Gå til innhold

Spm ang bmw v12 motor


Minibusa
 Share

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål til dere som kjenner denne 5,0 l motoren godt!

1. Først, er det forskjell på v12 motoren som sitter i 750 og 850, om man ser bort i fra csi modellen?

2. Om man skal ha manuell kasse, hvordan svinghjul/trykkplate har man mulighet til og bruke. Med og uten tilpassninger?

2,5. Om man finner en 6 trinns csi kasse, svinghjul og clutch, hva bør man regne med og gi for den, og hva tåler den?

3. Vet det er uvisst og vanskelig og si, og har veldig mange faktorer, men hva bør en orginal innmat i motor tåle av effekt og Nm? Og evt hvor lett er det og få tak i lager, råder og stempler som tåler mer?

Håper noen tar seg tid til og svare på dette! På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, mener motorene i vanlig 850CI og 750I skal være like så lenge de stammer fra ca samme årstall.

Sjekk ut disse linkene i USA:

http://www.racingpowerplant.com

http://www.racingpowerplant.com/bmw_m70.htm

Hvis du leser litt på den nederste linken ovenfor ser du hva de har valgt og bytte ut etter hvert som de trimmer motoren mer og mer i de forskjellige oppgraderings pakkene for og få mer hk / tåle mer. samt at disse selger så vidt jeg vet enklet deler hvis du bare vil bytte råder eller lignende.

Vet ikke priser for CSI kasse m/utstyr jeg da men den tåler nå i allefall denne motoren fra powerplant racing med 455hk og 600-700nm minus annen clutch, denne er for salg:

http://860.sentineltech.net/

Håper dette hjalp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spørsmål til dere som kjenner denne 5,0 l motoren godt!

1. Først, er det forskjell på v12 motoren som sitter i 750 og 850, om man ser bort i fra csi modellen?

2. Om man skal ha manuell kasse, hvordan svinghjul/trykkplate har man mulighet til og bruke. Med og uten tilpassninger?

2,5. Om man finner en 6 trinns csi kasse, svinghjul og clutch, hva bør man regne med og gi for den, og hva tåler den?

3. Vet det er uvisst og vanskelig og si, og har veldig mange faktorer, men hva bør en orginal innmat i motor tåle av effekt og Nm? Og evt hvor lett er det og få tak i lager, råder og stempler som tåler mer?

Håper noen tar seg tid til og svare på dette! På forhånd takk!

Kjenner ikkje denne godt akkurat,men lærer ;)

1: Er vel en M70B50 motor som står i begge desse,men meiner å ha hørt at frå 4/90 vart denne forbedra litt. De gamle har oljepåfylling på eine topplokket,de nyere har den i forkant med registeret. Lett å sjå forskjell.

2: Dette veit eg ikkje,men har et M20 svinghjul eg skal teste just 4 fun om det passer/kan tilpasses. Må bare demont det først.

2,5: Eg fant en i Tyskland som eg gav 11000,- for. Veit om en i Sverige som hadde,skulle ha 20000,- for den. Varierer veldig,men er jo en kasse av de litt meir sjeldne. Orginalt er det vel 380Hk og 550Nm Csi'n leverer,men veit om de som har brukt de med 6-700Hk og 8-900 Nm. Kommer jo litt an på behandlinga de får også sjølvsagt ;)

3: Er ikkje lett å få tak i trimdeler til desse,har spora opp Shrick kammer,stempler og råder men det er dyrt! Motoren har 8.8:1 i komp orginalt og 7lagra veiv med feste i blokka så den tåler endel juling vil eg tru. Dropesmidd veiv og råder.

Noen bilder av min under overhaling:

De nyere har oljepåfyllinga omtrent foran de 2 BTR.

qepws0tkjwbg56koripy.jpg

Veiv,råder osv. Ser bra solid ut. Stort ringland er det også.

2xt0223qa1oy8bcwl68p.jpg

xgu5hkbioqlhqycinmif.jpg

Her ser du tydelig den stødige opplagringa av veiva.

lzcvr70hxei87ptb0xxl.jpg

Dårlige mobilbilder men du får jo et inntrykk.

Tar forbehold om feilinformasjon da eg ikkje er en guru på desse motorene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...