Glenno Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Interessant selv om viste noe ut av det, bare ikke i hvilke tillfeller. Lage diy selv tråd her nå på årsak i hvilke tillfeller Tror jeg skal ta en avbalansering igjen bak. Har i bakhodet et sted i Askim der de rettet opp og avbalanserte felger også om det viser seg være skjeeve felger.
bmwe38 Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 Skal komme meg opp i morgen å slite litt i forstillingen
Glenno Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Dæven at jeg kunne bare tro uten helt å vite, he he . Når jeg kjøpte mine replica m5 felger til min E34 sa Gs lite om at jeg måte bruke senterringer. Gikk ut ifra at disse var til E34 men tro kan enn gjøre i himmelen . Har følt som tait under montering men der tok jeg nok feil. Målte idag og viste seg at jeg må på med senteringer. Nye metal ringer bestilt så får jeg bytte ut de i plast jeg hadde liggende og monterte ikveld inntil videre. Da ble den lille små ristingen bak som ble irriteterende på sikt ute av verden . Vil da anbefalle andre måle uanset senteret nav og senter på felg, uansett hva enn tror. Koster inget da .
bmwe38 Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 @glenno Er dette standar ringer man får kjøpt hvor som helst?
B3KK15 Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Noen tips til åssen man får ut casterstaget? Har nye foringer som skal i men den vil jo ikke ut ved hjulet der.
jolly Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Om du ikke har kjøpt casterstag med foringer , sp ville jeg hatt en slik.... Når det gjelder senter ringer , så snakk med en dekkforhandler. Du får de på Biltema også. Men når du først skal ha , så er det greit å få riktig. Her .... http://home.comcast.net/~winstonfong/re ... cement.htm er en forklaring på hvordan det gjøres. Han tar av mer enn det som er nødvendig å ta av , men er greit forklart. Legg merke til at vedkommende også nevner at det er viktig å avbalansere dekkene først , for å eliminere at det ikke er ubalanse som produserer problemet.
B3KK15 Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Om du ikke har kjøpt casterstag med foringer , sp ville jeg hatt en slik.... var den rettet til meg?
jolly Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Du sier : Noen tips til åssen man får ut casterstaget? Har nye foringer som skal i men den vil jo ikke ut ved hjulet der. Altså du har nye foringer som skal inn. For det første , så er det et H.....å få ut. For det andre så er det et H.....å få inn. Så om du har løse foringer , så ville jeg hatt ett verktøy til å presse ut foringer , og ett til å presse inn de nye. Mitt tips er å kjøpe casterstag med foringer.
B3KK15 Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Du sier :Noen tips til åssen man får ut casterstaget? Har nye foringer som skal i men den vil jo ikke ut ved hjulet der. Altså du har nye foringer som skal inn. For det første , så er det et H.....å få ut. For det andre så er det et H.....å få inn. Så om du har løse foringer , så ville jeg hatt ett verktøy til å presse ut foringer , og ett til å presse inn de nye. Mitt tips er å kjøpe casterstag med foringer. Har en hydralicpresse på skolen så lurer på å prøve med den, men får ikke staget ut engang så behøver ikke bekymre meg om det ennå
Glenno Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 @glennoEr dette standar ringer man får kjøpt hvor som helst? Mine måtte jeg iallfall bestille da de som de hadde hadde større flens enn hva jeg skulle ha. Bestilte mine på Mjøndalen Gummiservice og de ringer meg forhåpentligvis torsdag om ringene har kommet. Ville tatt med meg bilen for å få riktige til dine felger. Kan prøve mine plast ringer når jeg får de nye .
bmwe38 Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 Mangler to til vinterfelgene, de ble ødelagt når jeg prøvde å skru sommerfelgen inn på de, syntes det var et rart moment der gitt hehe
Odd-M Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Ettermarkedsfelger til E34 har typisk navdiameter tilpasset E39 da de passer alle modeller. Disse sentreringsringene MÅ man ha på E34 for å hindre vibrasjoner. Koster maks et par hundrelapper og er kanskje den beste investeringen en kan gjøre. E34: 72,5mm E39: 74,1mm Med forbehold om feil på, men er 99% sikker på at det er rett. Ergo skal man ha en sentreringsring med indre diameter 72,5 og ytre 74,1mm.
jolly Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Du har 100% rett. E34: 72,5mm E39: 74,1mm Å ha riktige senterringer er en undervurdert duppeditt for enkelte. Folk bruker heller massevis av penger på stag og foringer.
Glenno Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Du har 100% rett. E34: 72,5mm E39: 74,1mm Å ha riktige senterringer er en undervurdert duppeditt for enkelte. Folk bruker heller massevis av penger på stag og foringer. Vet ikke om det var et sleiv spark til meg jolly men uansett så hadde jeg som sagt ikke dette i tankene mine da jeg trodde felgene var til E34 og Gsbildeler ikke nevnte dette med ringer når jeg handlet de eller senere ved kontakt. Men feil er feil sånn sett men det at jeg byttet foringer etc var fordi jeg kjøpte sett som også innholdt foringer bak også. Problemet var ikke risting foran. Ville bare bytte alt når jeg først måte bytte noe allikevel og komplett sett kostet egentlig ikke så mange himla tusen lappene.
jolly Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 Neida. var ikke "noe" til deg. Jeg mente på generell basis. Det enkle er ofte det beste. Avbalanser. Få på ordentlige senterringer. Bort med ristingen foran. Det sa jeg i et av mine tidlige innlegg i denne tråden også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå