Gå til innhold

Godt kjøp? (e39 523i)

Ice///Man
 Share

Anbefalte innlegg

Dere som mener prisen er for høy, hva er et fornuftig bud å komme med?

Følgende må gjøres på bilen:

- Nye bremseklosser foran (kommer til å bytte alle, fått tilbud på 2500,- alt inkl.)

- Nye dekk på det felgsettet den står på nå. (følger også med gode dekk til orginalfelgene)

- Oljeskift (900,-)

I tillegg kommer jo omreg. avgift på 1400.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70k tenker jeg at jeg hadde bydd, men hadde nok gått for en 99 modell slik jeg hadde før. Dekk er dyrt må i hvertfall regne med 5k skal du ha noe brukbart. Og med bremser og oljeskift og det andre som sikkert er gale som ikke han vet (sier) kommer du over 80k... Ville hatt den på en naftest for å avdekke andre feil og mangler... har jo gått et stykke vettu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det foregående...naf test.....det kan være flere ting som er galt med bilen......når det gjelder km på bilen hadde jeg ikke vært så redd så lenge oljeintervallene er holdt og helst litt oftere enn serviceboka sier....selv liker jeg å skifte hver 10000 km.....blir ofte mye småkjøring som sliter mye på motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å ikke kjøpe bilen. Synes det blir drøyt med tanke på det som må gjøres. Dessuten er det langt å reise bare for å få sett på den.

Har funnet en 520i 97-modell som frister mer. Ikke like mye gadget innvendig, men færre km (226.000) like ny EU (mai 08), nye bremser, dekk og felger, oljeskift hver 10.000km osv :)

Vet dessverre fint lite om 520i :roll: Hvor rask er den osv. Bensinforbruk?

Noen som vet sånn ca. hva en BMW Inspeksjon II-service koster på denne? Har lett litt rundt, og folk sier rundt 5-7000 inkl. jobb og deler, men dette er gamle tråder... Tror ikke den trenger det med det første, men kan hende jeg tar det før vinteren uansett. Vil jo helst ikke ha noen overraskelser for lommeboken :wink:

Igjen, setter stor pris på all hjelp! Har ikke så fryktelig mye peiling på sånne ting. Trenger du juridiske råd derimot er det bare å spørre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitift kjøpt 523 forran 520. Forskjellen i ytelser er ikke så voldsom på papiret men føles som natt og dag i praksis. De små sekserne til BMW gir så godt som ingenting av kraft under 4000 rpm og det er betydelig mer skyv på bunn- og mellomregister i 2,5 eller større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som forskjellen er stor (synes jeg) på 3-seriens 1,8l 115hk og 1,9l 118hk?

Kjøper bilen som tråden startet med hvis prisen blir riktig.. Men er ikke akkurat flust av 523i til under ca. 90K synes jeg..

Noen som vet noe om kostnader på Inspeksjon II-service? Er anslagene jeg har sett på 5-7000 alt inkl. riktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, anslag på 5-7 lapper er korrekt.

Forskjellen er på papiret 20 hk, men M52B25 som står i 523 ryktes å ha nærmere 190 hk (forgjenger M50B25 hadde192). De kalte den 523 og "justerte" effekten til 170 hk for å skape mer avstand til den større 528 som har 193 hk. Du må nesten prøve for å føle forskjellen selv. Jeg synes den går betraktelig bedre på normale turtall og føles svært riktig i E39.

Det samme kan man forsåvidt si om facelift 520 som har M54B22 og føles langt kvikkere enn sin lille forgjenger, men da er det jo en helt annen prisklasse enn det du sikter deg inn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...