Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser poenget ditt, men nå var jeg 19 år og lappløs når jeg ble pappa så en hyundai stv hadde bare fått meg til å føle meg gammal når jeg endelig fikk lappen.

Fikk litt "kvasse" komentarer av svigers når jeg kjøpte compacten da.

"du kan ikke kjøpe deg en sånn liten 2 dørs bil når du har barn. Du må jo ha stasjonsvogn" "F*** off!" ;)

Men dette er OT. (Jeg er flink til sånnt :roll: )

Ang. bakhjulstrekk så er det helt topp på glatta fordi det er drivhjulene som slipper først, derfor kan man styre selv om man får en sladd.

Når en fohjulstrekker slippe så har man jo ikke styring i det hele tatt. Slipper jo fulstendig taket og går dit de vil :?

Jeg har i hvertfall per dags dato aldri smellt/dratt av veien med en bakhjulstrekker. Grevling derimot, har jeg vært litt "uheldig" med :oops:

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ser poenget ditt, men nå var jeg 19 år og lappløs når jeg ble pappa så en hyundai stv hadde bare fått meg til å føle meg gammal når jeg endelig fikk lappen.

Fikk litt "kvasse" komentarer av svigers når jeg kjøpte compacten da.

"du kan ikke kjøpe deg en sånn liten 2 dørs bil når du har barn. Du må jo ha stasjonsvogn" "F*** off!" ;)

Men dette er OT. (Jeg er flink til sånnt :roll: )

Ang. bakhjulstrekk så er det helt topp på glatta fordi det er drivhjulene som slipper først, derfor kan man styre selv om man får en sladd.

Når en fohjulstrekker slippe så har man jo ikke styring i det hele tatt. Slipper jo fulstendig taket og går dit de vil :?

Jeg har i hvertfall per dags dato aldri smellt/dratt av veien med en bakhjulstrekker. Grevling derimot, har jeg vært litt "uheldig" med :oops:

Når man mister grepet foran på en framhjulstrekker er det "bare" å rive i håndbrekket og få bilen ut i sleng. Da kaster du vekta fram på bilen og får tilbake grepet. Reddet meg min første vinter med lappen og framhjulstrekk ;) Men jeg hadde V6 som var ganske tung foran så bilen min satt som faen med gode dekk :twisted:

Skrevet

I de fleste tilfeller trenger man ikke gjøre annet enn å slippe gassen når man mister grepet på forhjulene med forhjulstrekk fordi man har brukt grepet til å prøve å skaffe fremdrift og ikke til å styre med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...