Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror kanskje vi har samme problem, men min jager opp og ned og hvis jeg tar av oljelokket påå toppen så roer den seg en god del, si ifra hvis du finner ut noe? :wink:

Skrevet

Har du sjekket at alle ''følere'' er tilkoblet og virker (tomgangs reg, lmm.. osv)kanskje bilen går på nødprogram hvis en av følerne er utkoblet.

eller falskluft?

eller kanskje det kan være noe så enkelt som at gassvaiern har lagt seg feil?

Skrevet

Min gikk på 13-1400rpm på tomgang v/varm motor. Dro av vakumslange på ehh.. Dysedingsen, da begynte den å jage istedet. Har heldigvis ørten sånne ehh dysedingser i reserve så jeg bytta.. Nå går den i det minste litt lavere.. 850-1000rpm.. Jada, jeg er n00b. Bytter ting jeg ikke engang vet hva er. Ble faktisk tatt på senga av bensinspruten når demonterte den :lol: Sånn man lærer!

Skrevet

på min m20b20 så går det an å justere tomgangen ivaffall, 87 modell, vet ikke helt om det er samme styring men, men ivaffall hos meg så er det på innsuget en sånn "dert" på den siden mot eksosen (passasjersiden) som man kan justere på. hvis du ser inn i enden fra frontruten så er det et svært flattrekkerspor der, juster på den så går tomgangen opp\ned.

vet ikke om du har samme type, men om du har så er det her man justerer ivaffall

Skrevet

den skrua finst ikkje på alle motorene...

eg tippe motoren din drar falskluft en plass...:)

Skrevet
på min m20b20 så går det an å justere tomgangen ivaffall, 87 modell, vet ikke helt om det er samme styring men, men ivaffall hos meg så er det på innsuget en sånn "dert" på den siden mot eksosen (passasjersiden) som man kan justere på. hvis du ser inn i enden fra frontruten så er det et svært flattrekkerspor der, juster på den så går tomgangen opp\ned.

vet ikke om du har samme type, men om du har så er det her man justerer ivaffall

Oi! Du hadde vært min helt om du kunne vist meg den på et bilde.. :wink:

Skrevet

Er ikke slik på 2.5 motorenne desverre, men på 2 liters utgavenne kan du gjøre det så enkelt ja..

Skrevet

En av de første bmw jeg begynte med var slik.

Tror det ble kalt å "cludge" det vi gjorde.

Den enheten som står på motsatt side av innsug monterte vi en "dyse" slik at vi senke tomgang og deretter kunne justere.

Kan forklare nærmere hvis du sender bilde.

Skrevet

Tusentakk! Dagens helt for min del :) Uansett, jeg må sjekke. Hadde aldri trodd at det skulle være teit å ha 2.5liter istedet for 2literen :D

Skrevet

Ikke sikkert du har samme.

men min var en 84 som jeg reddet fra huggern.

Etter X antall timer på verkstedet fikk eier (jeg byttet dem mot en 92 mod E34 touring med ny motor) igjen 38600 i forsikring om fortalt tidligere.

Da fikk han plukke ut stereo og Hartge felger.

Frykter slikt som cludging er kunnskap på tur og forsvinne.

Min dro fort opp 2-2500 på tomgang uten mulighet for å justere.

Og da byttet jeg alt annet.

Skrevet

Oida, høres irriterende ut.. Brukbart høyt tomgangsturtall. Synes 14-1500rpm var mer enn nok. Kunne ikke "presisjonskjøre" da clutchen begynte å ryke stakkar. Ikke rart når bilen kjøres som en 80år gammel dame ville gjort. Ufrivillig :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...