenkelt å sette sammen. Del nr. 4 må du bestille etter vognkort. Del 6 måtte jeg bytte da den knakk under demontering. Del nr. 2 (selve rattlåsen så ikke lik ut som på bildet på min 95' 530) Best å bytte alt, siden både rattlåsen og låsesylinderen blir slitt. Alt i alt kom det på under 2000kr, med 18% CCN rabatt. Edit: linken ble ikke bra, men søk på bilen din å gruppe 32 trur jeg.
ingard Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Kjøp deg ei flaske låseolje (ikke sånn statoil-mannskit) og fyll på! Da er problemet løst. Ble stående en halv time en gang da låsen klikket. Jeg har en peise ny en i hanskerommet. Og det er ikke så dyr heller. Se gsbildeler.no. Men jeg får ikke ut den gamle, så jeg gav opp.. Får du opp låseknast da? Jeg får rett og slett ikke ut den gamle låsen. Jeg har prøvd alt mulig å stikke inn i det hullet, men den kom aldri ut. Det er over et år siden låsen låste seg Har ikke opplevd det igjen. Men den er jo litt treg kasnkje. Og jeg frykter at det går galt en tidlig morgen.. Tips? trinn hadde du lås i? Hadde slik det stod på nettet, men prøvde vel alle. Fikk ikke pressa den låsendingsen inn.. Hva skal jeg bruke? Må det være en krok på den staven som skal inn? (sorry trådstarter hvis jeg ødelegger tråden din, men er jo relatert)
ESveen Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Fikk heller ikke trykkt ut låssylinderen fra rattlåsen. Visste seg at låsesylinderen var for slitt til å dra den i hakk to eller hva den skulle være. Prøvde å borre opp "godset" litt får å lirke ut. Fungerte ikke.
Sir Hofstad Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Men var ikke du om prøvde vel Einar? Kom en 230 MB inn på verkstedet kl 15 en Fredag og skulle ha byttet sylinder. Gubben lå med nasen oppi mens jeg holdt på og driten satt fast. Etter alle mekanikerne hadde fiklet, verksmester ringt MB spesialister, og klokka ble 1645, og duden svetta, og siste kundebehandler kom og ga beskjed om at han låste, fikk vi ta et grep. En slik sylinder på en slik MB er skuddsikker, men nappa av, frem med liten vinkelsliper og greier, og 5 minutter var ute... Fyren fornøyd, og jeg fornøyd BMW er piece of cake i forhold...
peder87 Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 takker for mange innlegg:) snakket med et bmw verksted og dem mente jeg kunne prøve en annen nøkkel, for var nøkklen blitt noe slitt kunne den bli litt vanskelig. når tenningen blir vanskelig er det ikke press på rattlåsen heller. tror jeg blir å bytte låsesylinder før det ikke går ant lengre.. surt og stå og ikke komme seg noen plass slik som i ferien da dynamoen røyk (kan kjøre ganske lenge uten lading på batteriet men automaten sier ifra når det er påtide og stoppe:P)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå