Gå til innhold

monterte 18 knappers kjørekomputer i bilen i kveld:)

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dette frista noe voldsomt om jeg må si det mildt. Har alltid trodd at det var skikkelig storjobb å montere denne på en bil som kun har analog klokke. En tusenlapp er jo ikke rare invisteringa, ser jo hundre ganger bedre ut, samt er kjekt å ha.

Dette virka jo nesten såpass enkelt at selv jeg kan få det til, selv om alt med elektronikk ikke er min sterke side. Regner med at dette vil passe like greit på min gamle 91mod E36?

• 2 weeks later...
Skrevet

koblet denne idag og va faktiskt ganske enkelt:)men stik nr 9 ut fra den hvite skulle til pin nr 10 på den blåe kontakten bakom speedometeret, den fant eg ikkje:( virker som om denne skulle innpå fartsviseren pga får ikkje om kmt i kjørekomputeren. derfor virker heller ikke range og dette her:( noen som kan hjelpe meg med hvor denne kabelen skal?

• 4 months later...
  • 2 months later...
Skrevet

Trenger litt tips her.

Satt igang i går, men fant fort ut at på den sorte og den hvite kontakten min er det ikke pins i alle hullene. i hull 0-9 er det ingen ledninger og heller ikke noen pins å koble ledninger på. Kan sikkert ta noen fra de plassene som jeg ikke skal bruke, men har telt opp og det blir ikke mange nok. :xDSC_0985.jpgHer På bildet her er det langt flere ledninger enn det er på min. Spørsmålet er da hvor får jeg kjappest tak i disse? Er snakk om selve metalldelen inne i kontakten.

Skrevet

Okei, får dra ut noe fra PCn! hehe hovedkortet har lignende pins tror jeg.

Har sett det er litt forskjell på ledningsnettet, så kanskje derfor det ikke funket hos deg krist_olsen? Men siden du posta i aug. har du kanskje fått det til? :)

"The Bentley manual notes two E36 OBC diagrams: 1992-1997 (non-318ti) and 1998 (non-318ti). The 1992-1997 diagram is slightly different. Also, the ZKE IV wasn’t available until 1994. However, you should be able to modify these instructions to make it work on your car."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...