Superbeetle Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Tøff e34..Men dere snakker om at BT skal plombere motoren, hva menes med det? Er ikke det slikt som blir gjort f.eks hvis du har turbo, slik at de kan se at ikke du har vært å tuklet med ladetrykket...?
Christian_ Skrevet August 23, 2008 Forfatter Skrevet August 23, 2008 Motoren på denne er ikke plombert og tror heller ikke det er så vanlig på ombygginger. Tollvesenet etter søknad kan frita for avgift ved oppbygging/karosseriskifte av en skadet motorvogn. Fritaket knytter seg således til en bestemt norskregistrert motorvogn som skal istandsettes etter trafikkskade. Utgangspunktet må være at noen større komponenter fra det skadde kjøretøyet må videreføres i det oppbygde kjøretøyet. Dersom de komponenter fra det skadde kjøretøyet som tidligere var nevnt i forskriften er i behold, må vilkåret for avgiftsfritak anses som oppfylt. Opplistingen i den tidligere forskriften vil være veiledende for hva slags komponenter som må videreføres. Eksempelvis vil det være tilfredsstillende hvis tre av de fire hovedkomponentene motor, girkasse, for- eller bakstilling fra det skadde kjøretøy kan benyttes. Søknad om avgiftsfritak etter forskrift om engangsavgift på motorvogner § 6-2 stiles til tolldistriktet, men leveres til Statens vegvesen sammen med takst/skadepapirer fra forsikringsselskap, evt. erklæring fra politi/lensmann hvor det fremgår at kjøretøyet er trafikkskadet, hva skaden består av og dens omfang. Søker viser det skadde kjøretøyet til Statens vegvesen for kontroll og plombering av deler som ifølge vilkårene skal videreføres i det oppbygde kjøretøyet.
Werther Skrevet August 23, 2008 Skrevet August 23, 2008 Hvordan er disse motorene ? Går det såpass kvast at man river seg løs fra asfalten ved fult gasspådrag fra start ? Går greit å få slipp på hjula ja.... Men man river seg ikke løs på tørr asfalt Med slitte dekk på kald asfalt slipper den, men ikke med nye dekk. Da går det fremover isteden...
KingB Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Jeg kjører drifting med min M5 rimelig uproblematisk. Kjører 225/45-17 bak. Leser du på prosjekttråden min så ser du at jeg har lettet bilen ca 150kg. Dette har hjulpet veldig mye! Har nettop montert 4 puchs Sachs racing clutch - som låser 100% uten så mye sluring. Har overhodet ingen problemer med å tømme både 1 og 2 gir før bilen har flyttet seg noe særlig!! (...da selvfølgelig uten å tråkke på bremsen!!) Motor er orginal 3.8 liter, med unntak at KN filterinnsats og helsveisa Ferrita anlegg uten kat. Mer info om min bil her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... rder=asc&s tart=0
Bmw-power85 Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Hvilken dimensjon har du på oz futura felgene? Selge?
Christian_ Skrevet August 24, 2008 Forfatter Skrevet August 24, 2008 OZ Futura felgene er ikke til salgs. 8,5 * 18 med 235/40R18 og 10 * 18 med 265/35R18
Christian_ Skrevet August 24, 2008 Forfatter Skrevet August 24, 2008 Har fulgt med en del i prosjekttråden din KingB, og må si du har en rå bil Vet du vekten på sedan kontra stasjonsvogn?
KingB Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Takk for det! Bilen er veldig morsom på banen. Liker at det er en touring - for den skiller seg litt ut fra mengden av gatebiler.. Sedan: 1650 kg Touring: 1730 kg Skal prøve å få veid min snart for å se hvor mye jeg har klart å lette den.
JayDawgKL Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 hmmm, må den bilen du bruker delene fra være registrert og trafikkskadd? har du M5 delebil?
bmwe34t Skrevet September 4, 2008 Skrevet September 4, 2008 Byttet til M5 vindusviskermekanisme M5 til venstre koffør e d forskjell på visker mekanismen???
Christian_ Skrevet September 5, 2008 Forfatter Skrevet September 5, 2008 Denne mekanismen er på alle fra 530 til M5. Jeg byttet på grunn av at den gamle var gåen. Er ikke den lille motoren for å presse viskerene ned mot vinduet i høy fart?
Sir Hofstad Skrevet September 5, 2008 Skrevet September 5, 2008 Ikke automatisk på 3,0 men alle 4,0 og opp har denne tilleggsmotoren som skal hjelpe hovedvisker å holde trykk...
Christian_ Skrevet September 5, 2008 Forfatter Skrevet September 5, 2008 hmmm, må den bilen du bruker delene fra være registrert og trafikkskadd? har du M5 delebil? Dersom du tenker på karosseribytte må den norske bilen være registrert og trafikkskadd slik jeg har forstått det. Du finner en del informasjon om dette på sidene til tollvesenet. Har ikke delebil.
Christian_ Skrevet September 5, 2008 Forfatter Skrevet September 5, 2008 Ikke automatisk på 3,0 men alle 4,0 og opp har denne tilleggsmotoren som skal hjelpe hovedvisker å holde trykk... Ut fra det jeg kan se på etk, har 530 (M30) helt fra juni 1987 denne mekanismen. Og 530 (M60) 535, 540, 3,6 M5 og 3,8 M5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå