xracer Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Hei, lurte på å anskaffe meg en 735i 1987 mod, men lurer litt på hva som er en akseptabel pris for en i normalt god stand og som har gått rundt 250000 km? Har det blitt gjort noen forbedringer fra 87 til 91 på disse bilene? Hva burde jeg spesielt sjekke på disse før kjøp?
xracer Skrevet August 13, 2008 Forfatter Skrevet August 13, 2008 Hei, lurte på å anskaffe meg en 735i 1987 mod, men lurer litt på hva som er en akseptabel pris for en i normalt god stand og som har gått rundt 250000 km? Har det blitt gjort noen forbedringer fra 87 til 91 på disse bilene? Hva burde jeg spesielt sjekke på disse før kjøp? Ingen som kjenner til disse??
Sandersen Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Er fler som har disse her inne, bare gi det litt tid
Fredrik Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E32/
Hakon Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Husk at E32 735 (M30B35 motoren) bygger på 12 ventilers teknikk. Dette er med andre ord en gammel og umoderne motor. Forvent derfor at den bruker godt med bensin. Se til om bilen har katalysator eller ikke. E32 735 ble først levert uten katalysator, og da yter motoren 220 hester fremfor 211 (med kat) Som det sikkert nevnes i linken til fredrik er E32 en stor og relativt tung bil. Sjekk derfor etter vibrasjoner under nedbremsing. Pris bør gå hånd i hånd med bilens tekniske stand. En god E32 vil holde lenge, mens et dårlig eksemplar vil bli et mareritt. En velholdt E32 vil gi mye kjøreglede, og M30B35 motoren koplet til automatkassen vil gi topp komfort vel på linje med dagens 7-serier. Husk imidlertid at dette egentlig er biler for spesielt interesserte da de bruker avskrekkende mye bensin. (Det er i alle fall min erfaring) Lykke til!
hylle Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 . Husk imidlertid at dette egentlig er biler for spesielt interesserte da de bruker avskrekkende mye bensin. (Det er i alle fall min erfaring)Lykke til! Sjuern min ruinerer meg, spesiellt med tanke på dagens bensinpriser! men så er jeg bare 18 år også da! foruten om det med bensin og priser, så er det sinnsvagt god comfort. Er en drøm og cruise rundt i en sjuer! lykke til med kjøp! mvh Hylle.
635csi Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Vi bruker av og til en E32 730i (manuell) til å farte rundt i på helg, og må vel bare si at det er en meget mye mere komfortabel skyss enn å f.eks stappe godt voksne karer inn i en E30. Litt senking og litt brede hjul så sittet den bra på veien også. Litt høyt bensinforbruk kan det fort bli, men jeg har erfart at det som er morsomt og komfortabelt ofte er dyrt Hehe Vil absolutt anbefale E32 med tanke på komfort hvertfall, spesielt dersom du ofte har med deg folk i bilen.
Sandersen Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 har hatt en E23 728, savner den bilen veldig.. utruuuulig komfort og kjøre.. ganske morsom og faktisk stor og tung båt som vagger av sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå