Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er noe folk visste om, men jeg synes ihvertfall det var veldig interessant :)

http://www.bimmernav.com/store/catalog/ ... m-124.html

Det gjør det enklere for meg å lete etter ny bil, da jeg virkelig ikke liker 4x3 skjermene. Denne løsningen skifter bare skjermen da, men er jo en massiv forbedring i mine øyne bare det. Og en fin mellom-løsning for de som ikke har råd til å bytte hele navien 8)

(Hadde jo sinnsykt mye annet genialt der da.... F.eks. iPhone-dock til midtarmlenet....)

Blir nok litt shopping her på meg, når jeg skal gjøre bil-innkjøp ;)

Skrevet

Fant f.eks. en 16:9-skjerm på ebay, MEN, når det står at selgeren er fra Litauen, så tror jeg ikke at jeg har lyst til å bidra med å legge penger i lomma til folka som sikkert har vært her i Norge (eller annet land forsåvidt) og stjålet disse ut av bilene våre..

JEG KJØPER IKKE TYVEGODS!

Skrevet
Kosta litt penger da.. synes det hadde vært tøft med ryggekamera jeg. Men hvor skal det plasseres? Så ut som en stor sak den du linka til der..

Tror vel ikke det jeg linket til var et ryggekamera, men et frontmontert kamera a la slik på nye Mercedes SL. Skal vel monteres bak grillen eller noe.

Her er vel ryggekamera, som er integrert i skiltrammen bak. http://www.bimmernav.com/store/catalog/ ... m-121.html

Er jo til US-skilt da, men skulle da vel være mulig å modifisere til norsk ramme?

Var jo en del veldig fine video-DIY her da, men ikke akkurat på ryggekameraet dessverre. Men regner vel med at det ville blitt koblet til Navi-skjerm?

EDIT: Så nå at det var mulig å kjøpe kameraet uten ramme også :)

Skrevet
Fant f.eks. en 16:9-skjerm på ebay, MEN, når det står at selgeren er fra Litauen, så tror jeg ikke at jeg har lyst til å bidra med å legge penger i lomma til folka som sikkert har vært her i Norge (eller annet land forsåvidt) og stjålet disse ut av bilene våre..

JEG KJØPER IKKE TYVEGODS!

Jeg handlet Mk4 navi computer fra naviandbmwparts på ebay som holder til i litauen.

Viste seg at enheten hadde opprinnelse i en 5 serie som hadde gått i tyskland. Enheten hadde så fått klistret på et eget klistremerke fra naviandbmwparts (garantiklistremerke altså) noe jeg vel ikke helt kan skjønne at selgere av tyvegods ville gjøre.

Men man vet selvfølgelig aldri og jeg var bekymret for det samme selv. Men her er det snakk om å balansere forhåndsdømming opp mot å handle i god tro, når man betaler et par hundrelapper mindre for noe fra litauen enn fra f.eks UK er det strengt tatt ikke ekstremt mistenkelig.

Og hva er garantien for at en MK4 navi eller skjerm du handler fra noen i UK ikke har stjålet den lokalt der de bor ?

Dessverre er det slik med bildeler at det veldig ofte er umulig å si nøyaktig hvor dette faktisk kommer fra.

Selvfølgelig kan ting være tyvegods og jeg er fullstendig enig i deg når det gjelder filosofien om å ikke kjøpe tyvegods, men skal man virkelig unngå å handle med et helt land fordi vi alle har hørt rykter, blitt fortalt eller opplevd selv at "folk fra østeuropa er tjuvpakk" ?

Skrevet

Sant det, Christian (Samme navn og greier! ;))

Hmmm.. jeg kan vel egentlig være litt kjapp med forhåndsdømmingen av østblokklandene..

Hmmm... har selv VELDIG lyst på 16:9 navigasjonen. Jeg har nu 4:3-navigasjonen, MKII, med den MINSTE skjermen, dvs 3x2,5cm. monocrome.

Tingen er at det koster jo bøtter og spann for å oppgradere... :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...