jensemann23 Skrevet August 13, 2008 Share Skrevet August 13, 2008 Når jeg svinger til venstre så kommer det en slags kompakt "klunk" fra forhjulet. Har jekket opp bilen men kunne ikke kjenne noe slakke når jeg kjente på hjulet med hendene på "klokken 12 og klokken 6". Andre veien var det heller ikke noe slakke, bare den naturlige (og rattet rører seg litt) Men noen som kan tenke seg hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet August 13, 2008 Share Skrevet August 13, 2008 Har du senkeskåler? Eller senkefjærer generelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 13, 2008 Forfatter Share Skrevet August 13, 2008 har 30mm senk uten skåler. men lyden kom nå.. harr hatt senk i 6 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 13, 2008 Share Skrevet August 13, 2008 Har du sjekket styrestagene ?... Jeg måtte skifte et av disse ved ca. 140000 km etter en tid med både "klunking" og rysting i rattet. BMW skal ha ca. 1100 kroner + moms for et slikt skifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 13, 2008 Forfatter Share Skrevet August 13, 2008 tenker du på endeleddene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet August 13, 2008 Share Skrevet August 13, 2008 Sjekk at ikke slitebelegget på bremseklossene er løsnet, blir klunking av slikt også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 13, 2008 Forfatter Share Skrevet August 13, 2008 ja har sjekka det:) takk. kan det være bærekulene? Jeg bytta venstre bærearm men ikke høyre. men hørte aldri noe klunking fra venstre selv om den var utslitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet August 13, 2008 Share Skrevet August 13, 2008 Byttet nettopp bærearm på min, da det var slark i bærekule (omtrent samme pris å bytte hele bærearmen, og mye mindre stress ). Denne klunket da på humpete vei, men dette var ikke spesielt i sving. Denne slarken var også lett å oppdage når jeg løftet den opp på bukken.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet August 13, 2008 Share Skrevet August 13, 2008 Har du sjekket stabstaget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 13, 2008 Forfatter Share Skrevet August 13, 2008 er stabstaget typisk "klunk" kun i sving? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet August 13, 2008 Share Skrevet August 13, 2008 Eg og har en klunking på venstre side, og det kom etter at eg fekk på senkeskålene. Det bedra seg etter at me stramma mutteren som sitter i toppen på demperen, men er ikkje helt borte ennå. det som skal sjekkes nå er om dei gummisakene som fjørene ligger på i nederste skåla har flytta seg og at fjørene slår rett i skåla. Det kan jo være det som har skjedd hos deg og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiFtY Skrevet August 13, 2008 Share Skrevet August 13, 2008 lenge siden du byttet fjærbenslager foran? disse klunker tidvis når gummien blir morken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet August 13, 2008 Share Skrevet August 13, 2008 sjekk topplager.jekk opp fronten og sving. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 13, 2008 Forfatter Share Skrevet August 13, 2008 byttet tårnlager i februar. men skal sjekke om jeg kanskje må stramme mer på mutterne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet August 14, 2008 Share Skrevet August 14, 2008 er stabstaget typisk "klunk" kun i sving? My bad, missforstod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå