Larsinnj Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Takk for det! Tviler på at det er dårlig kontakt. Da skulle vel måleren kutte til null før den spretter opp igjen. Ser det godt når jeg fyller. Fylte så jeg hadde 40 liter en dag her. Kjørte vel maks 300 meter å da var den på 30 liter bare. Motoren bruker jo på laangt nær så mye og hvis 10 liter renner ut på 300 meter skal det vises etter veien! Har hatt bilen på bukk men fant ikke antydning til bløtt under noen steder. Verken oppe i påfyllingsrøret, returen der, rundt tanken eller frammover til fuelrailen. Fant en dyse som var lekk. Bytta o-ring på den så ble det betydelig bedre men er ikke bra enda. Rattet kjøpte jeg på koed ja.
KalMar Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Takk for det! Tviler på at det er dårlig kontakt. Da skulle vel måleren kutte til null før den spretter opp igjen. Ser det godt når jeg fyller. Fylte så jeg hadde 40 liter en dag her. Kjørte vel maks 300 meter å da var den på 30 liter bare. Motoren bruker jo på laangt nær så mye og hvis 10 liter renner ut på 300 meter skal det vises etter veien! Har hatt bilen på bukk men fant ikke antydning til bløtt under noen steder. Verken oppe i påfyllingsrøret, returen der, rundt tanken eller frammover til fuelrailen. Fant en dyse som var lekk. Bytta o-ring på den så ble det betydelig bedre men er ikke bra enda. Rattet kjøpte jeg på koed ja. var sån æ tenkte. jeg har også byttet tank, bensin rør, dyser osv. så det er ikke noe galt med det "mekaniske" tipper at det er noe feil med selve måleren. er kun instrumentet mitt jeg ikke har byttet enda. Jeg sliter litt med at temp nåla også hopper opp og ned etter som den føler for. har sprayet med crc elektrorens til liten eller ingen nytte. Tenkte å prøve å bytte batteriene som sitter i panelet, har også et ekstra instument liggende. men det får bli siste utvei. DU husker ikke pris på rattet? og hvordan er det å kjøre med ?
Larsinnj Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Tror ikke min var sånn før. Søstera mi hadde den tidligere da tror jeg ikke den var sånn. Men jeg bytta instrument for å få 240 på speedoen, men husker ikke om jeg bytta hele panelet eller bare speedoen. Går jo greit å kjøre med, men er litt irriterende. Tror den pakken kom på rundt 3000 kroner. Var noe annet dill som fulgte med, så er vel ikke riktig så dyrt bare for rattet.
KalMar Skrevet Mai 12, 2011 Skrevet Mai 12, 2011 Greit med 240 speedometer da ! du skal ikke selge det ? Min har vært litt sån siden jeg kjøpte den, men syns det aldri har vært så ille som nå. kanskje jeg må invertere i et slikt ratt da, har et greit ratt nå, men BT er kansje ikke så glad i det. Ikke det at rattet er noe "flyratt" men det er ikke et BMW ratt
Larsinnj Skrevet Mai 12, 2011 Forfatter Skrevet Mai 12, 2011 Skal nokk ikke selge det nei. Ja, det er utrolig godt å kjøre med.
BMW E30 325 Skrevet Mai 16, 2011 Skrevet Mai 16, 2011 Er to baterier lodda fast på print kortet til instrumentet. Disse bruker å bli dårlige / gåen. fjuskete turteller, bensinmåler, temp måler etc kan være symptomer på dette. Nye selges både hos koed og gs. Skal dog ikke garrantere at dette løser problemet:) Fin bil, Stå på!
Larsinnj Skrevet Mai 16, 2011 Forfatter Skrevet Mai 16, 2011 Hmm. Takk for tipset. Er jo verd å prøve å bytte de da. Forbruksmåleren virker heller ikke. Skyter opp på fullt med en gang, og der ligger den til jeg stopper.
KalMar Skrevet Mai 17, 2011 Skrevet Mai 17, 2011 Hmm. Takk for tipset. Er jo verd å prøve å bytte de da. Forbruksmåleren virker heller ikke. Skyter opp på fullt med en gang, og der ligger den til jeg stopper. Min var slik ifjord på våren etter at den hadde stått uten batteri gjenom hele vinteren. turteller, speedo og temp byttet litt på hvem som funket.. Da var det crc elektrorens som var tingen ! Mener å huske at man får kjøpt slike batterier på clas ohlson også. Det er oppladbare batterier man må kjøpe.
Larsinnj Skrevet Mai 17, 2011 Forfatter Skrevet Mai 17, 2011 Sprayet bare sånn i kontaktene bak instrumenthuset? Husker ikke helt hvor lenge min har stått nå, men 5-6 vintre er det nokk. Uten strøm. Kan være det som er feil og da.
BMW E30 325 Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 ja, kan godt være print kortet ditt har "eret/ korrodert" litt også. det var det på mitt gammle instrument. Turtellern min fjuska litt i begynnelsen av sessongen også, men virker som det har gått seg til nå. ville hvertfall uansett plukket det ut å sett litt på det kontakter og printkort osv
KalMar Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 jeg åpnet hele instrumentet og tok ut printkortet (grønne kortet) og sprayet alt av kontakter å styr. Var en seier for min del. Men skal bytte batteriene å se om bensin og temp måler blir mer stabile.
Larsinnj Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Tok ut instrumentet i sta å fant dette. Regner med at det ikke skal være slik? Hva gjør jeg eventuelt for å rette det opp?
KalMar Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 å shit.. tror ikke det ska være sån.. hehe kan skru opp mitt panel som jeg har liggende å se på det.. hvor på printkortet er dette fra ? du kan sikkert fikse det ved å bore 2 små hull for så å lodde inn en ledningsstump. jeg gjorde noe alla dette til bakgrunnsbelysningen i den store OBC`en. skal se om jeg kan få lastet opp noen bilder av dette
Larsinnj Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Tja. Har nye kort liggende, så kan jo sjekke på de og. Tenkte jeg skulle bytte kort, så satte det sammen igjen for å kjøre å hente det nye. Pussa litt på kontaktene å da virka det jammen meg som om den ble bra. Bortsett fra at når tenninga er av står nåla nesten vannrett og viste 0 når jeg hadde på tenninga. Jeg har ikke rørt nåla, så hva som kan til det aner jeg ikke. Prøvde å bytte til en nå måler nå og den ser ut til å fungere bra. Fylte bensin, å da steig den med sånn ca like mange liter som jeg fylte for. Det gjorde ikke den gamle. Kjørte nesten 10 mil nå, og forbruket ser ikke så på bærtur ut heller. Bare at nå lyser bensinlampa på 25 liter. Hmfr! Skal jeg stole på lampa eller måleren tro?
Rogern Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Hehe tror du skal sjekke kontaktene på flottøren og bensinpumpa på tanken før pumpa plutselig stopper Edit: Forbruksmåleren på pre-face er den gule ledningen av de 3 som ligger ved hjernen. Kansje den ikke er koblet til, siden du har faceliftmotor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå