Gå til innhold

Hartge M3 CSL - TIL SALGS!

morteym
 Share

Anbefalte innlegg

Nysgjerrig på dette jeg, er det ett random valg, har du fått det annbefalt eller har du vært der før. :)

Hyggelig at du er fornøyd, selv har jeg vært hos Albert Bauer 4 år på rad og skal i år også fr insp2. For min 2,8 koster det bare 550 euro. Ja det er herlig å kunne sette bort bilen til slike folk, jeg stoler 100% på dem, og de er dyktige og hyggelige.

Takk skal du ha, Kjell. Var bra du kom over tråden på forumet, og kunne

anbefale Albert Bauer :D

Har nå kjørt 350 mil med recaro-stolene, og må si de er meget komfortable!

Eksosen har helt enormt grom lyd. Akkurat passe høy. Litt overdimensjonert, men kan ligge og kruse uten støy. Men ved noen turtall i noen hastigheter med varm eksos er det mulig å få ressonans. På motorveien er det svært sjeldent noe problem. Jeg satt også og lurte på om jeg skal investere i en racekat., men ved så aktiv kjøring som jeg gjorde over RV42 i går kveld så blir det ganske mye lyd i merket jeg.

Pressa bilen litt i oppoverbakkene på svingete veier som var over 90 grader. Har aldri testa den ut slik før, den er virkelig en drøm å kjøre. Understellet takler mye, og bremsene biter hardt! Kjørte på et gir lavere enn jeg ellers ville gjort for å ha høyt turtall og maks effekt - bilen går da bare helt sykt forferdelig!!! Det eneste som hindret meg i å drifte rundt svingene var antispinn som jeg ikke våget å skru av :D

Synes forresten SMGII er skikkelig bra ved slik kjøring. Jeg kunne aldri kjørt så aktivt med manuelt gir. Den girer ekstremt fort, det ville ha gått bort mye tid på å clutche og gire manuelt på så krevende vei. Istedet er det bare å holde i rattet og svinge, og touche borti paden eller stikka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 336
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er bra :D

Det var Kenneth som skaffa eksosen for meg. Tenkte å få han til å teste bilen litt så jeg kunne høre, men han skulle kjøre den hvite supertouringen så det ble ikke tid før jeg dro videre. Jeg kjenner forsåvidt Thomas også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra :D

Det var Kenneth som skaffa eksosen for meg. Tenkte å få han til å teste bilen litt så jeg kunne høre, men han skulle kjøre den hvite supertouringen så det ble ikke tid før jeg dro videre. Jeg kjenner forsåvidt Thomas også.

:) Den hvite supertouringen gikk vel radig rundt banen der tenker jeg .. Thomas som bygde min compact..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du har hatt en lignende opplevelse som jeg hadde, da jeg kjørte hjem over fjellet. Fantastisk moro med kombinasjonen CSL-motor og SMG. :D

Godt å høre at servicen var en god opplevelse både økonomisk og servicemessig. Absolutt noe jeg kommer til å vurdere neste gang.

Du kjørte ikke tilfeldigvis sydover på E18 i Vestfold i 19-tiden igår?

Så såvidt noe blått passere meg i motsatt retning, og tenkte av en eller annen grunn at det kunne være deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus: Jeg hadde nesten tenkt å sende deg en pm og høre om du har oppdaga hvor rå bilen er når du virkelig pisker den litt? Jeg slutter jo aldri å la meg overraske da, men det var så brutalt altså. Lyden hjelper sikkert litt... spesielt når svingene er så krappe at en er nedi 2. gir.

Bak meg lå det en crosser-ting (med lys) som prøvde å holde følge med meg gjennom svingene. Han virka helt gæren, kjørte på bakhjulet i godt over 100kmt lenge over slettene. Skulle likt å visst hva han tenkte når jeg stadig dro ifra... :D

Jeg dro fra Oslo mot Kristiansand kl 18:00 ihvertfall... Synd det skal være så knapt med tid hver gang jeg er forbi.

Ellingsen: Å, er det den det altså. Jeg fikk aldri sett den mens han hadde den jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det sikkert deg jeg så.

Synd at du alltid har knapt med tid ja. Må virkelig få sett og hørt den bilen din snart.

Ja, det er jo når du virkelig trøkker på litt bilen viser sitt reelle potensiale.

Forandrer jo totalt karakter, og lyd, når man får åpnet litt på spjeldet - bokstavlig talt. Det er jo fra 4k rpm og oppover det blir gøy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig ikke tenkt meg bortover med det første, men jeg får se an.

Kanskje det blir en tur til i sommer om en måneds tid. Drar opp km-standen

litt mye i lengden!

Begynner å bli litt sugen på å prøve meg på banekjøring nå... Kanskje

begynne med en litt mindre bane hvor ikke det er så høye hastigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida. Er like greit å bare kjøre på Våler eller Rudskogen. Det er bare å ta det litt piano i stedet. Bremse 20 meter før du må (eller enda tidligere om du vil det). Det er ikke nødvendigvis noe enklere å kjøre på en gokartbane. Banene er smalere og svingene er tettere og bråere. Du begynner med rolige runder, begynne med å bremse tidlig, og merker deg på hvilket metermerke du bremser for hver runde, så går du litt lenger ned. I starten tipper jeg du finner ut at du nesten må gi gass igjen for å ta svingen... ;) På bane er det bare av og på når det gjelder bremsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bestandig like morsomt med leserbrev fra sånne turer. Nå vet jeg jo hvor jeg skal ta service den gangen jeg kjøper meg en bimmer som er verdt turen :lol: Hvordan var bilen på langkjøring? Tenker på komfort o.l med nye stoler og eksos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik: Stolen er veldig bra, men orginalstolen er ekstremt bra på komfort så den får ikke overgått den, men de er jo mer komfortable i svinger. Det er som å få nye sko, man må vende seg til de. Eneste jeg savner er nakkestøtten. Ellers sitter jeg akkurat der jeg skal sitte.

Jeg tok taxi fra Bauer til hotellet i en Mercedes... huff, så ukomfortabelt! :D

Har latt flere prøvesitte stolene, og alle har vært kjempepositive og

sagt at de er gode å sitte i.

Eksosen var ikke til sjenanse. Den er rolig ved jevn kjøring, men lager litt resonans når den er varm og det blir motstand i potta (eks ve pådrag i 6. gir under 100-120kmt). Er uansett fornøyd, lurer litt på racecat, men blir kanskje litt for mye igjen.

Når jeg har parkert og slappet av, vil jeg bare ut og kjøre mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid bilen i dag, men jeg vet ikke om vekta er kalibrert. Den viste 40kg uten bil på. Jeg hadde ca 15L bensin på tanken.

Framaksel: 760kg

Bakaksel: 680kg

Totalt: 1460kg u/fører

Summerer man de to øverste blir det 1440kg... tydelig at det er slingringsmon opp og/eller ned.

En orginal CSL veier ca 1385kg med tom tank. Vet om en svensk spec CSL som ble veid til 1418kg med 3/4 full tank, AC/cd/xenon.

bmwlukas: Jeg fikk tlfnr av Kjell, og ringte ned og bestilte time. De snakker bra engelsk. Det jobber også en danske der som er lett å forstå. Kan skaffe deg mailadresse og tlf nr.

Her er nettsiden: http://www.bauergruppe.de/flensburg.html

Insp I er ganske lik Insp II, bortsett fra at de ikke bytter bl.a olje på girkasse, bakaksel og noe annet greier. Vet ikke prisen, men er sikkert et par tusen billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sykt pen denne bilen at det er en fryd! Den er så vanvittig brei ut på et par bilder bakfra der nå når den er så lav :D

Ble fristet med en Tysklands tur jeg og nå, såg ut som en morro tur det! Men vet ikke helt hva jeg skulle gjort der nede da, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...