SSM Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Handla meg min E30M3 i Oslo av Thomas Westeng i august i fjor. Bilen har etter det jeg vet vert i tidligere eie av en kompis av Helge Vik, en Jan Erik fyr som visst nok desverre har gått bort. Han Jan Erik drev og importerte en del biler. Jeg har snakka med Helge og han visste med en gang hva bil jeg snakka om. Da den kom til landet i 1998 så var den en av de strøkneste M3ene han hadde tatt inn. Den var da grønn og hadde noen fem eika skrudde BBS felger med grønn senter. Interiøret i skinn var spesial sydd med grønne sømmer for å matche bilen. Han jeg kjøpte den av hadde kjøpt den av en ung gutt nordpå tror jeg han sa som hadde blåst motoren på den og da begynt å restaurere, men gikk lei. Så når Thomas kjøpte bilen så den slik ut: Er det noen her som kjenner igjen denne bilen og kanskje har bilder av den så tar jeg i mot all info jeg kan få med stor takk. Bjørn W.
FTE Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Den bilen ligner mye på en bil jeg fant på en tysk nettside for lenge siden, samme fargen og samme lakkerte senter. Bildet var tatt fra siden husker jeg. Vanskelig å si om dette er samme bilen, siden den er nedplukket på dine bilder. Husker den hadde Cecotto-front og evo 3 flap bak iallefall. Jan Erik var vel han som bygde den første Warsteiner-bilen her i landet. Med turbo. Har han i et Bilsportblad ett sted.
EirikL Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Kan den Jan Erik du snakker om, være Jan Erik Lindvall? Han bygget endel rå biler på begynnelsen av 90-tallet, blant annet en Mercedes W124 med Corvette-motor og, for tiden, digre 18" fem eikede Artecfelger. Klarte ikke å finne noe om han på googlesøk, men kanskje noen andre har mer info?
Astri Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 e ikkje din bil original m3 Larsen? Syns det ser ut som de skjermene er ettermontert... Men nå har jo kje eg noe serlig peiling på e30 m3 heller da... Bare spør eg...
SSM Skrevet August 14, 2008 Forfatter Skrevet August 14, 2008 Den bilen ligner mye på en bil jeg fant på en tysk nettside for lenge siden, samme fargen og samme lakkerte senter. Bildet var tatt fra siden husker jeg. Vanskelig å si om dette er samme bilen, siden den er nedplukket på dine bilder. Husker den hadde Cecotto-front og evo 3 flap bak iallefall.Jan Erik var vel han som bygde den første Warsteiner-bilen her i landet. Med turbo. Har han i et Bilsportblad ett sted. Jeg har og hørt at noen mener å ha sett en lignende bil på en tysk nettside en gang i tiden. Hadde vert gøy å sett hvordan den så ut når den kom til landet. Helge sa at den var sinnsykt rå og at den nå var ødelakt, noe jeg kan protestere veldig på og vil si at blå er mye kulere enn grønt. Jeg kjenner ikke til etternavnet på Jan Erik, men det er vel ikke så mange som heter det i M3 miljøet om man kan kalle det det. Det er en orginal M3 selfølgelig! Solgt desember 1986, bilen skal egentlig vere hvit viss dere lurer.
Espen M33 Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Vet ingenting om bilen, men hvit-grønn-blå..... Lakkeres den tilbake til originalfargen så vil iallefall verdien på den gjøre et hopp. Alpinweiss E30 M3 er nesten klin umulig å oppdrive i dag.
SSM Skrevet August 14, 2008 Forfatter Skrevet August 14, 2008 Hehe, det er Avusblauw og:P Du hadde skiftet mening når du ser fargen live.
Astri Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Hehe, det er Avusblauw og:P Du hadde skiftet mening når du ser fargen live. ja enig. den blåfargen e flotte!
Stramvaier Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Det Espen mener over her er at M3r med orginal farge er verdt en god del en M3r med uorginal farge. dette er veldig lett å se i markede. Når i desember 1986 rullet bilen din ut av fabrikken a? min rullet 19 desember 1986
Ole@Automote Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Det der må være gammle bilen til en kompis av meg. Om det er Jan Erik som har importert den vet jeg ikke men han har i alle fall importert Warsteiner M3`en med Turbo, forøvrig så solgte han meg min første BMW en e34 520 og døde kort tid etter det av Kreft i 1998 - 1999 mener jeg det var. Edit: Min M3 rullet forøvrig ut av fabrikken November 1986, levert til BMW norge for så å bli solgt i 1989.
E30 ex Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Ja, men om bilen var org hvit så er det nok ikke tvil om hvilken av de to fargene som ville gagne salgsverdien. Særlig i de kretser som er villige til å betale godt for slike biler.
SSM Skrevet August 14, 2008 Forfatter Skrevet August 14, 2008 Det der må være gammle bilen til en kompis av meg.Om det er Jan Erik som har importert den vet jeg ikke men han har i alle fall importert Warsteiner M3`en med Turbo, forøvrig så solgte han meg min første BMW en e34 520 og døde kort tid etter det av Kreft i 1998 - 1999 mener jeg det var. Edit: Min M3 rullet forøvrig ut av fabrikken November 1986, levert til BMW norge for så å bli solgt i 1989. Det er jo godt mulig! Kunne du skjekket det opp kanskje? Se om det er noen bilder å oppdrive? For noen er kanskje en M3 i orignal fargen mer verdt, men jeg ville aldrig hatt min bil hvit hvertfall. Tror nok min har en marked verdi på ca 220-240.000 slik den er nå. Det jeg ville gjort var å syredyppet karosseriet for å få bort all den lakken som sitter på bilen og lakkere den samme farge over alt. Når i desember min rullet ut vet jeg ikke.. Registrerte den i ///M registeret og da etter en ukest tid så kom det opp desember 1986. Bilen kom ikke til norge før 1998 og har stått veldig mye og har en km stand på 103.000 pr i dag. Aldrig vinterkjørt eller techtylert.
Superbeetle Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Dette med orginal farge, har ikke det mest å si hvis det er den orginale lakken som er på bilen? Hvis den blir lakkert på nytt og skikkelig gjort, så kan jeg ikke skjønne at det har noe å si om det er org fargen el en annen farge.. Så lenge det ikke er en farge som skiller seg veldig ut.. (som lysegrønn )
Espen M33 Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Dette med orginal farge, har ikke det mest å si hvis det er den orginale lakken som er på bilen?Hvis den blir lakkert på nytt og skikkelig gjort, så kan jeg ikke skjønne at det har noe å si om det er org fargen el en annen farge.. Så lenge det ikke er en farge som skiller seg veldig ut.. (som lysegrønn ) Selvfølgelig: Om den har originallakk i godt hold så er det det aller beste. Men for sjeldne biler (som E30 M3 begynner å bli) så er det biler lakkert i fargen den kom ut fra fabrikken med som oppnår de beste prisene. Har jo sett 86-88 M3 blitt omsatt det siste året. Biler med originalfarge oppnår 200 og oppover, mens biler i litt "alternative" farger ofte er nede i 150 og deromkring. De som kjøper disse bilene i dag vet som regel hva de vil ha, og da blir det sånn. Var litt annerledes for 5-6 år siden da man kunne få et litt småslitent eksemplar for 100K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå