Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid siden skifta jeg fjærer på bilen. Skifta til Supersport 40/30.

Forran på bilen ble det helt perfekt, men bak på bilen klarer ikke jeg å se at det er blitt no senk i det hele tatt. Når jeg samenlikner min med en annen av samme bil så ser min nesten en smule høyere ut.

(Bak skifta jeg også til nye gassdempere, så er ganske hard)

Derfor lurte jeg på om det er lurt/mulig å kutte fjærene bak for å få litt mer senk, sånn at det ser bra ut?

Har en BMW 318i E36

Skrevet

okay... Så er det stor risiko for at det kan gå galt selv om man har senkefjærer?

Får ikke returnert de siden de fulgte med bilen da den ble kjøpt :( men men

Skrevet

Er jo sant det du sier knut.

Når jeg tenker meg om så er det en skam å gjøre slikt med en bimmer.

Men hadde vært gruelig kjekt hvis det hadde blitt bra hehe...

Skrevet

Ikke uvanlig at det ikke endrer seg noe særlig og noen ganger også blir høyere bak.

Sjekk først om du har en veldig tykk gummipute under/over fjæra. Fjern isåfall den. :wink:

Skrevet

Foran er det nok mulig å kappe fjæren, men bak er fjæren konstruert slik at den ikke kan kappes med godt resultat! Den er "innsnevret" i begge ender for å tres inn på den "tappen" oppe/nede.

Men bytt til tynneste gummiene under over fjærene, eller ta dem helt bort. Kan få den ned en del på den måten.

Skrevet

Den vil også legge seg ned litt etter noe kjøring. Så se hvordan senken blir etter en ukes tid.

Fungerer ikke det så får du bare bygge et helvetes anlegg i bilen og kjøre med 3 fjortisser i baksetet, da har du senken du trenger :)

Skrevet

Så om man fjærner gummiputene så har ikke det noe å si på kjøreegenskaper?

"Men ellers så får jeg bare få meg en sykt tung sub i bagasjerommet" hehehe...

Skrevet

Kjørte med kappede fjærer på 325cab'n jeg hadde i 3 år uten problemer ink eu kontroll (flaks).

Husker ikke helt, men minnes jeg lot den avkappede runden ligge igjen (kappet nederst bak) inne i fjæra og punktet den med sveis slik at den funket som foring dersom fjæra skulle miste trykket et stakket sekund.

Lurt? Nei!

Funksjonelt? Til vanlig kjøring ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...