Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tøff e34..

Men dere snakker om at BT skal plombere motoren, hva menes med det?

Er ikke det slikt som blir gjort f.eks hvis du har turbo, slik at de kan se at ikke du har vært å tuklet med ladetrykket...?

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Motoren på denne er ikke plombert og tror heller ikke det er så vanlig på ombygginger.

Tollvesenet etter søknad kan frita for avgift ved oppbygging/karosseriskifte av en skadet motorvogn. Fritaket knytter seg således til en bestemt norskregistrert motorvogn som skal istandsettes etter trafikkskade. Utgangspunktet må være at noen større komponenter fra det skadde kjøretøyet må videreføres i det oppbygde kjøretøyet.

Dersom de komponenter fra det skadde kjøretøyet som tidligere var nevnt i forskriften er i behold, må vilkåret for avgiftsfritak anses som oppfylt. Opplistingen i den tidligere forskriften vil være veiledende for hva slags komponenter som må videreføres. Eksempelvis vil det være tilfredsstillende hvis tre av de fire hovedkomponentene motor, girkasse, for- eller bakstilling fra det skadde kjøretøy kan benyttes.

Søknad om avgiftsfritak etter forskrift om engangsavgift på motorvogner § 6-2 stiles til tolldistriktet, men leveres til Statens vegvesen sammen med takst/skadepapirer fra forsikringsselskap, evt. erklæring fra politi/lensmann hvor det fremgår at kjøretøyet er trafikkskadet, hva skaden består av og dens omfang. Søker viser det skadde kjøretøyet til Statens vegvesen for kontroll og plombering av deler som ifølge vilkårene skal videreføres i det oppbygde kjøretøyet.

Skrevet
Hvordan er disse motorene ? Går det såpass kvast at man river seg løs fra asfalten ved fult gasspådrag fra start ?

Går greit å få slipp på hjula ja....

Men man river seg ikke løs på tørr asfalt :wink:

Med slitte dekk på kald asfalt slipper den, men ikke med nye dekk. Da går det fremover isteden...

Skrevet

Jeg kjører drifting med min M5 rimelig uproblematisk. Kjører 225/45-17 bak. Leser du på prosjekttråden min så ser du at jeg har lettet bilen ca 150kg. Dette har hjulpet veldig mye! Har nettop montert 4 puchs Sachs racing clutch - som låser 100% uten så mye sluring.

Har overhodet ingen problemer med å tømme både 1 og 2 gir før bilen har flyttet seg noe særlig!! (...da selvfølgelig uten å tråkke på bremsen!!)

Motor er orginal 3.8 liter, med unntak at KN filterinnsats og helsveisa Ferrita anlegg uten kat.

P1000593.jpg

Mer info om min bil her:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... rder=asc&s tart=0

Skrevet

Takk for det! :) Bilen er veldig morsom på banen. Liker at det er en touring - for den skiller seg litt ut fra mengden av gatebiler..

Sedan: 1650 kg

Touring: 1730 kg

Skal prøve å få veid min snart for å se hvor mye jeg har klart å lette den.

• 2 weeks later...
Skrevet
hmmm, må den bilen du bruker delene fra være registrert og trafikkskadd? har du M5 delebil?

Dersom du tenker på karosseribytte må den norske bilen være registrert og trafikkskadd slik jeg har forstått det. Du finner en del informasjon om dette på sidene til tollvesenet.

Har ikke delebil.

Skrevet
Ikke automatisk på 3,0 men alle 4,0 og opp har denne tilleggsmotoren som skal hjelpe hovedvisker å holde trykk...

Ut fra det jeg kan se på etk, har 530 (M30) helt fra juni 1987 denne mekanismen. Og 530 (M60) 535, 540, 3,6 M5 og 3,8 M5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...