ADHD POWER Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 pleier som regel å stå på innsiden av felgen ett sted. har alltid gjort det på alle felger jeg har hatt.
Superbeetle Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Du må isåfall prøve å måle avstanden fra flaten inne i felgen(den som går mot navet) og til senter av felgen..
Rogern Posted August 14, 2008 Author Posted August 14, 2008 Har noen 3-delte felger som det står samme innpresset på, men mistenker at ytter/inner ringene er byttet for det stemmer vertfall ikke. de fram har et37 og er 8" passe perfekt på e36 de bak står det et37 og er 10" og sitter perfekt på 5 og 7 serie Har nå satt de på min e30. Måtte valse litt bak.. Må jo gå an å måle det på noe vis
Yngvejos Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Mål bredden, sett merke på senter. Mål avstand fra senter til annlegsflaten på felgen. Da finner du et.
tmice Posted August 14, 2008 Posted August 14, 2008 Du kan også måle det selv. Innpresset måles som avvik fra felgens senterlinje. Jo høyere innpress, desto lengre vil felgen stikke innover i hjulbrønnen din, ved mindre innpress blir det motsatt selvfølgelig. Felgbredden måles innenfor den sammenlagte distansen som de 2 pilene merket A utgjør, altså i ditt tilfelle 7.5". Mål distansen på felgen din tilsvarende pil B. Ta dette tallet som utgangspunkt og trekk fra halvparten av felgens bredde, og du vil finne innpresset ditt. Rund av til nærmeste hele millimeter. Enkelt og greit. Dette var en kommentar jeg fant i et annet forum, skal være her inne også... men den fant jeg ikke :)
Rogern Posted August 14, 2008 Author Posted August 14, 2008 Takker for svar! Det letteste da på 10" felg når dekka er på er å måle 127mm=5" fra kanten på felgen inn mot bilen og millimetrene fra 127mm til anleggsflaten mot navet er et. vanskelig å forklare men mener jeg skjønner det
Rogern Posted August 14, 2008 Author Posted August 14, 2008 fant nå ut at felgene er 295mm fra kant til kant og det blir 11,6" fra innerkanten til innerkanten der dekket står er det 270mm som blir 10,6" vill det si at felgene er 10,5 tommer da?
Recommended Posts