Kåre Skrevet August 30, 2008 Skrevet August 30, 2008 Vel, var ute å kjørte tidligere idag, og plutselig hoppet dritten ut av gir. Jeg akset oppover og når den skulle gire fra 2->3 gir så hoppet den rett i fri istedenfor. Dette har skjedd tidligere også. Har da bare satt den i fri, så tilbake i drive, så girer den normalt igjen. Så litt seinere på dagen idag, så ville den ikke inn i 4 gir. Det lyser et lys i dashbordet.. Så den hopper rett fra 3->5 gir.. Har startet og stoppet bilen men ikke noen forskjell. Skal ringe til BMW og høre om de kan ta en diagnose og finne feilene. Hvis det er snakk om mange tusen kroner så konverterer jeg tl 6trinns manuell kasse. Er det noen som har hørt om, eller vet om noen som har gjort en sånn konvertering før?
morteym Skrevet August 30, 2008 Skrevet August 30, 2008 Er det gult lys av et tannhjul? Ifølge instruksjonsbok (for SMGII) så skal man dra til BMW for inspeksjon av smg-kassen snarest hvis lyset ikke slukker etter restart (motor). Lurer på om det kan være noen pakninger eller slitt clutch? Har også hørt at SMG kan bomgire, men det er vel hovedsaklig programvaren som er ustabil?
Kåre Skrevet August 30, 2008 Forfatter Skrevet August 30, 2008 Ja, er sikkert et tannhjul. Så da tenkte jeg rett. Koster sikkert 50000 å reparere..
morteym Skrevet August 30, 2008 Skrevet August 30, 2008 Leste noe om hydraulikkpumpe også.. litt dyrt tror jeg, men ikke 50k. Det kan være flere ting. Hva skjedde når den hoppet ut av gir da, kom det noe lyd eller var den bare i fri (0)?
Kåre Skrevet August 30, 2008 Forfatter Skrevet August 30, 2008 ingen lyd eller noe.. Jeg merket det ved at turtallet bare freste opp.. ikke noen forskjell de andre gangene heller. Dette har skjedd 3-4 ganger på ca 7000km. Nesten sånn at jeg håper det blir dyrt slik at jeg kan bytte til manuell Det kommer vel på ca 20000 tenker eg. 14-15000 for girkaseen og noen tusen for jobbenpå kveldstid
CrZyWiz Skrevet August 31, 2008 Skrevet August 31, 2008 Værdt å merke seg at SMG kassen Kåre har er ikke lik den du har Moteym. Så umulig å gi noe svar før BMW har fått sett på saken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå