Gå til innhold

Hartge M3 CSL - TIL SALGS!


morteym
 Share

Anbefalte innlegg

KW ser og kjennes utrolig solid ut. Det er rust/korrosjonsfritt og

har livstidsgaranti, tydelig at dette er skikkelig greier.

Usikker på om jeg skal montere det selv eller sette det bort,

noen som vet hvor mye det koster å få det satt på?

En bekjent av meg skal hjelpe meg å justere inn settet i mai.

Skal leie inn vekter sånn at det blir helt likt på begge sider.

n3n4uhtxlcj6lfmgiwd0.jpg

b78plceuymyc0y21ird9.jpg

dltgq8xntfaydgw17zsv.jpg

ikfcv00qmck4m0m8dh6s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 336
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Her er de siste bildene av bilen før senkesettet kommer på neste uke. Ser for meg å senke ca 10mm bak og 20mm foran.

Fikk på nye dekk på framfelgene i dag, så da er sommerhjula på bilen igjen.

Har fått på orginale Hartge emblemer. Syntes det ble veldig tøft,

og ikke minst en riktig mod for denne bilen.

dqw4vujdto2td7ktl6hx.jpg

s5nrw26lw2o877mknls2.jpg

9yhgkmmnv13ijg9r00ya.jpg

gofx56ntyvy6kkjl7nyk.jpg

oa1pdd4d9sv96hdlnptw.jpg

28l50obuhsgx91f4w5w1.jpg

2igxtt2vptgq8bw6d78l.jpg

y7p9o6it53nbgwqvt56i.jpg

Bildene er tatt med Nokia N95 og redigert i PSP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt 70 mil i dag. Turen gikk først Stavanger - Oslo. Herregud for en rå bil å kjøre. På en måte så glemmer man hva bilen presterer; den både ser så "anonym" ut, og har mye komfort ved vanlig kjøring... Og for en lyd det er fra karboninnsuget i 4.-5. gir mellom 140-180 når turtallet er mellom 4000-6000 rpm.

Tok RV42 over fjellet. Kjørte "aktivt" på svingete veier i flere timer, og jeg gikk aldri lei. Fikk sett norsk natur på sitt aller beste. Høye fjell, daler, smale svingete veier langs vann og fjorder. Kjørte over 3 mil feil retning, og måtte snu, men jeg klarte likevel å ta det med et smil, og det er ikke ofte jeg hadde gjort! Dette må være den fineste bilturen jeg har hatt i mitt liv.

Det var sykt mye svinger til tider og heldigvis nesten ingen biler på veien. Et sted tror jeg det var nesten ti s-kurver sammenhengende etterhverandre :P De fleste steder var relativt oversiktelige.

En ting som slår meg, det som er så spesielt med å kjøre en M3 er at man kan kjøre aktivt uten å anstrenge seg eller bli sliten. Det er som å kjøre på skinner. Noen ganger må man passe på å ikke miste kontakten med virkeligheten, og moderere seg litt. For det kan gå brutalt fort, og likevel kjennes det ut som at det er masse veigrep igjen, og en føler ikke at man er i nærheten av å presse noen grenser når en først har blitt kjent med bilen og blitt litt varm i trøya.

Jeg tok det ganske pent sånn egentlig, jeg var nesten aldri borti bremsepedalen (jeg må spare på klossene foran, venter på nye fra Performance Friction). Det var litt synd, men det ble mindre stressende og egentlig mer koselig i lengden.

Noen steder var 80 kmt fort, andre steder var 120-130 fort. De fleste steder var oversiktelige.

Var sjeldent oppi mer enn ca 140 på de veiene tror jeg, men kom ofte oppi 160-180 jo nærmere jeg kom Arendal...og spesielt etter :P Jeg er utrolig fornøyd med Pirelli-dekkene. Satt på nye dekk foran i går. Grepet er veldig bra, kan ikke si det er noe støy å snakke om heller, og ikke noe problemer med sporing. Og 20" felgene funker helt utmerket både på komfort og prestasjon spør du meg. Har ikke merket noen ulemper selvom jeg har oppfatter 20" som litt "show, no go".

Har riktignok ikke testa de opp mot tilsvarende i 19" med sommerdekk. Med dekk veier de faktisk over 100kg, tror det er omkring 30kg mer enn orginale 19" CSL-hjul med dekk. 20" med lavt understell er naturligvis litt harde i skjøter og små ujevnheter i veien. På denne turen var det litt ujevnheter, men jeg fikk aldri noen stygge overraskelser og syntes ikke veiene var dårlige. Men når jeg senker bilen med KW V3 så er jeg usikker på om jeg vil kjøre der igjen.

Ja, det var dagens review :)

Har mest lyst til å gå ut å sette meg i bilen å kjøre mer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som slår meg, det som er så spesielt med å kjøre en M3 er at man kan kjøre aktivt uten å anstrenge seg eller bli sliten. Det er som å kjøre på skinner. Noen ganger må man passe på å ikke miste kontakten med virkeligheten, og moderere seg litt. For det kan gå brutalt fort, og likevel kjennes det ut som at det er masse veigrep igjen, og en føler ikke at man er i nærheten av å presse noen grenser når en først har blitt kjent med bilen og blitt litt varm i trøya.

Har mest lyst til å gå ut å sette meg i bilen å kjøre mer nå.

Couldn't agree more 8)

Hadde man bare hatt skilt å kunne kjørt seg en tur når man ville :uh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en rå bil rett og slett. Hvorofr er det bare ett hull foran? Dvs der det normalet er tåkelys?

fordi csl har ikke grøftelys for å spare vekt ;-) hehe...

hullet er vel bare til luftfileret eller noe?

men du har en veldig fin bil! det skal du ha :-) veldig lekker farge, men du fortjener noen skikkelig god bilder av den... hehe... blir litt mye blurring på noen av bildene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen sier takk for hyggelige tilbakemeldinger :P

Frontfangeren er vel designa for å gi bedre marktrykk foran.. luftinntaket er en kanal som går rett opp i luftfilteret/karbonboksen så motoren suger kald luft rett inn derfra. En veldig flott detalj egentlig.

Mysild: Ja, jeg er enig. Hadde vært gøy med noen proffe bilder ja! isse tok jeg bare med telefon. Brukte 1 minutt på å skalere, rezise, endre litt på fargebalanse og blure hvert bildet med PSP. Da ble de plutselig brukendes i mine øyne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil...kan si du har kjørt den heftig på turen og då..er først då mann for oppleve bilen skikkelig.. og då du finner ut at du har en meget rå bil tenker eg.. Tror nok dette er den peneste eg har sett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda :-) men tenkte helst på det med den byggningen og "tagginga" bak... der hadde det muligens vært kult med kun tagginga og bil, og alt helt klart... men seff, blurring er tøft, så lenge det ikke blir for mye ;-) men bilen er jo så vakker uansett, så gjør jo ikke noe om du blurrrer :-P heeh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...