mpreben Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 For en tid siden skifta jeg fjærer på bilen. Skifta til Supersport 40/30. Forran på bilen ble det helt perfekt, men bak på bilen klarer ikke jeg å se at det er blitt no senk i det hele tatt. Når jeg samenlikner min med en annen av samme bil så ser min nesten en smule høyere ut. (Bak skifta jeg også til nye gassdempere, så er ganske hard) Derfor lurte jeg på om det er lurt/mulig å kutte fjærene bak for å få litt mer senk, sånn at det ser bra ut? Har en BMW 318i E36
Fliid Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Lurt = NEI! Er du ikke fornøyd med senken, klag eller kjøp deg ett annet sett. Bosch senk er noe herk
mpreben Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 okay... Så er det stor risiko for at det kan gå galt selv om man har senkefjærer? Får ikke returnert de siden de fulgte med bilen da den ble kjøpt men men
knut_olestad Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Kutte fjær gjør man på volvo 240 og opel ascona. Vil man ha kjøreegenskaper kjøper man kvalitetsfjær
mpreben Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 Er jo sant det du sier knut. Når jeg tenker meg om så er det en skam å gjøre slikt med en bimmer. Men hadde vært gruelig kjekt hvis det hadde blitt bra hehe...
-Anders- Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Å kappe fjærer er en like dust snarvei som å ta bol for å bli stor! Så sånn er det med den saken!
knut_olestad Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Har du godkjenningspapir på fjærene vil du nok få solgt dem om du bytter
mpreben Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 Ja har de liggende her ja. Da får jeg undersøke litt der
hagenisse Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Ikke uvanlig at det ikke endrer seg noe særlig og noen ganger også blir høyere bak. Sjekk først om du har en veldig tykk gummipute under/over fjæra. Fjern isåfall den.
E30 ex Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Foran er det nok mulig å kappe fjæren, men bak er fjæren konstruert slik at den ikke kan kappes med godt resultat! Den er "innsnevret" i begge ender for å tres inn på den "tappen" oppe/nede. Men bytt til tynneste gummiene under over fjærene, eller ta dem helt bort. Kan få den ned en del på den måten.
wabby Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Den vil også legge seg ned litt etter noe kjøring. Så se hvordan senken blir etter en ukes tid. Fungerer ikke det så får du bare bygge et helvetes anlegg i bilen og kjøre med 3 fjortisser i baksetet, da har du senken du trenger
mpreben Skrevet August 13, 2008 Forfatter Skrevet August 13, 2008 Så om man fjærner gummiputene så har ikke det noe å si på kjøreegenskaper? "Men ellers så får jeg bare få meg en sykt tung sub i bagasjerommet" hehehe...
Fliid Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Kjøp den tynneste gummien. Fjerne all gummien er tull. metall mot metall, ja, herlig
Ballder Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Kjørte med kappede fjærer på 325cab'n jeg hadde i 3 år uten problemer ink eu kontroll (flaks). Husker ikke helt, men minnes jeg lot den avkappede runden ligge igjen (kappet nederst bak) inne i fjæra og punktet den med sveis slik at den funket som foring dersom fjæra skulle miste trykket et stakket sekund. Lurt? Nei! Funksjonelt? Til vanlig kjøring ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå