Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Dekk1 i orkanger å kjøpte i går ;)

Leverte navene bak til en kamerat i dag. Han skal borre dem om så de blir 5x120. Er spent på å få dem tilbake, for jeg tror det blir close at det går..

Skrevet

Da har jeg henta navene fra borring. Det ble close, både til kanten og til to av hullene som var der fra før, men jeg mener at det skal gå!

Var også å hentet meg ei ny bærebro på mandag, så da har jeg egentlig alt jeg trenger til å montere det sammen! :D

Fikk vite at man får to typer hjullager, så det gjenstår å se om jeg har fått rett. Må vel bytte dem ut om jeg kjenner flaksen min rett.. ;)

Sitter på jobb nå, men skal prøve å få til bilder senere i kveld! ;)

Skrevet

Er du gal?? :)

Nei, har borret om navene på bilen. ;) Må borre opp bremseskiva og da, men det gjør jeg jo selv, nå som jeg har noe å gå etter. ;)

Når jeg gjør det slik får jeg både 4x100 og 5x120 bak. Det passer fint hvis man ser på stabelen med "herjehjul" som ligger på lager. Med 4x100 :mrgreen:

Skrevet

Fikk sett litt mer på det nå. Fy flate det er nære på et par av hullene! Nesten så jeg er litt i tvil om man kan kjøre med det.. Det er jo en overhengende fare for at bilen blir rivstartet en gang eller to og.. O:)

Så fikk jeg feil hjullager foressten!! :evil:

Hva tror folket??

DSC_0395.jpg

DSC_0398.jpg

Skrevet

Kremt... :P

Ja, jo når det er snakk om avstand fra skjold til skive osv er jo all klaring god klaring, men når det begynner å bli såpass tynt der hjulet skal skruves fast er jeg litt mer i tvil! ;)

Jeg er 100% sikker på at jeg har lest om et par vertfall som har gjort det før. Tror ikke jeg har lest at det gikk til helvete. :P

Får ikke montert det uansett, da jeg har fullt opp med jobb framover til vertfall over helga så må jeg jo ha nye hjullager og..

Skrevet

Bør gå fint det der?

All belastning blir jo ferdelt likt på alle hullene, så hvis ett hull går til helvete så må jo alle hullene gjøre det samtidig. Mao. lite trolig?

Skrevet

Jo, håper det skal gå bra. Må demontere det etter å ha kjør et stykke å se om det har kommet sprekker eller noe sånnt tenker jeg. ;)

Det jeg er mest redd for nå er at jeg må ha enda ei bærebro, da den jeg henta hos 635csi kommer fra facelift. Slik som det ser ut på delenummer så har jeg lager som passer i facelift bærebro. Men jeg har tydeligvis pre-face bærebroer, å nå har jeg jo allerede borret opp navene som passer til pre-face. Så, da må jeg vel ha det på den andre siden og..

Skrevet

Nei, jeg har fått lager fra facelift med skivebrems. Så jeg regner med at jeg har broer fra pre-face med skivebrems, da det er forskjell på lagrene der. Lagrene er ca 2mm for store til navene, og sikkert for stor til broene, men det har jeg ikke sjekket.

Skrevet

Da har du bruer laget frem til august 85, etter dette har alle bruer med skivebrems samme lager ifølge Koed. Bruer før dette har samme lager på trommel og skivebrems.

Bad luck #-o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...