Gå til innhold

Godt kjøp? (e39 523i)

Ice///Man
 Share

Anbefalte innlegg

Husk at E39 fikk et betydelig løft på sikkerhetssiden i 1998, bl.a. med flere airbags, airbags som fyrer tidsnokk og bedre/fler bjelker i dørene (husker ikke konkret hva de gjorde i dørene).. de gikk ihvertfall fra ~3 til 5 stjerner i Ncap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte det var i '97 jeg... ? Men kanskje jeg tar feil der....

Kan hende det stemmer, for et verksted sliter med å finne rett vinduheis motor til meg. De satt på en fra en nyere e39. og nå gåt vinduet motsatt. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk (omsider) tak i selger i dag.

Følgende må gjøres på bilen:

Nye bremseklosser foran (tenkte å ta alle)

Nye dekk på de felgene den står på nå. Dim 235/40/18

Noen som har peiling på hva dette koster totalt? Bremseklossene kan godt byttes på snapdrive for min del..

En liten rustboble på bakluka, har inntrykk av at dette er ganske vanlig. Er det farlig? Hva kan evt. gjøres med det?

Setter stor pris på svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fortsatt fangeren var tøff jeg da ;)

Han sier han begynte på kr. 99.000.

Trenger å finne ut av hva reparasjoner og dekk koster før jeg evt gir et bud. Tenkte å få han til å kjøre den til Tr.heim, fikse dekk og bremser og så kan jeg hente den der. Vil helst at alt er i orden når jeg overtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremseklosser er ikke store jobben for en som vet hva en fastnøkkel er...

Jeg ga 1200kr for bremseklosser til e46 på bilextra. Veldig fornøyde med de, støver ikke en dritt...

Dekk i 235/40-18 koster alt fra 900 til 3000 tenker jeg... avhengig av hvor kresen du er på dekkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, trodde M-tech og M5 fanger var identiske? hva er forskjellen? sikkert et greit kjøp så lenge servicene er fulgt opp, bedre det enn en med lav km og dårlig vedlikehold.

diffsperre er fine greier :D

M5 fangeren har ikke den plastikken som er ekstra i gitteret der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...