Path Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 litt foringer og greier som har hoppa ut på girstaget, antageligvis pga dårlig jobb fra før, og liten erfraing med shortshift stag fra mekanikernes side. Men deet får være det samme. Og Dolk du er lattelig, svindel du liksom! Hadde jeg prøvd å svindle noen hadde jeg ikke lagt ut et langt jævla innlegg her hvor jeg spør om råd. bruk hue! takk for god respns av dere andre
bård Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Da vil jeg tro girkassa de sang på siste verset før du leverte den fra deg med mindre de har vært ute å herjet med bilen din. Du kan jo først se om giroverføringa ser grei ut, og kassa di er ikke shortshiftkasse, men har sikkert shortshift girspak. Ville fjærna navn og adresse på verkstedet før du har få sjekka hva som er galt og om de da eventuellt er villig til å fikse det.
E36Cab1 Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Frustrerende,men blir egentlig ord mot ord dette.... Vanskelig å bevise noe som helst,og kassa di kan jo ha vært dårlig i forkant.
Lars89 Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Kjip situasjon det der. Tviler egentlig på at de har gjort noe galt, men vanskelig å vite. De kunne ihvertfall tilbydd seg å se på saken.
jolly Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Nå hadde du jo med deg en kompis da , så da er det vel to som vet at kassa funka når du satte fra deg bilen. Som andre sier , så er det jo ord mot ord. Nå kan du jo være så "heldig" at det bare er et av stagene i short shiften som tatt kvelden , men jeg skjønner frustrasjonen din. Men nå skal du høre noe som kanskje andre kan bite seg litt merke i også. Når jeg setter fra meg bilen på et verksted , så tar jeg alltid frem mobilen og tar et bilde av km.og speedo. Da står det dato og klokkeslett i mobilen.Alle har jo mobil med kamera i dag. Sikkert du også. Høres kanskje litt schizo ut , men det har hjulpet meg en gang før i forhold til at bilen hadde hatt en veeeeeeeldig lang prøvetur etter verkstedsopphold. Fikk meg en tank med bensin , etter å ha dokumentert at de hadde kjørt nesten 10 mil på "test". De hadde det sikkert gøy, men det skal ikke min økonomi lide av. Anyway...lykke til.
Path Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 Kassa har fungert så lenge jeg har eid bilen, den har stått uten skilter, så den har vært lite brukt. han som var med veit at den fungerte, 3 andre som veit at den fungerte dagen før, dette er venner så det er jo ikke akkurat forventa at de skal si noe annet, men det er også to voksene mekanikere som ikke er i "vennegjengen" som veit akkurat hvilken stand kassa var i.(Tidligere eier og broren) Selvom kassa kan ha være "slit" så faller den ikke fra hverandre på de 10 meterne de måtte flytte bilen fram og tilbake. Jeg mener også at verkstedet har et viss ansvar for ting som blir ødelagt under oppholdet på verkstedet, og det skulle jo bare mangle. I verste fall må jeg ut med flere tusen kroner og en stor verksted regning for ny kasse og bytting. Dette er helt urimelig.
Andreas1 Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Vanskelig sak og man skulle tro dette var enten noe så enkelt som en justeringssak eller rett og slett alring/brekkasje i noe. Det er tross alt begrenset hvor mye skade de kan gjøre på 10 meter... En sak den andre veien: For en del år tilbake var jeg i en bilforretning og prøvekjørte en tilsynelatende kjempestrøken Ford Granada 2,8i Ghia. Under prøvekjøringen som var HELT normal uten verken pådrag eller grisekjøring røk splintfestet til girstangen tvert av under et helt normalt rolig girskift under bykjøring. Skulle jeg som prøvekjørte eller bilfirmaet betalt reperasjonen?
Der Barockengel Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Jeg vil anbefale at du får noen andre sakkyndige til å undersøke feilen ganske snart. Når du vet akkurat hva som har sviktet, er det lettere å finne ut hvordan eventuelt verkstedet kan ha ødelagt bilen din.
Sir Hofstad Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Opplever en del vi som jobber på verksted. Hatt inn biler som jeg har kjørt på bukken og som har "dødd". Biler som ryker alt mulig drit på i det du kjører ut fra verksted osv...
kanari87 Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Opplever en del vi som jobber på verksted.Hatt inn biler som jeg har kjørt på bukken og som har "dødd". Biler som ryker alt mulig drit på i det du kjører ut fra verksted osv... Skjønner att det kan være kjipt og kjøre bilen sin på verksted også skjer det ting som dette, men tenk nå på att det likså godt kunne ha skjed mens du kjørte bilen sjøl, jobber også som mekaniker og noe av det værste som finns er, biler som er miksa og triksa med. Erjo tross alt ikke alle shortshifter som er av like god kvalitet. er tvilsomt kassa de som er problemet, har stått i sotgata i lillestrøm med avhoppa stag på short shiften og ikke kommet noen vei. Gi verkstedene rundt om litt kredd, er ikke altid like lettt og skulle fikse noe på en bil også er alt anna rundt pill røti, Og det skal jo selfølgelig ikke koste noen ting.
oddis Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Hvor langt har bilen gått mens den stod på verksted? Det er utrolig vanskelig å ødelegge ei girkasse når bilen står stille f.eks. Her må du sjekke om hva som er grunnen til at den ikke fungerer. Er det et mekanisk problem i giroverføringa eller er det et innvendig problem i kassa? Hvis det verste skulle skje kan du trøste deg med at slike deler til disse bilene ikke er blant de dyreste brukt, heldigvis.
Path Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 Prøver ikke å henge ut alle mekanikerne i lander her så slap av, jeg er ikke mekaniker selv, men jeg veit hvordan det er å skru! Jeg syns bare dette tilfellet er veldig spesielt, men de utruligste ting skjer faktisk en skjelden gang og sånn er det. Jeg vil bare komme til en løsning, men ble sjokkert på måten de oppførte seg. Når jeg står der å spør hvordan vi kan fikse dette problemet, og de sier "VI?" Tar null selvkritikk, null ansvar og ikke er villig til å diskutere en løsning. Når ordene som kommer ut av dem er "hvis du trur vi blir å betale noe av det får du skaffe deg en advokat" så hjelper ikke det på frustrasjonen min for å si det mildt. lurer vel egentlig på om det er noen andre som har vært i lignende situasjoner og hvordan det ble løst. Eller om det er noen av de mange mekanikerne her som har forskag til en rimelig løsning for både dem og meg. Og nei, ingenting er gratis, og iallefall ikke bil. Nærmeste du kommer gratis er en busskort, og det veit vi alle som har bil.
Espen M33 Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Alle saker har som kjent to sider. Nå har vi kun hørt din.. Men jeg vil uansett hva, anbefale deg å prøve å finne ut hva som gjør at girkassa er vanskelig. Kan som andre har nevnt her være bare et stag som har løsnet etc... Kan vanskelig se at noen mekanikere greier å sarve en girkasse på å kjøre den inn og ut av verkstedet. Synest enkelte er litt vel raske med å henge ut verksteder her.
Dolk Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Det du skriver er jo en klassisk svindelforsøk. Girkassa var helt sikkert deffekt da du annkom stedet men du skal prøve å svindle verksted ved og hevde at det er dem som har ødelagt den. Skam deg mann.
BreitBau Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Det du skriver er jo en klassisk svindelforsøk. Girkassa var helt sikkert deffekt da du annkom stedet men du skal prøve å svindle verksted ved og hevde at det er dem som har ødelagt den. Skam deg mann. Svindel sa du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå