Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å lage en liten prosjekttråd av noe av det jeg har styrt på med de siste månedene når jeg har hatt tid. Bilen er opprinnelig en 1989 520 som vil bli ombygd til 1992 3.8 M5. Bilen er fruen sin og blir nok ikke ferdig før til neste sommer da jeg ikke har så mye tid fremmover.

Men jeg har tatt mye bilder av det jeg har gjort så langt, så jeg får slenge ut litt bilder nå og da dersom det er av interesse. :)

Klarsignal fra Statens Vegvesen er i boks. :D

Slik så bilen ut den dagen den ble parkert vekk. (med vinterfelgene)

006.jpg

Slik ser den ut med sommerskoene

004.jpg

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

fin bil men et lite spørsmål , har søkt om få bygge om til m5 jeg også, men i mitt svar stod det jeg ikke kunne overskride vekta som gjelder for mitt kjøretøy , hvis jeg gjørde det så måtte det fremskaffes ny vektdokumentasjon fra bilprodusenten .

min bil er en 88 mod 525 i . en m5 er jo mye tyngre en en 525i .

Så jeg bare lurer litt?

Skrevet
fin bil men et lite spørsmål , har søkt om få bygge om til m5 jeg også, men i mitt svar stod det jeg ikke kunne overskride vekta som gjelder for mitt kjøretøy , hvis jeg gjørde det så måtte det fremskaffes ny vektdokumentasjon fra bilprodusenten .

min bil er en 88 mod 525 i . en m5 er jo mye tyngre en en 525i .

Så jeg bare lurer litt?

Stod ingen ting om det i mitt tilfelle, men har hørt om ombygginger der bilen har blitt registrert som 4 seter.

Skrevet

Jeg gjør samme jobben på en 91 3.6. Skal du bytte ledningsnett osv? Jeg bytter alt på min inkl klimaanlegg , er en stor jobb men det blir best da synes jeg.

Skrevet

Såg fin ut i lakken denne. Skal BT komme og plombere motor&gear osv på delene dine? Spørte de etter kjøpskvitteringer?

Veldig varierende praksis på dette...

Skrevet

Skal ikke komme å plombere noen av delene da jeg ikke har noen delebil. Men det hadde klart vert den enkleste måten å få godkjent ombyggingen på dersom jeg hadde en komplett M5 å ta deler fra, og at BT plomberte delene før jeg demonterte.

Det skal fremvises kvitteringer, eventuelt tolldeklarasjoner på hvor motor og girkasse stammer fra.

Skrevet
Takk for det. :)

Utvendig vil ingen ting bli endret. :D

Skamfete hjul, og nydelig e34.

Det må da være lakkert i ettertid?

Takker. :D

Det nærmer seg 5 år siden bilen var nylakkert.

Den skal vertfall få seg en skikkelig vask/polering utvendig og innvendig når jeg er ferdig med ombyggingen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...