Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

den så jo pen ut den både i lakk og intreør, motoren hadde heller ikke godt langt så her har du bil i mange år ;)

men leit det bare er 316 da ;)

Skrevet

Hehe, det er litt leit ja, men syntes den gikk helt greit (uten passasjerer vel å merke).

Skal ikke ha den i mange år, men må ha noe mens jeg sparer til neste ;)

Skrevet

Hm. Takk for innspill. Ser på finn.no både på privat og forhandler at de fleste lignende biler ligger på 140+ og gjerne med kilometerstand på godt over 100.

Synes den har "riktig" utstyr. Sportsseter, treeket mlf. ratt, alulister, kort kilometerstand, alarm osv...

Er prisen for høy synes du? Syntes ikke 15000 mer enn innbyttepris er ran akkurat, men vil gjerne vite om prisen er alt for høy slik at jeg ikke inngår en dårlig kontrakt :)

Skrevet

Han var nede i 125 000, men ville ikke selge for 115 000,- Prøv deg med et bud på 120 000,- da gjør du nok ingen dårlig handel. Virker som en bil som er ryddig og grei, ikke minst greit utstyrt som du selv sier.

Skrevet

Han ville ikke lengre ned enn 130. Han fikk flere telefoner bare mens vi pratet, så det virker som en bil som er grei å omsette. Tror han skjønte det etter hvert.

Synes også bilen virket ryddig og grei.

Når skal det tas service på denne forresten? Kommer vel en ganske dyr på rundt 100k km?

Skrevet

Ikke la deg lure av en selger som har "mange" telefoner akkurat idet du ringer. Hvor mange slike 316'er ligger på finn.no? Trur du godt kan legge inn ett bud på 115-120.000, evt. prute med omreg på 125.000.

Uansett så er det masse bil for pengene. Ikke bli for opphengt i HK og slikt. Blir alldri nokk motor lell :)

Skrevet

Riktig det.. Mye rart som ringer på finn.no annonser, så bare ha is i magen. Som sagt så prutet jeg bilen ned i 125 000,- så han er nok klar for å selge for den summen. Men jeg ville ikke gitt mer enn 115 000,- selv, du får jo en premie fra staten på litt i overkant av 6000 i omregistrering i tillegg.. Usikker på serviceintervallet på 316i, men service er ikke så dyrt, mellom 2500 og 3000,-

Skrevet

Takker for alle svar. Da fikk jeg prøvekjørt og gjennomgått bilen. Den virket tight og fin. Den inviterer ikke akkurat til miste lappen-hastigheter, men jeg fikk heller ikke følelsen av å kjøre noe undermotorisert.

Prøvde å få ned prisen, og konfronterte han med at han hadde vært nede i 125 000 tidligere, men med pågangen han hadde var han ikke interessert i å gå lengre ned (det hadde nok ikke jeg heller gjort om jeg var han). Jeg fant heller ikke noe særlig å flikke på, bare et par bittesmå ting. Ble enige om 130 000 til slutt. Tror det var en fair pris (om enn kanskje ikke et røverkjøp).

Jeg finner faktisk ikke så mange 316 med lav kilometer, mørke sportsseter, treeket multifunksjonsratt og komplett servicehefte på finn.no i den prisklassen.

Da spørs det bare om den skal senkes og få ordentlige sko før eller etter vinteren ;)

Skrevet

Gratulerer med grei bil. Ikke noen racerbil, men den er relativt ny med ok utstyr og lav km-stand. Du blir forhåpentligvis godt fornøyd me den

Skrevet
Gratulerer med grei bil. Ikke noen racerbil, men den er relativt ny med ok utstyr og lav km-stand. Du blir forhåpentligvis godt fornøyd me den

Jeg ser ikke noen problemer i at det er en 316i... det er ikke alle som er interessert i eller har godt av for stor motor. En nyere E46 316i bruker også forholdsvis lite bensin med et gjennomsnitlig forbruk på 0,71 liter/mil ved blandet kjøring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...