KalMar Skrevet April 6, 2012 Skrevet April 6, 2012 Ja, det er det jeg og skal kjøre med. Er det mye stress å bygge om bremser til f.eks E36 M3 bak? Vil ikke si at det er stress. Det du trenger er: adapter til calipter (Larsen-Racing selger/solgte denne) Skiver, disse må du få presset inn ei hylse i for å få ned inner dimmen til brekket (ligger bilde av dette i larsen raicing sin tråd som jeg har lagt ut) E30m3 nav 325/m3 hjullager Så er det tutt å kjør;)
Larsinnj Skrevet April 20, 2012 Forfatter Skrevet April 20, 2012 Ok. Får se hva jeg finner på! Har vertfall fått nav og slikt nå, så skal bli ordning på dette straks. Har vertfall fått pusset ned travers og bærebroer, å fått litt farge på dem nå. Må vel ta diff og akslinger med det samme jeg holder på. Får ikke tid i morra, men på søndagen tenker jeg det blir en økt igjen. Ferdig grunnet Lakkert. Dårlig bilde, men eneste jeg har.. E28 er visst tingen.. Fikk også på litt grovere hjul på bruksbilen mens lakken tørka. Harry nei?
635csi Skrevet April 21, 2012 Skrevet April 21, 2012 Har du fått tak i rett type bærebro på venstre side? Har stått opp til halsen i felgrenovasjon i det siste så jeg har helt glemt å lete
Larsinnj Skrevet April 21, 2012 Forfatter Skrevet April 21, 2012 Ja, jeg fikk ta noen som Rogern her inne skulle bruke, men det blir ikke noe med han i sommer vertfall. Så må et sett som jeg kan gi tilbake til han.
Larsinnj Skrevet April 22, 2012 Forfatter Skrevet April 22, 2012 Kom igang litt sent i dag, så fikk ikke gjort så mye. Fikk bare pusset og grunnet diff og akslinger, men gadd ikke å sitte å vente på at grunningen tørka så dro bare hjem istede. Får se om jeg får på et strøk med sort i morgen før jobb, og kanskje enda et strøk etter jobb.
Larsinnj Skrevet April 23, 2012 Forfatter Skrevet April 23, 2012 Fikk lagt på et strøk til på diff og akslinger før jobb i dag. Er ikke mye man rekker når man jobber de helsikes ettermiddagsskiftene.. Håper på å få presset inn lager i løpet av uken så det er bare å montere bakstillingen snarest! Klør i fingra etter å kjøre nå, meeen må nesten bytte varmeregister først, samt finne ut av den helsikes el-feilen jeg har. Tenkte å prøve å bytte den elektriskkontakten på tenningslåsen. Noen som har gjort det før? Eller har tips til noen annet som kan forårsake feilen? Ryker en sikring (nr 15 er det vel ) så jeg har ikke lys i høyre parklys, instrument og kjørelys bak. Hvis jeg vrir tenningslåsen til det første hakket, så kan jeg sette i ny sikring og lysene i instrumentet og kjørelysene bak funker, men parklyset får jeg ikke liv i. Jeg vet at pæra funker, men jeg får ikke strøm fram dit. Lysene funker og sikringen er hel helt til jeg vrir tenningen tilbake til dit hvor den står når man parkerer bilen å tar ut nøkkelen. Akkurat når jeg treffer det "hakket" på tenningslåsen hører jeg at sikringa ryker.. Skulle ha fått til dette snarest så jeg får den på eu-kontroll!
DBTm3 Skrevet April 24, 2012 Skrevet April 24, 2012 Det var høyre parklys som var feil hos meg også.. nå skal det sies at jeg skifta lykter fra preface til facelift, og da ordna det seg. men sikring nr 15, hva er den til? på mitt problem var det nr 23.
Larsinnj Skrevet April 24, 2012 Forfatter Skrevet April 24, 2012 Hadde du samme samme symptomer som jeg har da? Jeg har jo byttet pæren, men har tenkt å prøve å bytte den ledningen mellom kontakten på el-nettet og pæra. Synes ikke den ser helt i 100 ut. Sikring nr 15 tok jeg fra hodet, så det behøver ikke å stemme. Var ei sikring ca på midten av rekka på sjåførsiden, hvis du skjønner. 10 amp mener jeg det var. Jeg har og bytta fra preface til facelift-lykter det var da feilen oppsto hos meg..
j0rgz Skrevet April 24, 2012 Skrevet April 24, 2012 Oi har vært mere framgang enn hva jeg trodde i det siste, har ikke vært på bimmers på lenge Må få ferdi dette snart nå! så vi får sett gliset på veien snart!
Larsinnj Skrevet April 24, 2012 Forfatter Skrevet April 24, 2012 Ferdig og ferdig.. Blir vel å få sammen bakstilling, fikse el-feilen og diverse småting i forbindelse med EU-kontroll så blir det vel ikke gjort så veldig mye mer på en stund. Vil prøve å få til skilt på M3n, muligens i løpet av året pluss at jeg må begynne å pusle litt med caben. Må nesten begynne med den snart hvis jeg skal få den sammen så jeg rekker å kjenne hvordan det er å ha vind i håret før jeg mister det.. Har foressten fått ferdig duffhus og akslinger bak. Mangler å skru av baklokket på diffen å rengjøre det helt, og muligens lakke det. Får se hvordan det ser ut.
Larsinnj Skrevet April 28, 2012 Forfatter Skrevet April 28, 2012 Bakstillinga begynner å ta form igjen. Fikk presset inn foringer, lager og nav, pluss at jeg fikk på bremseskjold og diverse småting. Har ikke bilder av som det er nå da jeg fikk det litt travelt før jobb, men har ett fra før nav og slikt kom på.
Larsinnj Skrevet April 28, 2012 Forfatter Skrevet April 28, 2012 Ja, håper det! Har meget lyst til å kjøre en runde nå!
Larsinnj Skrevet Mai 3, 2012 Forfatter Skrevet Mai 3, 2012 Flere som har troa på at del nummer 3 her kan være defekt å være grunnen til det el-problemet mitt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå