Gå til innhold

hvor finner man motortempratur på e90?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Var og hentet en e90 med m pakke i går :D

Skjønner ikke så mye av det enda, fikk med bøker på tysk men jeg skal bestille fra norge så det blir vel på dansk eller noe.

Hvor blar jeg for og finne motortempraturen? Finner det andre men ikke tempraturen på motoren..

Takker for svar :)

Skrevet

Du finner ikke motortemperatur med mindre du har performance ratt.

Av en eller annen grunn har BMW bestemt seg for at man ikke trenger temperaturmåler og peilepinne.

Skrevet
Du finner ikke motortemperatur med mindre du har performance ratt.

Av en eller annen grunn har BMW bestemt seg for at man ikke trenger temperaturmåler og peilepinne.

Diesel motoren har fremdeles peilepinne, iallfall min 320d.

Skrevet

jeg har peilepinne, men finner ikke ut hvor man sjekker tempraturen, den må jo vises, tenk når bilen blir gammel og deler ryker så må den jo varsle tempratur annet en rett før den er på 130 grader..

Det vises også en trekant med utropstegn inni på speedoet også står det 518 og den går opp i tall etterhvert som vi kjører, hva kan det bety?

Skrevet

518 e vel antall km du har igjen med drivstoff på tanken. Sånn e det iallefall i e60'n vår... den justerer seg etter hvor hard du er på gassen.

Skrevet

Er det ikke sånn at rødsona på turtelleren flytter seg etter hvert som motoren blir varm?

Du får opp en varsel i dashen om motoren blir for varm!

Skrevet

Er det ikke noe måte å se temperatur på de nyere bimmerene altså?? Åssen veit en da når en kan begynne å mate på litt? Har en kompis med 06 530 dax som også lurer på hvor faen temp.måleren er...

Skrevet

Du har en skala på turtelleren som flytter seg etter hvert som motoren blir varm. Det er ihvertfall det på fattern sin 2004 modell 520iA E60

Skrevet

Eldre BMW har heller ikke en reell tempmåler, den ligger midt på skalaen i et ganske vidt temp.område. Når den først kommer over dette området som BMW kaller akseptabelt tem.område så beveger nålen seg oppover, og da stiger den veldig fort til topps. De mener vi ikke skal bry hodet med mindre tempsvingninger, men jeg ville heller hatt en måler som viser grader slik det f.eks er på vår Opel Vectra (forøvrig en av de få positive tingene på den).

Skrevet
Eldre BMW har heller ikke en reell tempmåler, den ligger midt på skalaen i et ganske vidt temp.område. Når den først kommer over dette området som BMW kaller akseptabelt tem.område så beveger nålen seg oppover, og da stiger den veldig fort til topps. De mener vi ikke skal bry hodet med mindre tempsvingninger, men jeg ville heller hatt en måler som viser grader slik det f.eks er på vår Opel Vectra (forøvrig en av de få positive tingene på den).

Jeg har dobbelt opp med målere i 325en. Den originale, og en fra VDO.

De er veldig samkjørte. Første streken er 80 grader. Men den står stille helt til vdo måleren nærmer seg 90 grader. Da begynenr den å bevege seg opp til 90.

Jeg har ikke hatt høyere vanntemp enn 90, så jeg kan ikke si noe om skalaen over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...