orrig Skrevet August 20, 2008 Share Skrevet August 20, 2008 Har byttet ventiler å sånn shit. Er en 318i med M40 motor fra 91. Bilen starter, men den fusker noe sabla. Noen som har noen tips jeg kan prøve ? : ) Den var ikke sånn før jeg byttet ventiler. Fikk en liten knekk på fordel lokket, kan dette ha noe å si ? En kamerat av meg sa at han også hadde det på sin w201, men det gjorde ikke noe. Kan dette ha noe å si på min ? Skal bytte det anyway å sånn shit før vinteren, men bare lurer : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 20, 2008 Share Skrevet August 20, 2008 Anbefaler å la den gå litt på ca 2500 rpm. Tar en liten stund blir det OK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orrig Skrevet August 20, 2008 Forfatter Share Skrevet August 20, 2008 Anbefaler å la den gå litt på ca 2500 rpm.Tar en liten stund blir det OK Hva er litt ? 1 time ? Er det får at ventilene må tilpasse seg i og med at de er nye ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peterrk Skrevet August 20, 2008 Share Skrevet August 20, 2008 Har du bare bytta til nye ventiler i en gammel topp? Har du bytta styringer slipt seter osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orrig Skrevet August 20, 2008 Forfatter Share Skrevet August 20, 2008 Har byttet\slipt ventiler, så alle er fine som nye Også har jeg byttet oljerør, tetninger\hetter og overhalt\slipt eksos styringa. Og byttet register reim, vannpumpe, strammer og den pakka der : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orrig Skrevet August 21, 2008 Forfatter Share Skrevet August 21, 2008 Er gammel topp ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Anbefaler å la den gå litt på ca 2500 rpm.Tar en liten stund blir det OK Hva er litt ? 1 time ? Er det får at ventilene må tilpasse seg i og med at de er nye ? Hadde du løftere i olje under demontering? Tømmes en for olje vil den ikke virke ordentlig. Og har du byttet plasser kan noen henge. Det jeg håpet var at du fikk opp trykket i dem etter noen minutter. Gjelder hvis det er løftere. Sjekket kompresjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orrig Skrevet August 21, 2008 Forfatter Share Skrevet August 21, 2008 Alle har bra kompresjon, tror faktisk de steg med nesten en bar Ingenting er byttet på, alt ble merket å satt på samme plass. Desverre hadde jeg ikke noe olje eller noe på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet August 21, 2008 Share Skrevet August 21, 2008 Lekker det olje av en har du et problem, da manualene mener de er defekte i tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orrig Skrevet August 21, 2008 Forfatter Share Skrevet August 21, 2008 manualene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orrig Skrevet August 24, 2008 Forfatter Share Skrevet August 24, 2008 noeeeeeeeeeN? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 24, 2008 Share Skrevet August 24, 2008 sikker på at alle slanger å rør å sånn er på plass? er ikke noen plass den får falsk luft eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orrig Skrevet August 25, 2008 Forfatter Share Skrevet August 25, 2008 Har gått over det meste å sjekket igrunn å det ser veldig okei ut. Virker som den ikke sviver på den ene sylinderen kanskje, none som kan gi meg tips på å sjekke det ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E34_forever Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 Vist du demonterer tennplugg på syl. 1 og starter og høyrer at lyden forandrer seg, kan det vel ikkje vera den. Så kan du ta neste sylinder, dvs 2. Er litt tungvint, men bør vel funka. Vist du kjem til f.eks. syl. 3, og og lyden er den samme, med eller uten tennplugg, er det sansynlig den som er galen, vist det er det som i det heile tatt er gale. Eit triks, er og holda spissen på eit skrujern mot toppdekselet også øyra mot skaftet på skrujerne, og høyre etter kor henne lyden er verst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet August 28, 2008 Share Skrevet August 28, 2008 Viss kompresjonen er grei har du kansje bomma litt med tannreima di. Eller så sliter du med åpning av en eller fleire ventiler(løftere). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå