Gå til innhold

728 "ALPINA" nye 20" alpina felger side 20


Sjøbuse
 Share

Anbefalte innlegg

Har lest igjennom hele tråden nå på mårakvisten :P

Er virkelig en fin 7er, synd du skal selge.

Er interessert i hvordan du gjor det med lysene i dørhandtakene. En liten DIY kansje :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 413
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har lest igjennom hele tråden nå på mårakvisten :P

Er virkelig en fin 7er, synd du skal selge.

Er interessert i hvordan du gjor det med lysene i dørhandtakene. En liten DIY kansje :) ?

ja. Meget fornøyd med bilen. Men har kjøpt ny bil nå. Så denne skal selges. Litt kjedelig og selge noe man har brukt så mye tid og penger på. Men sånn ble det.

Lysene i håndtakene var en enkel jobb.

Dro på clasohlson og kjøpte en 5 pakk hvite dioder på 5mm tror jeg de var. Og en pakke med motstander.

Kom hjem og tok av dørtrekka. Og tok ut håndtaket på den ene bakdøra som jeg begynnte med. Boret et hull i håndtaket som passet til den plast ringen dioden skulle festes i. (fulgte med i diode posen)

loddet en motstand til den ene lederen på dioden også vidre til en ledning. Og en ledning ble loddet til den andre lederen på dioden.

Ledningene jeg loddet på sørget jeg for at var lange nok til og rekke godt forbi bunn av døra.

Monterte dioden i hullet i håndtaket, og håndtaket i døra. Så dro jeg ledningene ned til lyset i bunn av døren og koblet ledningene på lyset der.

Testet intereørlyset og det ble lys i dørhåndtaket.

Gjennta det samme på de andre dørene.

Håndtaket på førerdøren satt så godt pga nøkkelhullet og slikt. Så boret hullet mens håndtaket stod i døra på bilen. Dett gikk også veldig greit. Kan også gjøres på de andre dørene om man ikke gidder og ta ut håndtakene.

Nå vil diodene lyse likt med intereørlyset. Låser man opp bilen blir det lys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

da er bilen tatt ut etter vinteren og EU godkjent med 0 feil. var utrolig deilig og kjøre bmw igjen. kjørte i ca 1,5 timer og bare koste meg med bilen :)

er litt dritt og selge bilen nå igrunn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

penger man bruker på bil er penger man aldrig får igjen da. hobby koster :P

bil er et tapsprosjek uansett.

denne blir solgt, og ny E38 vil nok bli kjøpt senere. da skal jeg ha en med TÜB44 motoren. og kommer helt sikkert til og bruke 100 000 på den også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Var vel ikke på kampenes med chevy'n ikveld? :)

Var det vettu :wink: var ute å testa firhjulstrekken :lol:

Driver dere fortsatt og herjer på kampenes? Hehe. :)

ble en tur i går. er vel første gang på straks to år nå :?

Det er rett og slett skammelig at det er så lenge mellom hver gang. Jeg har heller ikke fått brukt min så mye. Nå som det snør så står selvfølgelig bilen min i Fr. Stad hos TK - bil. :(

men men, men prioriterer litt annerledes med en liten en i hus, finner ikke tida til herjing noe sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
Var vel ikke på kampenes med chevy'n ikveld? :)

Var det vettu :wink: var ute å testa firhjulstrekken :lol:

Driver dere fortsatt og herjer på kampenes? Hehe. :)

ble en tur i går. er vel første gang på straks to år nå :?

Kunne vel ikke vært noen andre! Satt på med den blå sierran. Joda, morsomt der oppe.. Men, snuten er jo plutselig rundt hjørnet , så skal være litt forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
skjer vel ingenting før man putter spaken over i manuell-modus...

Vet du eller tror du? Jeg mener, på enkelte nyere biler(ikke bmw) med girhendler på rattet, der får man tvunget frem ett girskift selv om spaken står i D, og så fortsetter den i D etter girskiftet. Er jo av og til dette kunne vært kjekt, derfor jeg spør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...