Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager, har glemt å gi en tilbakemelding.

Hos meg var det flexirøret som var utslitt. Bytta del 1 på bildet over og alt ble bra som gull. Lot bilen stå på tomgang og presset en skrutrekker mot eksosanlegget. Det ble da stille. Om jeg tok den bort igjen kom ulyden tilbake siden flexirøret hadde blitt for slakt (utifra slik jeg har forstått det). Jeg byttet også eksosoppheng uten at det hjalp først. Anbefaler å sjekke under bilen og se om lyden forsvinner om du holder eksosanlegget rolig nærmere motoren.

Skrevet

Eksosanlegget mitt skrangler også men kun på tomgang. Det er flexirøret etter katalysatoren som er løst/lekk i mitt tilfelle. Obben her på forumet har tidligere brukt et flexirør fra biltema (volvo 850) som han sveisa inn i stedet for å bytte hele katalysatoranlegget. Koster 300 flis og litt arbeid og funka vist over tid også. Han (Obben) foreslo å vaske katalysatoren (med diesel over natta) i samme slengen.

Skrevet

Jeg har gjort en enkel løsning på problemet. Det var forøvrig fleksirøret som var løst på min også.

Jeg borret noen hull i den bjelka som går under og på tvers av eksosrøret et stykke bak katalysatoren. Så tok jeg to stålstrips og strammet eksosrøret forsiktig. På den måten ble jeg kvitt vibrasjonene og ulydene. På første forsøk strammet jeg litt mye, og da fikk jeg resonanslyder i kupeen, noe som ikke var noe særlig, men neste forsøk gikk greit.

Er litt spent på hvor lenge dette kommer til å holde, men hittil har det funket snart et år.

Skrevet

Jeg hadde samme feil, byttet katalysator/fremste rør, alt OK.

Det var rustet i stykker på flexi røret.

Svendsen eksos tok 7618,- inkl montering for dette. Det var original BMW del.

Skrevet

Husker ikke helt hva jeg betalte, men langt under 7500,- i hvertfall. Koster ikke delen rundt 2500,- da? Litt skruing, men går greit å bytte selv om man har tilgang til bukk.

Skrevet

Lyden forsvinner når jeg presse imot bakpotta, men flexirøret med kat ble byttet i fjord. Bør vel være litt lengre levetid på dette? Eller hva mener dere??

Skrevet

Vil tro flexirør skal holde mye lengre enn det. Hos meg ble lyden bare redusert om man holdt anlegget fast i bakkant, mens det ble stille om man holdt fast i framkant. Kan derfor ikke tenke meg at det er flexirør hos deg. Mulig anlegget ligger inntil noe sted eller problem med innmat i lyddemper? Kan jo prøve med å bytte ut de to opphengene som koster så godt som ingenting hos GS.

• 4 years later...
Skrevet

Hoi, noen som har finni en ålreit måte å fikse detta på ell? :) min lekker no jævla fra flexirøret, og skrangler som faen.. :)  Bytta det feste bak en gang, og det blei mye bedre, men det røyk igjen idag, så må få gjort noe.. :) 

Skrevet

Om du ser svaret fra bimmer 3, rett over deg. Så ser du svaret.

Alternativt så kan du skifte hele katalysator.

Skrevet

Jeg hadde også skrangling i flexirøret.

Da jeg sjekka hvor mye hele frontrøret kosta orginalt med katalysator så bestilte jeg heller decat-system fra skottland til en brøkdel av prisen :-P

E46 320d har to katalysatorer, en midt under bilen og en fremme ved turboen.

Så med andre ord kan man trygt fjerne fremre katalysator, la motoren puste bedre og likevel gå gjennom en EU-kontroll. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...