Gå til innhold

Hartge M3 CSL - TIL SALGS!


morteym
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 336
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. Gratulerer med flott film. Sikkert mange som ville satt stor pris på en film med bedre teknisk kvalitet

Om du skulle falle for fristelsen er det ikke noen stor investering å gå til innkjøp av et DV kamera som vil forbedre kvaliteten betraktelig. (Redigeringsprosessen vil derimot bli en smule mer komplisert)

Er det forresten noen vesentlig forskjell på en standarM3 motor og CSL motoren? Isåfall... hvilken motor sitter i bilen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon: Drømmer litt om å lage noe skikkelig. Er egentlig ganske interessert i film, så det kommer nok til å bli noe etterhvert. Kunne tenkt meg noe med 35mm linse og kanskje fisheye og og.

Den mest åpenbare forskjellen på CSL og M3-motor er det store karboninntaket som lager grom lyd og gir bedre flow med annen programvare. I tillegg er det spissere kammer, annet grenrør. Tror det er et par andre småting, men usikker på detaljene. Dette gir en litt kvassere motor med bedre respons, og litt flere hk. Noen brutal forskjell bortsett fra lyden tror jeg imidlertid ikke det er.

Skal man sette CSL opp mot M3 så må man se på hele totalpakken. Spesielt understell og styring (respons) tror jeg er ganske merkbart forskjellig for en som er kjenner M3.

Denne bilen har CSL-motor, med software fra Hartge (bl.a har de fjerna flapsen i karboninntaket). En vesentlig forskjell på denne og en orginal M3 CSL bortsett fra det åpenbare, er nok vekta som er høyere pga interiøret. Det skiller vel rundt 100kg bare der tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når i september da? Da er jeg enten på jobb eller på ferie tror jeg.. Trenger litt kjøretrening, har nesten ikke kjørt bil siste året. Merker jeg er utrena på aktiv kjøring :P

20.-21. september. Kjøring på bane, instruktører tilgjengelig, mye fint å se på osv...

Jeg regner med å ta turen på lørdag iallefall.

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/melding.aspx?Id=468177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg vite det også... Uansett ingen tvil om at det er en vill bil du har. Mht linser kan jeg på det varmeste anbefale en simpel vidvinkel-linse. Gir et bedre utsnitt samtidig som bildet ikke ser vridd ut.

Jeg tror jeg taler for alle når jeg sier at jeg gleder meg til å se neste film (med bedre bilde og lyd)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld, så vil jeg helst at bilen omtales som en M3 (med CSL-deler), siden orginal BMW CSL er en hellig bil.

Nå skal ikke jeg ta æren for at bilen er rå, men takk :)

Jeg er naturligvis helt enig!

Prismessig så tror jeg denne ligger mellom en M3 og M3 CSL et sted.

Usikker på hva en tilsvarende M3 CSL koster.. 850k? Det lå en på

finn.no med lav km (10k km) til 950k en stund, vet ikke hva den gikk for.

Er i en veldig gunstig situasjon økonomisk nå, og har råd til å prioritere denne drømmen. Har venta en stund på å kjøpe M3 nå, litt fordi jeg ikke vil ha en bil med stort lån. Har et heftig lån på den her akkurat nå siden jeg har mye EK i 323n som ikke er lagt ut for salg enda, dessuten var denne en god del dyrere enn det jeg hadde tenkt. Men jeg kom fram til at det var verdt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst heftig bil, som vi gjerne ser på treff! Anbefaler Våler-treffet i september jeg også. Flott anledning til å vise frem bilen til en mengde entusiaster. I tillegg har du mulighet til å la den "strekke ut litt" på banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt 1400km på under en uke nå :(

Men det må vel være lov nå i starten.... :)

Jeg tror ikke bilen kunne fått en bedre eier. Den var jo ment til å bli min! Håper å ha denne bilen lenge, og holde den så strøken som mulig.

Det kan hende jeg tar meg en tur på bmw treff hvis jeg ikke er bortreist. Nå er ikke jeg så glad i oppmerksomhet da, men alle m-biler hører jo hjemme på et treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen fortjener å bli brukt, bare viktig at vedlikeholdet også er på plass. :)

Treff må du komme på. Du får heller sette fra deg bilen og gå å gjemme deg, om du ikke liker oppmerksomheten. :wink:

Første annledning er nå da BMWCCN på Våler 20.-21. september som sagt.

Edit: Trykkleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en NYDELIG bil, morteym! :D Denne, i likhet med ///Magnus sin M3, er to smykker av E46 M3'er.. :)

At du endte opp på denne M3'en tror jeg ikke du blir å angre noe på, verken økonomisk og særlig ikke opplevelsesmessig. Bilen er helt unik, og de pengene du betalte ekstra for denne smln. med en "vanlig" M3 får du igjen den dagen du selger den.

Kjør forsiktig, og pass på lappen! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre :)

Jeg la opp et par bilder i første posten så stråden ble mer komplett.

Får ta noen egne bilder etterhvert...

Jeg veide forresten bilen her om dagen. Vekta viste 1570 kg med ganske full tank og uten fører. Vekta runda opp til nærmeste 10kg. De 20" felgene som står på bilen vet jeg ikke vekta på.

Trodde nå bilen skulle være litt lettere, selvom det ikke var noen overraskelse at denne er vesentlig tyngre enn M3 CSL da interiøret som nevnt er blytungt! Med navi, Harman Kardon i tillegg, så er denne bilen nærmere M3 enn standard BMW M3 CSL som er 110-180 kg lettere enn vanlig BMW M3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...