Ron Jeremy Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Er litt nysgjerrig mht utstyrslista til min E39. Noen som kan være behjelpelig tro? Er det de 5 siste siferne som man trenger eller noe mer, fant disse på dempertårnet, håper det hjelper. GS97928 Det dreier seg om en E39 530Dat 01 model. På forhånd takk!
Steffan C Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Send en e-post til fredrik@koed.no, med VIN nr. (GS97928).
Ron Jeremy Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Send en e-post til fredrik@koed.no, med VIN nr. (GS97928). Takk, mail sendt. Den er meget godt utstyrt, lurte bare på om det er noe som mangler, evt hva. Er så lei alle annonser med "alt utstyr"...
Deep Dish Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Hvis du "napper" opp baksetet (sitteputen) så skal utstyrslisten ligge der.!
Ron Jeremy Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 Stor takk til Fredrik for utstyrslista! Slik ser den altså ut. Order options No. Description 210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) 220 SELF-LEVELING SUSPENSION 235 TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS 319 INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 361 LT ALLOY WHEELS/PARALLEL SPOKE 82 386 ROOF RAIL 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 417 SUNBLINDS FOR REAR SIDE WINDOWS, MECH 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 438 WOOD TRIM 441 SMOKERS PACKAGE 455 ACTIVE SEAT F DRIVER AND FRONT PASSENGER 456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE 464 SKIBAG 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 620 VOICE INPUT SYSTEM 630 CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 970 BUISNESS PACKAGE 980 EXCLUSIVE PACKAGE Series options No. Description 202 STEPTRONIC 520 FOGLIGHTS 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 851 LANGUAGE VERSION GERMAN Information No. Description 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 473 ARMREST, FRONT 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 555 ON-BOARD COMPUTER 602 ON-BOARD MONITOR WITH TV 694 PREPARATION FOR CD CHANGER Stod ikke noe om Webasto her, har det også, trodde det var orginalt montert?
Odd-M Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Jeg har 536 AUXILIARY HEATING og 842 COLD CLIMATE VERSION på min. Hva det egentlig betyr vet jeg ikke, men jeg har i allefall fjernstyrt Webasto. Tror ikke 530d ble solgt uten dieselvarmer.
Ron Jeremy Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 Jeg har 536 AUXILIARY HEATING og 842 COLD CLIMATE VERSION på min. Hva det egentlig betyr vet jeg ikke, men jeg har i allefall fjernstyrt Webasto. Tror ikke 530d ble solgt uten dieselvarmer. Jeg har det på navidelen, Aux heating, kanskje det er ettermontert? Ser orginalt ut... Får prøve det snart. 842 vet jeg ikke hva er riktignok?
bmwe38 Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Bare en tanke.. Cold climate version er vel kanskje vinterpakken på bilen med varmeseter og noe anna dill for skandinavia? AUXILIARY HEATING kan jo være den restvarmefunksjonene som man kan aktivere når man forlater bilen?
Odd-M Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Du har det på navidelen? Mener du "timer1" og "timer2"? Jeg kan stille inn klokkeslett for oppstart av Webasto manuelt via disse to tidsurene i kjørecomputer. Videre har jeg fjernkontroll som jeg kan starte den med når som helst. Jeg har stor kjørecomputer, ikke navigasjon. En kjenning med 01 530d har også Webasto, men han kan ikke starte den på forhånd selv om han har tidsur på kjørecomputer. I følge BMW måtte han da kjøpe en tilleggsmodul til blodpris og plugge mellom Webasto og elektronikk. Han har heller ikke fjernkontroll. Webastoen går kun så lenge motoren er i gang. Jeg er ganske sikker på at 536 har noe med fjernkontrollen å gjøre. Er det kupèvarmer på den "vanlige" Webastoen? Jeg har i allefall kupèvarmer og 842 kan ha noe med den i gjøre?
Odd-M Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Bare en tanke..Cold climate version er vel kanskje vinterpakken på bilen med varmeseter og noe anna dill for skandinavia? AUXILIARY HEATING kan jo være den restvarmefunksjonene som man kan aktivere når man forlater bilen? Jeg er ikke uenig. Restvarme har jeg. Vet ikke eksakt med BMW, men noen bilmerker har større varmeapparat i biler produsert for Norden.
