Olelink Skrevet Juni 14, 2009 Share Skrevet Juni 14, 2009 Det viser jo at han prioriterer rett i budsjettet iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2009 Det er vanskelig å spare på kruttet når en er så nærme den optimale drømme-m3n. Men nå har jeg igrunn fått på plass det meste som jeg har lyst på da Tror jeg blir mer og mer fornøyd med de nye setene. Veldig fornøyd med den nye sittestillingen nå igrunn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_b Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 åja, er det ikke noe mer på listen? den stopper vel ikke her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2009 Nei, jeg har lyst på rullegardin i bakvindu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_b Skrevet Juni 17, 2009 Share Skrevet Juni 17, 2009 blir det ikke mer kg på bilen da? du som liker å spare kg på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2009 Blir bedre vektfordeling etter at jeg har satt på den lette eksosen vettu Det skal jeg ut å gjøre nå! Satt inn passasjersetet i går forresten. Henta det i Kristiansand for å slippe å vente en dag til på trege posten. Skal dra til Tyskland for å ta Inspeksjon II i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_b Skrevet Juni 17, 2009 Share Skrevet Juni 17, 2009 hadde det ikke vært pga jobb, så ville jeg ha vært med på. bare for å være med.. inspeksjon har jeg allerede tatt du får ha en kjempe god tur da morten:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juni 17, 2009 Share Skrevet Juni 17, 2009 Blir bedre vektfordeling etter at jeg har satt på den lette eksosen vettu Det skal jeg ut å gjøre nå! Satt inn passasjersetet i går forresten. Henta det i Kristiansand for å slippe å vente en dag til på trege posten. Skal dra til Tyskland for å ta Inspeksjon II i morgen Her roper det etter bilder Både inni bilen nå som begge stolene er på plass og av de kommende eksos delene. Hvor i tyskland skal du ta inspeksjon ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2009 Jeg glemte kabelen til tlf hjemme så får ikke lagt opp bilder, men det ble ikke noen eksos på bilen i dag. Ingen som hadde ledig bukk, og da jeg endelig hadde jekka opp bilen i gården så fant jeg jo ut at det ikke fulgte med skruer til alle delene. Så det blir Svendssen eksos i morgen tidlig før turen går til Albert Bauer BMW i Flensburg! Link til tråden her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=119303 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juni 17, 2009 Share Skrevet Juni 17, 2009 Så det blir Svendssen eksos i morgen tidlig før turen går til Albert Bauer BMW i Flensburg! Nysgjerrig på dette jeg, er det ett random valg, har du fått det annbefalt eller har du vært der før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2009 Det tok 2 timer å få bytta eksosen på Svendsen Eksos så det ble jo litt dyrt... 2000kr for jobben. Rakk ikke justere det ferdig, må muligens kappe og sveise litt på ene siden for å få dendestussene til å gå like langt ut på begge sider. Er fornøyd med vektbesparelsen. Fikk ikke veid det på vekt, men anslår ca 5 kg på mellomdemperen også. Det gir en vektreduksjon på hele 17-20kg. Total vektreduksjon på hele bilen er omtrentlig 45-50 kg med de nye stolene og eksosen. Mistenker at bilen kommer under en "grense" på vekta som gjør at bilen ligger bedre i harde krappe svinger for eksempel. Sitter nå på hotellet i Flensburg/Tyskland mens bilen er på service Insp II med ventiljustering. Det var kryssa av for Insp I og halv strek på Insp II i serviceheftet for 22000km siden, men siden det ikke ble gjort ventiljustering og jeg ikke vet hva som ble gjort så tar jeg likegreit hele pakka nå. Skal skrive en liten review med noen bilder senere fra roadtripen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2009 Posten brukte så lang tid på å frakte setet hit, så jeg fikk stoppa pakka i Kristiansand slik at jeg skulle rekke Tyskland i tide. Monterte understellet hjemme, og slang inn stolen i Kristiansand på vei til Fredrikstad som var første stopp. Enkelt å ta ut orginalstolen. Skru opp fire skruer. Og så kan man disconnecte batteriet (minuspol) når det er gjort (trenger strøm for å slide setet fram og tilbake for å komme til skruene). La bilen "discharge" i 10 minutter, før kablene til kobles fra setet. Løft ut ca 30 kg med stol Koble inn matte-sensor (vektcelle) og beltestrammer før batteriet kobles til igjen. Mattesensoren koster ca 1000 kr på bmw. Denne må plasseres under sitteputen til Recaro-setet hvis ikke så har ikke passasjeren airbag. Disconnect minus fra batteriet: Mattesensor - den lille "boksen" som er mellom kontakta og mattesensoren må tas fra orginalstolen. Sitter fast med klips og strips under. Understellet er uten slidere på passasjersiden da posisjonen er passe. Sparer noen kg. Det ser 100% bedre ut med to like stoler i bilen. Fint resultat: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juni 22, 2009 Share Skrevet Juni 22, 2009 Det er en fantastisk flott bil du har. Hvordan gikk det på servicen, hva endte regningen på? Fornøyd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juni 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2009 Reisen startet fra Kråkerøy i Fredrikstad. Min gode venn og kartleser Kent var entusiastisk over de nye stolene. Han syntes de var veldig komfortable å sitte i: Kjørte langs svenskekysten og over bruene til Danmark: Nok et stopp på Shell, her i Tyskland: Shell V-Power: Bilen drikker en del suppe. Merker at den får mer effekt og går mer økonomisk på Shell V-Power: Parkert ved hotellet i Flensburg: Flotte endestusser fra SuperSprint: Vi kjørte omkring 83 mil til Flensburg. Navi-enheten min er ute av drift, så jeg måtte benytte meg manuell kartleser. Da vi kom til Flensburg var klokka ti på ti. Innsjekk på hotellet stengte da om ti minutter. Vi stoppet på bensinstasjon og spurte oss frem. På slaget 22:00 (helt sant!) slapp jeg av min kartleser utenfor resepsjonen, og vi rakk akkurat å sjekke inn før personalet låste dørene og forduftet. Snakk om timing! Vi tok en liten tur på en lokal bar litt lenger ned i gata. Bilen ble levert hos Albert Bauer BMW kl 08:00 på morgenen, og ble hentet 16:30. Pene fliser: En hyggelig resepsjonsdame viste meg til denne disken. Jeg ble tilbudt kaffe og cappuchino mens jeg ventet på han som skulle ta i mot meg. Så gikk vi gjennom hva som skulle gjøres med bilen. Han ble deretter med ut og tok en titt på bilen. Han skrev en liste som han ga videre til en blid mekaniker som skulle jobbe med bilen. Hentet bilen halv fem. Mannen som tok i mot meg og mekanikeren kjørte av gårde på en liten test tur for å verifisere at alt var i orden. De syntes bilen var litt stiv, men ellers en veldig bra bil Bilen var vaska over, mattene innvendig ristet, og motorrommet var shinet opp. Utrolig fin opplevelse, deilig å kunne sette bort bilen og føle seg trygg på at jobben blir gjort skikkelig. Prisen var på 1150 Euro (10.350 NOK). Billigste stedet i Norge skulle ha 16.642 kr, mens i Fredrikstad ville de ha ca 19.500 kr. Det gikk nok mye penger i bensin, men vi tok dette som en guttetur med to overnattinger i Flensburg. Her i 260kmt. Vi fikk aldri testa max toppfart før jeg måtte bremse, men vi hadde 280kmt på speedometeret på det meste, og det var da litt mer å gå på, men det tar litt tid.. Vi betalte 58 Euro per natt i Flensburg. Her slår jeg ihjel litt tid mens kartleser er inne og bestiller pizza: Vi tok en tur på byen på kvelden, hvor vi brukte 500 kr hver. Men vi burde strengt tatt klart oss med halvparten i dette landet... Noen bilder fra Flensburg, veldig pen og koselig by: Her i Danmark, København. Min kartleser fant veien: Parkerte her mens vi spiste Thai-mat tvers over veien: Tok en tur innom Rudskogen for å vise fram eksosen til en kamerat: I nærheten av Evje, kjørte RV42 over fjellet. Litt ubehagelig lys å kjøre mot, og noen steder var veibanen dessverre flekkvis våt noe som var litt slitsomt å ta hensyn til: Fikk tatt knekken på noen innsekter i løpet av 70 mil: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juni 22, 2009 Share Skrevet Juni 22, 2009 Hyggelig at du er fornøyd, selv har jeg vært hos Albert Bauer 4 år på rad og skal i år også fr insp2. For min 2,8 koster det bare 550 euro. Ja det er herlig å kunne sette bort bilen til slike folk, jeg stoler 100% på dem, og de er dyktige og hyggelige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå