Gå til innhold

E46 M3 + Chip...? Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser mann får kjøt chip rundtomkring som skal gi ca 370 hk og ca 400nm...

Noen erfaringer med dette?

Lurte på å få handlet dette etterhvert...

Skrevet
370HK med bare en chip hørtes optimistisk ut?

alle steder jeg har sett chip så står det ca 25hk og35nm...

det blir jo ca 370 det.... litt under...

men lurte på om dette er bra siden de er hentet ut rimelig masse originalt............

Skrevet

Da har de har kanskje fått mer toppeffekt på bekostning av noe annet (eks. mellomregisteret), som vil gjøre utslag i negativ retning ved vanlig kjøring? Jeg vet ikke jeg, altså ....

Til sammenligning så har jo CSL 360 HK på papiret. Den har annen programvare (chip), karboninnsug (bedre flow), spissere kammer (lengre åpningstid på eksos), og muligens noen detaljer til som jeg ikke er sikker på. Annet grenrør, men det er vel kanskje pga vekta..

Skrevet

Jeg trodde usa-modellen hadde litt lavere effekt pga det du nevner om katalysator osv.. Det er jo det som sies, men det er altså bare forskjellige måleenheter?

Skrevet

Ja, kombinasjonen av det jeg sa. Katalysatoren stjeler litt effekt, samt måleenheten.

Sakset fra innlegg av TommyL:

Forskjellen i HK på Euro og US kommer delvis av katter, og delvis av regnemetoden de bruker.

De bruker SAE, vi bruker DIN.

343 DIN=338 SAE forskjell fra 333=5

333 SAE=338 DIN forskjell fra 343=5

Ser man bort ifra regnemåten, er det kun 5 reelle hester i forskjell (på papiret), i.e. katter.

Skrevet

jeg tror du klarer deg uten kristian;) tviler på at du merker noe særlig forskjell:) Men når du begynner å henge med frode så kan du vel kanskje investere;)?

Skrevet

Det skal vist komme opp i 360hk dersom du chipper den, men motorgarantien går jo vekk så ville ikke gjort det. Satt på med en som var chipet, dette var hovedsakelig for å fjerne fartsperren før tur til spania. På autobahn hadde han bilen i over 300 på speedometeret noe som er godt over det fabrikken oppgir som topphastighet hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg kunne ikke merke noe vesentlig forskjell. men det var rimelig lavere hastigheter. Kanskje det er på toppen det hjelper å chippe.

Edit, har lest at flere e39 m5er har hatt problemer etter chipping, havari og div

Skrevet

når en sånn universal chip blir lagd så blir den jo lagd for den bilen den blir testet på... å ingen motorer er like så tviler på at han vil merke noen forskjell!!!

Skrevet
når en sånn universal chip blir lagd så blir den jo lagd for den bilen den blir testet på... å ingen motorer er like så tviler på at han vil merke noen forskjell!!!

De fleste programerer vel chippen til hver enkelt motor??? Hvis jeg ikke har missforstått helt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...