Ron Jeremy Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 Bare en tanke.. Cold climate version er vel kanskje vinterpakken på bilen med varmeseter og noe anna dill for skandinavia? AUXILIARY HEATING kan jo være den restvarmefunksjonene som man kan aktivere når man forlater bilen? Vinterpakke... er det ikke bare en utstyrspakke i USA som heter da, CWP, da følger det med varme i seter og ratt bl.a mener jeg. Men jeg har ikke varme i ratt, noe jeg var sikker på fulgte med på Executive pakka? Du har det på navidelen? Mener du "timer1" og "timer2"? Jeg kan stille inn klokkeslett for oppstart av Webasto manuelt via disse to tidsurene i kjørecomputer. Videre har jeg fjernkontroll som jeg kan starte den med når som helst. Jeg har stor kjørecomputer, ikke navigasjon. En kjenning med 01 530d har også Webasto, men han kan ikke starte den på forhånd selv om han har tidsur på kjørecomputer. I følge BMW måtte han da kjøpe en tilleggsmodul til blodpris og plugge mellom Webasto og elektronikk. Han har heller ikke fjernkontroll. Webastoen går kun så lenge motoren er i gang Stemmer, på navidelen ja - men fjernkontroll har jeg ikke. Rart at den ikke kan startes på forhånd, hva er da vitsen? Fant dette ut igår bare, var innom Motor technik i Skien og snakket med henrik, var han som sa jeg hadde Webasto, men tydelgivis mange versjoner av denne, hmm. best å sjekke det opp. For å ikke kunne starte denne når motoren er av, hva er da vitsen? men noen bilmerker har større varmeapparat i biler produsert for Norden Trodde dette bare var markedsførings pjatt fra BMW Norge overfor de som skulle importere jeg?
Odd-M Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Uten ekstravarmer på en moderne dieselmotor vil det ta lengre tid å få temp på kjølevannet. Ved særlig kalde forhold til ikke en dieselmotor produsere tilstrekkelig varme til å oppnå vanlig kjøretemperatur, med slitasje på motor og svært kald kupè. Det skal faktisk ikke være spesielt kaldt ute før dette blir et problem. En kompis med E-klasse måtte demontere dieselvarmeren i sin bil grunnet tekniske problem. 10 minusgrader var nok til at kupèen aldri ble varm, selv etter 2 timers kjøring.
Andreas1 Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Cold Climate innebærer også varme i speil, varme i spylerdyser osv.
Ron Jeremy Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 Cold Climate innebærer også varme i speil, varme i spylerdyser osv. Har varme i speil vet jeg, rart at dette ikke kommer frem av utstyrslisten?
Andreas1 Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Du har det på navidelen? Mener du "timer1" og "timer2"? Jeg kan stille inn klokkeslett for oppstart av Webasto manuelt via disse to tidsurene i kjørecomputer. Videre har jeg fjernkontroll som jeg kan starte den med når som helst. Jeg har stor kjørecomputer, ikke navigasjon.En kjenning med 01 530d har også Webasto, men han kan ikke starte den på forhånd selv om han har tidsur på kjørecomputer. I følge BMW måtte han da kjøpe en tilleggsmodul til blodpris og plugge mellom Webasto og elektronikk. Han har heller ikke fjernkontroll. Webastoen går kun så lenge motoren er i gang. Jeg er ganske sikker på at 536 har noe med fjernkontrollen å gjøre. Er det kupèvarmer på den "vanlige" Webastoen? Jeg har i allefall kupèvarmer og 842 kan ha noe med den i gjøre? Kode 536: 536 - Park Heating 536 - Park Heating w/ Digital Timer (E31) Kode 842: 842 - Without Option 508 (Park Distance Control) 842 - Cold Climate Export Har ingen idê om hvorfor det er to betegnelser på samme kode . Kanskje det er ved bruk av ferdigoppsatte tilvalgspakker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå