Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ulyd i bilen når bilen står på tomgang. Det høres ut som om det er fra den fremre delen av eksosanlegget. Jeg skifta gummioppheng i går og det ble noe bedre, men ikke borte. Når jeg tar tak i eksosanlegget og rister i det banker det ikke borti noe sted så jeg tror ikke det vibrerer så det tar borti noe sted. Om jeg gir på så bilen legger seg på 900 omdreininger blir lyden borte. Noen som vet hva det kan være? Er innmaten i katalysator gåen etter 115.000km? Tips til hvordan feilsøke? Er ikke så interessert i å betale et verksted 1000,- for å feilsøke, men også bittert å bytte ut feil del. Evt. bytte av eksosanlegg gjør jeg selv. Er en -04 320d touring.

Hva er forskjellen på alternativ vare og original vare hos GS? Ser de skal ha 2700,- for alternativ katalysator og hele 4800,- for original...

På forhånd takk for hjelpen!

Skrevet

Helt sikkert innmaten på katalysatoren ja, min gikk på 122000 km...

Det er bare å bruke skjærebrenner å lage et H mønster i den å ta ut innmaten, å sveise igjen etterpå...

Skrevet

He-he... Hørtes definitivt ut som den rimeligste løsningen tmice ;)

Nå er jeg rimelig teknisk ukyndig, så må spørre: Hvor befinner dette flexirøret seg Homer og må det evt. byttes hvis det er det?

Skrevet

0boun4gzvxae3nuaqgae.jpg

Er redd du må bytte hele katalysatoren.

Det er mulig å sveise på et nytt flexirør, men er viss vanskelig siden pga svingen. Dessuten er det ingen som vil gi garanti for denne metoden.

For noe har denne metode fungert utmerket, mens for andre har jeg hørt at problemet har dukket opp igjen etter 3 mnd.

Fikk du forresten hele katalysatoren for 2700??

Skrevet

Hvor sitter egentlig katalysator? Ser både del 1 og del 2 på vedlagte bilde betegnes katalysator. Det flexirøret må nesten sitte oppunder plata under forstillinga og derfor være veldig vanskelig å komme fram til? Jeg antok det kanskje var innmat i del 2 som var gåen og må bytte hele røret?

• 7 months later...
Skrevet

Hei, jeg slenger meg med her jeg også. Har samme problem, er vel rimelig sikker på at det er den delen som blir kalt fleksirør lengre opp i tråden.

Noen forslag på hvordan dette utbedres??

Kenneth

Skrevet

Har også nettopp fått en skranglelyd fra eksosen, men regner med at det bare er et varmeskjold som har løsnet og ligger nedpå eksosen, noe som ikke er uvanlig på en BMW.

Kan ikke være dette noen av dere andre har også?

Skrevet

Er ikke bare eksosoppheng som er løst da? På min forrige e46 så var eksosopphenget rustet... lagde skranglelyd når jeg tok i eksosrørene og ristet litt.. og under svakt pådrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...