Ivrig86 Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Jeg ser mann får kjøt chip rundtomkring som skal gi ca 370 hk og ca 400nm... Noen erfaringer med dette? Lurte på å få handlet dette etterhvert...
morteym Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 370HK med bare en chip hørtes optimistisk ut?
Ivrig86 Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 370HK med bare en chip hørtes optimistisk ut? alle steder jeg har sett chip så står det ca 25hk og35nm... det blir jo ca 370 det.... litt under... men lurte på om dette er bra siden de er hentet ut rimelig masse originalt............
morteym Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Da har de har kanskje fått mer toppeffekt på bekostning av noe annet (eks. mellomregisteret), som vil gjøre utslag i negativ retning ved vanlig kjøring? Jeg vet ikke jeg, altså .... Til sammenligning så har jo CSL 360 HK på papiret. Den har annen programvare (chip), karboninnsug (bedre flow), spissere kammer (lengre åpningstid på eksos), og muligens noen detaljer til som jeg ikke er sikker på. Annet grenrør, men det er vel kanskje pga vekta..
///Magnus Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Man får IKKE 370hk i S54B32 ved hjelp av en chip, det er helt sikkert.
morteym Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Kan det være på US M3 som har 333HP? Kanskje sjekke på et "internasjonalt" forum..
///Magnus Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Det er akkurat den samme motoren. De har bare en annen måte å regne hester på, SAE vs DIN mener jeg. Pluss at den har en annen katalysator.
morteym Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Jeg trodde usa-modellen hadde litt lavere effekt pga det du nevner om katalysator osv.. Det er jo det som sies, men det er altså bare forskjellige måleenheter?
///Magnus Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Ja, kombinasjonen av det jeg sa. Katalysatoren stjeler litt effekt, samt måleenheten. Sakset fra innlegg av TommyL: Forskjellen i HK på Euro og US kommer delvis av katter, og delvis av regnemetoden de bruker. De bruker SAE, vi bruker DIN. 343 DIN=338 SAE forskjell fra 333=5 333 SAE=338 DIN forskjell fra 343=5 Ser man bort ifra regnemåten, er det kun 5 reelle hester i forskjell (på papiret), i.e. katter.
JulianS Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 jeg tror du klarer deg uten kristian;) tviler på at du merker noe særlig forskjell:) Men når du begynner å henge med frode så kan du vel kanskje investere;)?
Storkaren Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Det skal vist komme opp i 360hk dersom du chipper den, men motorgarantien går jo vekk så ville ikke gjort det. Satt på med en som var chipet, dette var hovedsakelig for å fjerne fartsperren før tur til spania. På autobahn hadde han bilen i over 300 på speedometeret noe som er godt over det fabrikken oppgir som topphastighet hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg kunne ikke merke noe vesentlig forskjell. men det var rimelig lavere hastigheter. Kanskje det er på toppen det hjelper å chippe. Edit, har lest at flere e39 m5er har hatt problemer etter chipping, havari og div
JulianS Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 når en sånn universal chip blir lagd så blir den jo lagd for den bilen den blir testet på... å ingen motorer er like så tviler på at han vil merke noen forskjell!!!
Storkaren Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 når en sånn universal chip blir lagd så blir den jo lagd for den bilen den blir testet på... å ingen motorer er like så tviler på at han vil merke noen forskjell!!! De fleste programerer vel chippen til hver enkelt motor??? Hvis jeg ikke har missforstått helt...
morteym Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Det er forskjell på det, og kjøpe en standard chip som er ferdig programmert. Sistnevnte er mye billigere.
M3 Yngve Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Sett på 550 kittet til ESS du. Garantert at du blir fornøyd. Så holder motoren like godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå